Откриха планета, потенциално годна за живот

581g е на 20 светлинни години от Земята и е 3 пъти по-тежка от нея
30 сеп 2010 10:33,
Откриха планета, потенциално годна за живот
Телескопът "Кек-1", разположен в Мауна Кеа, Хаваи. Снимка: Keckobservatory

Зад пределите на Слънчевата система, на разстояние 20 светлинни години от Земята, е открита планета, която е потенциално годна за живот.

Според оценките на американски астрономи на повърхността на небесното тяло може да има вода в течно състояние, а оценяваната сила на гравитацията говори за наличието на атмосфера.

Ако тези заключения отговарят на истината, то става дума за планета с най-оптимални условия за живот сред всички открити досега небесни тела. Това съобщават авторите на откритието от Калифорнийския университет в гр. Санта Круз и Института „Карнеги“ във Вашингтон.

Според ИТАР-ТАСС учените стигнали до този извод въз основа на 11-годишни наблюдения на съзвездието Везни с помощта на оптическия телескоп „Кек-1“, разположен в Хаваите и смятан за най-големия инструмент от подобен тип на Земята.

На новото небесно тяло е дадено името 581g. То е 3-4 пъти по-тежко от нашата планета, върти се около звездата Глизе 581 (червено джудже), а периодът му на завъртане е около 37 земни денонощия.

Оценъчната маса позволява да се предполага, че повърхността на 581g е покрита със скали и камъни, а гравитацията е достатъчна за съществуването на атмосфера. Това не означава задължително, че планетата е годна за обитаване от хора, правят уговорки учените.

„Изискванията ни свидетелстват в полза на съществуването на планета, потенциално годна за живот. Ние я открихме много бързо, при това нейното обкръжение говори за това, че такива небесни тела може да се срещат често“, отбелязва Стивън Вогт, професор по астрономия и астрофизика към Калифорнийския университет.

Учените открили и две нови планети, въртящи се около Глизе 581, с което общият им брой става шест. Поне на две от тях, освен на 581g, има предпоставки за съществуването на живот в една или друга форма, смятат астрономите.

То когато сме готови да излетим за някъде другаде освен Луната няма да има гориво за да тръгнем! Петрола изчезва...

Бойко Борисов преди 13 години
По времето на Тройната коалиция нямаше такава планета, сега вече има, че и годна за живот! До края на втория ми мандат, ще построя до там седем магистрали! Чудя се само, защо президента мълча през предишните четири години, за тази планета?!

Леонардо преди 13 години
".... най-оптимални ....", няма такова животно като градация на оптимално и идеално

Съгласен съм с теб найстина трябва да ги натоварят и да ги изпратят на тая планета да видим как ще се оправят сами ! :D :D :D

Ами то е близо. А коя автобусна линия ще ходи дотам?

дс преди 13 години
Аз незнам какво ви кара да мислите, че дори да може да стигнем планета на която има живот някой от нас може да живее ако там има други същества особено ако не са дружелюбни?! Най-интересното ми е как ако има условия за живот според вас ще бъде идеална за човека? Е верно е че по-лоши същесвта от нас май няма заради лицемерието и забодения нож в гръб защото няма животно което да ти се умилква и да се обърнеш и да те нападне освен човек :D

Хммммммм явно ни подготвят вече за контакт с извънземни щом почнаха толкова усилено да говорят за тях по вестниците и телевизиите !

КАК МОГА ДА СИ КУПЯ БИЛЕТ? едва ли ще мога!

да товарят ***

? преди 13 години
Ако е 3 пъти по-тежка, няма ли и ние да сме 3 пъти по-тежки, ако отидем там?

??????? преди 13 години