Използването на приложения с Google Maps в комерсиални сайтове с над 25 000 посещения дневно става платено.
Това става ясно от постинг на продуктовия мениджър на Google Maps API Тор Мичел в официалния корпоративен блог, цитиран от Ройтерс.
Това решение маркира промяна в културата за целия бранш. Дълго време Google насърчаваше очакванията на интернет индустрията и потребителите си със своите безплатни услуги. В момента обаче все повече оператори търсят нови източници на приходи, освен традиционния бизнес с обяви и реклами.
Решението на Google показва, че концернът смята да намали зависимостта си от продажбата на реклама, която формира над 90% от приходите.
До този момент Google финансира Maps преди всичко с локални, обвързани в картите рекламни послания. В своята публикация Мичел нарича промяната „наложителна“, за да се гарантира дългосрочното бъдеще на услугата.
Сайтовете, които имат повече от 25 000 посещения на ден ще плащат такса от 4 до 10 долара за 1 000 клика. При това няма да има значение дали и колко често е била посетена и самата карта, а колко потребители отварят сайт, в който има карта, пише Financial Times Deutschland.
Това е първият път, в който Google превръща безплатна до този момент услуга в платена за съществуващи клиенти.
До този момент Maps са безплатни за всички обществено достъпни сайтове. Платените сайтове обаче трябваше да плащат такси, както и клиенти, които са поискали да ползват допълнителни услуги.