ЕК улеснява продажбата на онлайн музика

Доставчиците вече няма да са задължени да договарят индивидуални контракти с всяко национално "ПРОФОН"
12 юли 2012 16:45, Бойчо Попов
2
ЕК улеснява продажбата на онлайн музика
Снимка: sxc.hu

Европейската комисия (ЕК) предлага проект на директива за опростяване на предоставянето на онлайн правата за разпространение на цифрова музика, пише специализираният технологичен сайт ZDNet.

Доставчици като Amazon, iTunes на Apple и Spotify вече няма да са задължени да договарят индивидуални контракти с всяко национално дружество за колективно управление на авторски права. Дружествата за колективно управление на авторски права, като например ПРОФОН в България, според ЕС трябва да бъдат „по-ефективни".

„Имаме нужда от един единствен европейски пазар, който да функционира добре и за създателите, и за купувачите, и за доставчиците на услуги“, казва комисарят за вътрешния пазар и услугите Мишел Барние. „Ако дружествата за колективно управление бяха по-ефективни, доставчиците можеха да въведат трансгранични услуги, което би било добре както за европейския потребител, така и за културното многообразие“.

„Като цяло всички дружества за колективно управление на авторски права трябва да гарантират, че авторите получават възнагражденията за работата си по-бързо, и да действат при пълна прозрачност. Само тогава си струва да се инвестира в творчество и иновации, които водят до допълнителен растеж и по-голяма конкуренция".

Така например една от целите на директивата е притежателите на права да имат думата в предоставянето на лицензи. В бъдеще те ще могат да изберат компания за колективно управление на права, вместо да бъдат обвързани само с тези на страната си.

Но има допълнителни изисквания към дружествата: те трябва да оповестяват в годишен доклад на прозрачността всички свои приходни потоци. ЕС ще изиска от държавите-членки да създадат процедури за разрешаване на спорове между фирмите и носителите на авторски права.

ЕС оценява стойността на европейски музикален пазар на до 6 млрд. евро годишно. Itunes например е представена и в 27-те държави-членки на ЕС. Тук на нея се падат 20% от продажбите на музика, докато в САЩ този дял е 50%, пише New York Times.

Шведското интернет радио Spotify от друга страна се нуждаеше от години, за да постигне споразумение с германското дружество GEMA, което да е приемливо за двете страни. Дъщерната компания на Google YouTube преговаря от 2009 г. с GEMA, но напоследък двете страни се срещат по-често в съда.

Преди няколко месеца Google спечели малка победа след решението на германски съд, че услугата за споделяне на видеоматериали YouTube не е длъжна сама да пречи на потребителите си да качват музикални клипове със запазени права. От YouTube твърдят, че те само осигуряват техническата инфраструктура за публикуване на съдържание и не могат да следят всичко, което ползвателите на услугата качват.

Още новини от комуникации четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още по темата: музикална индустрия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
3
 
! Отговори
Браво преди 11 години
Браво, Браво, Браво, Браво, Браво, Браво, Браво, Браво!
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Хехехех да видим дали сега *** тип ПРОФОН и GEMA ще излязат да протестират. Мамицата им!