Groupon изпъди Андрю Мейсън

Основателят бе принуден да напусне след поредните слаби резултати
Обновена: 1 мар 2013 10:47 | 1 мар 2013 10:47, Бойчо Попов
4
Groupon изпъди Андрю Мейсън
Андрю Мейсън бе принуден да напусне Groupon. Снимка: Ройтерс

След един от най-черните дни в историята на Groupon създателят и главен изпълнителен директор на Андрю Мейсън на портала за сделки трябва да си тръгне. "Аз бях уволнен днес", написа той в четвъртък вечерта до своя екип. По-рано акцията на компанията се срина с 24%, защото желанието за подобни сделки у потребителите се е изпарило, а загубите нарастват скоростно, пише Bloomberg.

Groupon вече търси своя нов главен изпълнителен директор, обяви компанията. Преходни директори ще са съоснователят и член на борда на Ерик Лефковски и неговият заместник Тед Леонсис. "Искам да благодаря на Андрю за лидерските му умения, креативността му и голямата му лоялност към Groupon", каза Лефковски.
Оставката не е изненадваща, поне не за самия Мейсън, който в последните месеци бе подканян от критиците си да напусне. Те подлагаха на съмнение способността му да ръководи подобна голяма компания. Groupon не успя да подведе финансите си под контрол и разочарова инвеститорите със слаби финансови резултати.
 
"Като главен изпълнителен директор, аз съм отговорен", написа Мейсън до своя екип в иронично, но внимателно писмо, което бе публикувано и от американските медии. "Вие постигате невероятни неща с Groupon и заслужавате външният свят да ви даде втори шанс", продължи Мейсън. Той вече нямало да бъде пречка за това. "Време е Groupon да се отърве от обществения протест“. Затова Мейсън щял да си вземе почивка.
 
След обявяването на уволнението акцията скочи в следборсовата търговия с 5 на сто до 4,73 долара. Но това все още е далеч от 20 долара, колкото струваше акцията по време на първичното публично предлагане през ноември 2011 г. По това време Groupon все още считаше за пионер на пода на борсата за други интернет компании, особено за Facebook.

Славата на Groupon обаче повехна бързо. Компанията шокира анализаторите преди дни с очакването си, че в най-лошия случай през текущото тримесечие може да запише спад на приходите и потребителите. Досега Groupon растеше бързо и към края на годината имаше 41 млн. потребители.  

От силно аплодираното IPO през ноември 2011 г. акциите на интернет компанията са се обезценили общо със 75%, припомня Wall Street Journal. 

От началото на 2012 г. американската компания не успява да отчете печалба и изпитва трудности в насърчаването на приходите си.
 
В опит да насърчи продажбите през ноември компанията назначи нов оперативен директор. От Кал Раман, бивш мениджър на EBay Inc., се очаква да насърчи растежа в задграничните операции на интернет компанията за групово пазаруване. Заради познанията му за глобалните продажби и операции от Раман се очаква да помогне на компанията да расте на пазарите извън САЩ, където продажбите са намалели в последното тримесечие, коментира Самеет Синха, анализатор в B. Riley & Co. в Сан Франциско.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още по темата: GrouponАндрю Мейсън
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тия сайтове за *ак. Като цяло търговец който е склонен да продава на 1/4 от цената не е особено читав не мислите ли? Аз предпочитам да платя 100% от цената но и аз и продавача да сме доволни и да се разделим с усмивки на лицата.
3
0
 
3
 
! Отговори
НСС преди 11 години
Извинявам се за повторния пост, но какво прави тази статия в "Технологии"?Тя е за раздел "Бизнес" или финансова информация...
2
0
 
5
 
! Отговори
HCC преди 11 години
Така е, трябва да се използва момента, защото бързо бързо се появява конкуренция и ти издърпва килимчето изпод краката. Примерно, виждате какво става с търговците на китайски стоки, когато DX директно прави продажби до България с транспорт за тяхна сметка...Номера е да си от първите...
1
0
 
7
 
! Отговори
Ehh преди 11 години
Groupon, Groupon...загубих една година да направя и разработя сайт за колективно пазаруване в българия, за да разбера, че този бизнес ще се срива вместо да расте. Беше голям бум, но балонът се спука. В България имаме над 100 такива тип Groupon сайта, хляб има само за първите 10.