Pinterest достигна оценка от $11 млрд.

Платформата събра 367 млн. долара в нов кръг на финансиране
Обновена: 17 мар 2015 19:40 | 17 мар 2015 19:40, Елена Кирилова
0
Pinterest достигна оценка от $11 млрд.
Снимка: архив Ройтерс

Pinterest обяви, че е събрала 367 млн. долара финансиране, благодарение на което сайтът вече е оценяван на 11 млрд. долара и е един от най-високо оценяваните от рисковите инвеститори старт-ъпи в света, пише Wall Street Journal.

Последният кръг на финансиране удвои оценката на Pinterest, която беше 5 млрд. долара преди по-малко от година.

Сайтът, който започна официално да продава реклама през януари тази година, може да събере още 211 млн. долара по време на кръга на финансиране, който се очаква да приключи през следващите няколко седмици, заяви говорителят на компанията.

Pinterest се похвали, че има нови инвеститори, но отказва да разкрие кои са те. Сред тези, които ѝ донесоха 764 млн. долара по-рано, се нареждат компаниите за рисков капитал Bessemer Venture Partners и Adressen Horowitz, хедж фондът Viliant Capital Partners и японската фирма за онлайн търговия Rakuten.

Само пет частни компании в света, подкрепяни от рискови инвеститори, са оценени по-високи от Pinterest. Индийската компания за онлайн търговия Flipkart е оценена на същата сума.
Създаденият през 2010 г. Pinterest привлича преди всичко женската аудитория. Той позволява на потребителите да „закачват“ на виртуални табла различни изображения, организирайки ги по теми. Платформата се разрасна отвъд тази основна функция и вече служи дори за организиране на пътувания.

Това, което започна като място за запазване на изображения, вече е модерна търсачка, в която потребителите откриват нови идеи. Това дава ясни сигнали на рекламодателите, които виждат в Pinterest чудесно място за достъп до своите целеви клиенти.

Лоялната потребителска база от жени прави Pinterest привлекателно място за рекламодателите, твърди Мат Бритън, главен изпълнителен директор на агенцията за дигитален маркетинг MRY.

От своя страна Pinterest заяви, че смята да използва събраните средства, за да финансира международната си експанзия. Миналата година броят на международните ѝ потребители се увеличи с нас 135% и сега те съставляват повече от 40 на сто от общия ѝ брой потребители, в сравнение с 28% през 2013 г., посочват от компанията.

Уникалните потребители на Pinterest в САЩ достигнаха 75,8 млн. през януари, което с 37% повече спрямо същия период година по-рано, посочват от comScore. Pinterest не разкрива колко точно са потребителите ѝ.  

Повече новини за социалните мрежи можете да прочетете в Investor.bg


0
Още по темата: социални мрежиPinterest
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари