Facebook поглежда към агресивната реклама

Мрежата пуска официално рекламни прекъсвания във видеата
24 фев 2017 12:22, Бойчо Попов
16
Facebook поглежда към агресивната реклама
снимка: Ройтерс

Най-голямата в света социална мрежа Facebook въвежда официално рекламни прекъсвания във видеата на медийните си партньори.

В четвъртък Facebook съобщи, че ще започне пускането на реклами в средата на видео клиповете на издателите, подобно на телевизионни реклами.За тези т. нар. "mid-roll" реклами Recode съобщи по-рано през януари, но сега Facebook официално обяви, че ги пуска, макар и само като "тест".

Това представлява голяма новина за издателите, много от които изпитват затруднения с правенето на пари от клипове, които споделят във Facebook. Социалната мрежа позволява на издателите да изкарват пари от брандирано съдържание или видеоклипове, които те създават за маркетинг цели, но главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг винаги е бил против такива реклами, които са стандарт в индустрията.  

Така че издателите се оплакваха, че няма начин да получат пари за видеото, което споделят във Facebook, а компанията очевидно смята, че реклама по средата на видеоклипа може да свърши работа.

Facebook тества новите реклами с "малка група" издатели в САЩ, като приходите от реклама ще се делят - 55 на сто за издателя и 45 на сто за Facebook.

Рекламите не могат да се покажат, ако от видеото не минат поне 20 секунди, и те трябва да са раздалечени най-малко на две минути една от друга, пояснява Facebook.

Критериите за реклами във видеото на живо са малко по-различни. Издателите трябва да бъдат на живо в продължение на най-малко четири минути, преди да могат да имат рекламна пауза, а стриймингът трябва да има най-малко 300 едновременни зрители. И това не е всичко - всяка реклама ще продължи до 20 секунди.

Времевия период на пускането на тези рекламни не е случайно подбрано от Facebook. През миналата година компанията плащаше пари на много знаменитости и издатели, за да използват продукта ѝ за видео на живо, но много от тези сделки са към края си.  Вицепрезидентът по партньорствата Дан Роуз заяви по-рано през този месец, че Facebook планира да се откаже от повечето от тези платени сделки в полза на подобни рекламни споразумения.

Компанията също така обяви наскоро ново видео приложение за телевизионни приемници, с надеждата, че потребителите ще гледат клипове от Facebook на големите екрани в дневната си. 

Още такива новини четете в Investor.bg


16
Още по темата: Facebook
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 11

Ако небяха рекламите в Ютюб нивото на клиповете щеше да е ниско. Говоря за видеа различни от музикалните.
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ФБ ще го превръщаме в Youtube 2.0 така ли?С платени content creators,с trending новини и видеа на мултимилиардни корпорации,teaser trailers,Superbow и т.н. гнус?Истината е,че демографията на потребителите с всяка година пада все повече под желания платежоспособен минимум на рекламодателите и Марки се чуди какви актуализации да прави на платформата,само и само да е релевантна.Защото сме паралии,ама виртуално,според настроението на NASDAQ и DOW J,днес с милиард,утре с милион.
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Реално Фейсбук с тези реклами може да закупи и спортни събития и само сайта да има права над тях. Това ще е нещо хубаво.
8
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма лошо. Така съдателите освен във Ютюб ще качват и видеа във Фейсбук. Важното е така да се увеличават създателите на съдържание.
7
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Скоро за да си пуснеш смартфона, първо ще трябва да гледаш 10 секундна реклама...
6
1
 
3
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 1 година
До Анонимен 5

Ако привличаш голям трафик и се договориш, сигурно ще ти плащат. Вероятно не става думи за всички видеа, а за тези, които по принцип са много следени. На клиповете на Кейти Пери или примерно на Уорнър мюзик сигурно ще има реклами, но няма кой да плати за реклама, как си снимал баба си по гащи.
5
0
 
18
 
! Отговори
Чикън преди 1 година
Цукърбъргът е милиардер, но иска ощеее, ощеееее, ощееееееее.
Не е трудно да изхраним бедните, трудно е да изхраним богатите!
4
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ама не ми цъкайте минуси въпроса е актуален. Ако пусна кифленския си клип в фейса и ми сложат реклама аз не би ли трябвало да взимам процент както е в тубата? Като автор на клипа нали...
3
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ползвайте адблокери спират рекламите и във видеото.
2
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"...компанията очевидно смята, че реклама по средата на видеоклипа може да свърши работа..."

И усещат ли се кога ще им гледам клиповете, ако започнат да правят така? Точно 3-4 ще изгледам, преди да се издразня и да потърся клиповете на дурго място, без реклами
1
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А аз хващам ли нещо понеже видеото е мое?