Автобусът, в който загинаха 9 души на "Тракия" - стар и корозирал

Шофьорът е можел да предотврати инцидента, смята експерт
24 сеп 2013 18:20,
19
Автобусът, в който загинаха 9 души на "Тракия" - стар и корозирал
Изгорелият автобус. Снимка: архив Булфото

В много лошо техническо състояние е бил автобусът на вече фалиралата „Ентуртранс”, стана ясно  днес, когато Бургаският окръжен съд даде ход на делото за катастрофата на автомагистрала „Тракия“, при която през 2011 година загинаха 9 души. Превозното средства тогава се обърна и се самозапали. Още преди 3 години стана ясно, че автобусът е бил доста стар.

Днес представената петорна автотехническа експертиза показва, че машината е била силно корозирала и неподдържана. Това стана ясно от думите на проф. д-р на техническите науки Станимир Карапетков, техническо лице от София, част от екипа изготвил експертизата.  „Недопустимо е да бъде пуснат такъв автобус в такова състояние по нашите пътища”, обясни той и допълни, че не знае как МПС-то е преминало през технически преглед.

Според експертизата тежкият инцидент е възникнал заради техническа неизправност, в следствие на корозия на много важна силова напречна щанга. Каросерията на автобуса се залюлява. Водачът, стремейки се да запази управлението, завива рязко вляво. Това действие е технически неправилно и така на практика е отправил автобуса към лявата еластична ограда. Така се стига до преобръщането на автобуса. Скоростта е била около 98км/ч.

Според Карапетков проблемът, е че съгласно техническите норми, рязкото завиване вдясно е причината за катастрофата, но съдът трябва да прецени дали тези реакции на водача са предотвратими. Според него шофьорът е можел да удържи превозното средство и с действията си да предотврати тежкия инцидент.

„Лошо техническо състояние и поведението на шофьора са комплексните причини за трагичния инцидент на магистралата”, е становището на прокуратурата.

Според бившия шофьор на фирмата Хюсеин Адем Хюсеин пък автобусът е бил в добро състояние. Шофьорът е управлявал автобусa около десетина пъти, но никога не го е карал на технически преглед. Практиката във фирмата била, когато наближавала датата даден автобус да мине технически преглед, уведомявали началника на транспортния отдел и сегашен обвиняем - Николай Точев. Реално дали автобусите минавали такива прегледи, той не знаеше.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
1
 
0
 
! Отговори
usa преди 10 години
To po tazi logika za rujdata,oznachava,che sled kato sa mi rajdiasali diskovete na kolata sled avtomivkata I triabva da gi smenia,nishto che sa novi.Abe I tezi sa edni eksperti,mani,mani-sigurno ne mogat I edna guma da smeniat,ama inache na teoria mnogo gi razbirat neshtata:-)
16
2
 
5
 
! Отговори
анонимен преди 10 години
по какво се познава,че автобуса е СИЛНО КОРОДИРАЛ И НЕПОДДЪРЖАН,това са общи приказки за пазара,а не за съда.Като техническо лице,този "професор",трябва да каже-силно кородирал е защото ръждата е толкоз и толкоз милиметра или сантиметра или метри и според такъв и такъв норматив е силно кородирал."Професора" е кабинетен учен,който трябва най-малко 5 год да работи като *** монтьор за да дава такива умозаключения.По засон водача е отговорен за всичко,ама не бива да му се слага чадър в ануса
15
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
МАгистралата в този участък на нищо не мяза, мантинелите са по стандарт да издържат само на удар от лека кола, рейса на нищо не мяза, и скъсал щанга. Накрая шофъора виновен. Тия където са пуснали рейса трябва да им вземат лиценза, да ги глобят и на експертите да забранят до живот да работят в друг пункт за ГТП, собствениците на фирмата да ядат бахура. И бойко голем го вадеше ама мек, това открил онова оправил едни опасни 30км не можа да ремонтира. Ама кво, всичко по старо му....
14
1
 
9
 
! Отговори
Гоце Пернишкию ДАП преди 10 години
Според Карапетков, шофьорът е можел да предотврати инцидента ??? Абе Карапетков ако бащати не бе раздразнил *** с манивелата на задната седалка и е ползвал предпазни средства като презерватив едвали щеше да плющиш такива глупости сега в съда !!! Защо не приемеш хипотезата че автобуса в следствие аварията е занесъл и човека се е паникьосал и е завил по този начин ? Или са ви намазали джобовете ? Шофиорът е напълно невинен жертва е на безхаберието на собствениците на фирмата .
13
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Като не се бутат пари под масата на експерите, се вадят такива заключения.
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
тоз *** истри еничера *** изтри *** еничерско ..............бахура ...........Гаджалско ***.
11
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
шофьора и автобуса виновни :) а накъдрената магистрала около пазарджик да не би тогава да беше гладка?
10
0
 
10
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 10 години
"Водачът, стремейки се да запази управлението, завива рязко вляво...Според Карапетков проблемът, е че... рязкото завиване вдясно е причината за катастрофата... Нещо не ми стана ясно, *** карай да върви.
9
0
 
26
 
! Отговори
художника преди 10 години
Според Карапетков, шофьорът е можел да предотврати инцидента ???Карапетков, и баща ти е можел да предотврати раждането ти, ако си беше сложил к.***!Шофьорчето ви е виновно.... *** !
8
0
 
1
 
! Отговори
usa do 6 преди 10 години
Ti iavno ne chetesh kakvo pisha,kogato edna chast e za smiana se smeniava,drug e vaprosa che v Bg vseki gleda da mine tanko ili ako mojo samo da kara I da pecheli.A ti vozil li si se na kitaiski avtobus ta makar I nov:-) Izviniavam se no niamam kirilica tochno na tova ustroistvo.
7
6
 
10
 
! Отговори
Исторически факт! преди 10 години
През 2011 г. министър председател на България беше Бойко Борисов, а управляващата партия се казваше ГЕРБ. Всички назначения, разрешения и далавери ставаха само с тяхна благословия. Ако не беше така, днес Бойко Борисов и другите гербери нямаше да реват, че има чистка.С този рев, те напрактика признават, че навсякъде в държавата са били уредени техни хора!
6
4
 
2
 
! Отговори
do 5 преди 10 години
usa, мани че пишеш на маймуница, ама се изказваш неподготвен и без въобще да си си направил труда да прочетеш статията. Нам пише, че автобусът е катастрофирал заради КОРОЗИРАЛА част (напречна щанга). Един 15-годишен автобус силно се съмнявам дали няма корозирали част. Явно и собственика на фалиралата превозваческа фирма е разсъждавал като тебе. Дано го застигне наказанието. Така че моля те, не се изказвай наизуст, а вземи се информирай малко.
5
4
 
5
 
! Отговори
usa преди 10 години
To po goliamata chast ot avtobusnia park v BG e nad 15 godini,no kato se slagat chitavi chasti I ne se kara s kitaiski gumi vsichko e Ok.Shto si mislite che edin Kitaiski avtobus na 2 godini e po nadejden.Za nishto ne bih zamenil 15 godishen Neoplan ili Setra za nov Kitaiski iliTurski ***!
4
0
 
14
 
! Отговори
попа преди 10 години
Ей, има съдба на този свят. Преди 2г. се видях случайно с македонския шофьор, който извади част от хората в горящия рейс. Точно 2 дена след това тир навлезе в нарещното през мантинелата, по божия воля мен ме пропусна и падна в едно дере, а аз извиках веднага линейка и помогнах за спасяването на двамата души в него. Така че хора, уважавайте доброто.
3
0
 
17
 
! Отговори
www преди 10 години
А ОСВЕН ТОЗИ ЗНАЕТЕ ЛИ КОЛКО СЕ ДВИЖАТ ИЗ СТРАНАТА ОТ БАЙ ТОШОВО ВРЕМЕ...
2
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
А автобусите на повече от 30 години който возят ежедневно пътници значи не са опасни щом никой не им прави проблем на фирмите използващи ги.
1
2
 
29
 
! Отговори
А сега де .. ? преди 10 години
Не може с техника от Втората Световна да изкарваш стабилни пари и да искаш да си на върха като бизнесмен и предприемач.Аз работя в една регионална телевизия,нямаме комп. за ефира,пренасяме емисиите на флашка,комп. на новинарите са от преди 20 години,един принтер и той горкия почти издъхнал ... та мисълта ми е,че за всяко нещо си трябва нова техника и разбира се поддръжка.