Жепеец на съд, станал причина за катастрофа

По негова вина не пуснали бариерата и загинал мъж
Обновена: 6 яну 2016 14:02 | 6 яну 2016 14:00, Камелия Цветанова
14
Жепеец на съд, станал причина за катастрофа
Снимка: Булфото, архив

Софийска градска прокуратура внесе обвинителен акт срещу Петко Панчев за това, че като ръководител движение на жп гара "Волуяк" с бездействието си е станал причина за тежка катастрофа между влак и автомобил. При инцидента загина млад мъж, информира прокуратурата.

На 9 октомври миналата година в 13:50 часа от жп гара "Волуяк" в посока София потеглил дизелов локомотив. По пътя си той трябвало да премине през железопътен прелез "Обеля", който е под контрола на гара "Волуяк".

Панчев бил задължен своевременно да уведомява служителите на прелезите от неговия район за преминаващите влакови композиции, за да може навреме да бъдат спускани бариерите.

Той обаче пропуснал да уведоми служителя на железопътен прелез "Обеля", че към него от гара "Волуяк" се движи локомотив.

По тази причина пазачът на прелеза не спуснал ръчната бариера и не задействал електрическата сигнализация.

Около 14.00 часа локомотивът, който се движел с над 55 км/ч навлязъл в района на прелеза. В този момент обаче през вдигнатите бариери преминавал автомобил, в който имало двама мъже.

Машинистът видял колата в последния момент, като незабавно задействал директната спирачка. Въпреки това поради късото разстояние последвал силен сблъсък между локомотива и леката кола.

Автомобилът е влачен около 130 метра преди да спре. Вследствие на инцидента на място загинал млад мъж, който се возел на предната дясна седалка до шофьора на автомобила.
 


14
Още от
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Прелеза не е автоматичен така че няма сигнализация пред него за положението на бариерната греда
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Статията е мноого не коректна! Първо,на или пред всеки прелез има прелезен или пред прелезен ! Пред всеки от тях има сигнализация за положението му!Когато той не е затворен или не работи това се отчита и има определен ред за безопасното му преминаване!Както казват някой, с 15 мкм. в час,готовност за спиране при видимо препятствие и често подаване на сигнал внимание!Май освен дежурния е по виновен машиниста на машината!
9
0
 
1
 
! Отговори
Amon преди 2 години
Пише как дизелов локомотив удря автомобил, на снимката пък гледам как се връща обратно на релсите дерайлирал електрически локомотив...
8
0
 
3
 
! Отговори
експерт преди 2 години
...снимката не съответства на съдържанието на статията.
7
2
 
1
 
! Отговори
едикой си преди 2 години
До Някой си
Там каква е От на междугарието?
6
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Жепеецът не е от БДЖ.
5
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А какво да кажем за и...те, които заобикалят бариерите и преминават преди влака, просто защото нямат търпение да изчакат 5 мин.?
4
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
за виновен - виновен е. Интересно е друго нещо, за това ли се харчат държавните пари субсидиращи БДЖ? - За заплати на хора, които трябва да звънят и да съобщават кога идва влак, а после други хора да пускат и вдигат бариери, вместо това да става автоматизирано?
3
8
 
9
 
! Отговори
Някой си преди 2 години
Тоя е виновен, ок.Ами машинистите? При не спуснати бариери си има друга сигнализация, която показва, че не е задействана бариерата и трябва да преминат с 15 км/ч, а не с 55 км/ч.
Значи или осигурителната техника не работи,малко вероятно, или прикриваме някой.
2
3
 
15
 
! Отговори
до varg преди 2 години
Виновен е този който в 21 век не е поставил зависимости между сигналите и прелезното устройство ......ти си просто един драскач .
1
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
БДЖ е в катастрофално положение. Пълна трагедия.