Дончо Атанасов – невинен за ужаса "Своге"! Излезе от НСлС

Разпитът на другия бивш шеф на АПИ - Лазар Лазаров, продължава
31 авг 2018 13:37, Надежда Йосифова
42
Дончо Атанасов – невинен за ужаса "Своге"! Излезе от НСлС
Снимка: Bulfoto, архив

Дончо Атанасов, разпитван за ужаса край Своге, си тръгна без обвинение от Националната следствена служба.

Разпитът на бившият шеф на АПИ и настоящ член на Управителния съвет на агенцията като свидетел продължи повече от два часа и половина.

Дончо Атанасов каза, че не се чувства виновен. Според него АПИ като възложител е нямала правомощие да въздейства на фирмата, ремонтирала пътя Своге - София, по време на гаранционния срок, който изтича в края на 2018 г.

АПИ е препращала само сигнали на граждани за проблемния път на фирмата строител, каза той, цитиран от БТА.

Той обясни още, че до края на тази година фирмата строител носи отговорност за пътния участък край Своге, тъй като той е в изпитателен срок.

По думите му около 1600 коли минавали през рисковия път на ден.

"Сложили сме повече от необходимите знаци там и освен това шофьорите карат с превишена скорост", добави той.

Все още в следствието е другият, призован за днес - бивш шеф на АПИ Лазар Лазаров.

Той също ще бъде разпитван за катастрофата, при която загинаха 17 човека.


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 40Aлоо, ти кога измери сцеплението на асфалта в завоя, та вече приемаш за доказано, че е некачествен? Не чувстваш ли, че се увличаш в глупости? Още никой не е правил нито изследвания, нито замервания.
40
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Прекия контрол се осъществява от инвеститора ангажиран с ремонтно строителната и финансовата сметната част по изпълнението на работите по обекта,както и организационо-лабораторната-техническата част за удостоверяване на качеството при извършването на строеж по техническите правила и способи за технико-технологичен контрол и подписване на актове за годноста,пригодноста на извършените основни и допълнителни работи по изграждането на обекта в съответсвие с проектни-сметно-финансовите части и обеми.
39
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 17С "този асфалт" се цели това, че са усвоени едни пари, които не отговарят на качеството, което трябва да е асфалта и няма нужното сцепление на гумите. Това е предпоставка и за други ПТП-та там, а и това не е първото, просто е най-трагичното.
38
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Цената на асфалта е 50лв на кв метър с полагането и валирането1 м двулентов път има 6 - 8 кв м само асфалт.
37
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всички мантинели у нас са такива. В ЕС и по света повечето са такива. Не са проектирани да спират автобуси, ТИР-ове, големи камиони.Спрете с мантинелата. Другите шофьори защо не са паднали!Водача на автобуса е виновен.
36
2
 
12
 
! Отговори
Въпрос преди 3 години
Контрол, Проверка, Пиемане също ли не влиза в правомощията на АПИ?!
35
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За да чувстваш ВИНА, трябва да си ЧОВЕК!!!! Виновни-солидарно сме всички ние, които тръпим!!!! Жалко за жертвите и светъл път....
34
1
 
8
 
! Отговори
очаквано е преди 3 години
Освен шофьора, друг няма да има с повдигнато обвинение Нали , ако изгърми един по веригата , нещата ще опрат и до Баце
33
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
за толкова пари можеха пътя да го направят с естествен мрамор и позлатени мантинелиТи кога си платил един кв метър асфалт, та толкова разбираш от пътища?Защо не разделиш 45 млн лв на 82 000 метра и да видиш колко излиза цената на 1 м път?550 лв се получава - фрезоване на стария асфалт, полагане на нов, бордюри, мантинели, знаци, маркировка.
32
0
 
4
 
! Отговори
ПРАВИЛНО! преди 3 години
ВИНОВЕН Е РИМЛЯНИНА, ДЕТО Е КАРАЛ ВАЛЯКА ПРИ ТРАМБОВАНЕТО, НЕ СЕ ЛИ СЕЩАТЕ?
31
2
 
18
 
! Отговори
до 29 преди 3 години
Говорих примерно...23 милиона евро са толкова много пари, че дори и германци да ти строят пътя с техните технологии, пак ще останат!А не Трейс да слагат варовик и трето качество мантинели и после "Олеле, какво стана!"Ами какво стана - крадете пари и хората си отидоха заради вашите кражби!
30
1
 
12
 
! Отговори
до страната на ч-та преди 3 години
Ами в България политиците са изградили много добра машина (пилитици + фирми) и тази симбиоза е перфектна за източване на държавни пари. Ако някой от администрацията дръзне да сложи прът в колелото на тази машина просто бива отнесен по безпардонен начин. За това няма как АПИ да въздейства, договорите се сключват така, че да са в полза на конкретния изпълнител.
29
3
 
1
 
! Отговори
до 27 преди 3 години
Златото е прекалено мек материал и не мисля че идеята е добра.Мрамора също не добра идея, но може да го заместим него с гранитни павета а това би направил пътя доста траен в времето.При това това е български материал не отиват парите в чужбина.Защото асфалта е нефтен продукт а доколкото знам България нямаме нефтени находища и внасяме.
28
0
 
26
 
! Отговори
страната на чудесата преди 3 години
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ НЯМАЛ ПРАВО ДА ВЪЗДЕЙСТВА НА ИЗПЪЛНИТЕЛЯ! ????По-голям идиoтизъм не може да се намери никъде в света. А ако това положение е нормативно определено, то всички, които са приели тази норма - закон, наредба, правилник и т.п., трябва да влезат за дълго в затвора, като подстрекатели и подготвители на единични и масови убийства, и то - не само на пътя.
27
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Шофера ще отнесе всичко, защото цялото строителство на ГЕРБ е такова!Бутафорни материали, бутафорни пътища - на двойно по-високи цени!23 милиона евро....за толкова пари можеха пътя да го направят с естествен мрамор и позлатени мантинели!Като зала Арена Армеец - намалиха я с 7-8 метра, за да кажат, че ГБС работят без печалба, а 5 метра не достигат за провеждане на лекоатлетически състезания!
26
0
 
4
 
! Отговори
До 24 преди 3 години
Покрай случай разгледах ефективността на коланите при рейсове, предполагам че повечето са го направили.За случая в които говориш тракия и въобще когато автобуса пада странично и при превъртане коланите имат доста висока ефективност да спасяват човешки живот, дори напълно да те запазват здрав.При челен удар вече само спасяват живота но не се разминаваш с огромното ускорение на удара.
25
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Споко пичове!Някой спомняли си вече за Зъркелите,Бенчо,Менчо и други тарикати.Ето го и тоя невинен ,майката му е да минат 3 дни и чудото е забравено.Утре ще ни хвърлят друга история и всичко ще е по старому.Апропо:"Вашата работа ще стане.Ще видим - казал Човекът".
24
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тук сложили слаба мантинела, на Тракия онзи автобус, който се обърна, нямаше въобще мантинела!Трейс взели поръчки за 1 млрд лева, изпълнили ги с материали, които намерили в училищен кабинет по трудово обучение...
23
1
 
5
 
! Отговори
от 21 преди 3 години
Но не мисля че това означава че коланите трябва да са задължителни, просто трябва да има обучение на населението че коланите спасяват живот.И гражданите сами да си грижат за собствената безопасност, но той трябва да е информиран за това.Дори не ми е ясно как има хора които не знаят това.
22
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако беше карал с 90 км/ч, нямаше да има никой оцелял!Хайде от ГЕРБ и от Трейс да обяснят как подобен път се прави от варовик и защо няма здрава мантинела, която да спре автобуса, а са сложили такава, с която могат да оградят някой парк!