За потъналия италиански кораб от първо лице

Героите са спасителните екипи, извадили оцелели хора
Обновена: 16 яну 2012 11:43 | 16 яну 2012 09:41, Елка Василева
33
За потъналия италиански кораб от първо лице
Снимка: Reuters

Разкази на пътници от круизния кораб "Коста Конкордия", който потъна частично, публикува вестник "Кориере дела сера".

Италианецът Франческо Сантарпия, пътувал с младата си съпруга и малката им дъщеричка на една годинка, разказва, че избрал това пътешествие, защото информацията била, че то е най-сигурното по това време на годината.

Франческо споделя, че още в началото на пътуването пътниците не били инструктирани какво трябва да се прави в случай на корабокрушение. Екипажът, главно от азиатци, трудно разбирал въпросите, задавани на италиански.

Още по темата

Когато станала катастрофата, туристите сами се ориентирали към спасителните лодки, разказва Франческо. В неговата лодка се качил член на кухненския персонал, който се заел с управлението й. Когато Франческо и семейството му стигнали до близкия остров Джилио, там вече имало доста членове на екипажа, които очевидно били избягали първи.

Бременната в четвъртия месец 38-годишна французойка Изабел Муген била убедена, че ще изгуби бебето си. Най-ужасяващо за нея било да види как спасителните лодки се отдалечавали от кораба, пълни с хора от екипажа, докато бедстващите пасажери се чувствали напълно изоставени.

Съпрузите Ив и Жан Мари от Франция разказват, че са се спасили, само защото са плували в ледените води до брега. Техните сънародници Оливие Караско и Джесика Кинтал смятат, че компанията собственик на "Коста Конкордия" изобщо не е била подготвена за подобна трагедия. Оливие вече са подали иск срещу нея.

Седемнайсетгодишната Стефания Винченци продължава да търси майка си и нейната приятелка, които се водят за безследно изчезнали. В момента на трагедията те се били върнали от ресторанта на кораба в каютата си.

"Кориере дела сера" публикува и разказа на доминикански готвач, чието име не се споменава, който заедно със свои колеги спасил близо 450 пасажери.

Компанията собственик на кораба вече освободи от длъжност капитана Франческо Скетино и заговори за сериозни грешки в неговата преценка и в действията му, които в даден момент били в разрез с международните стандарти.

Скетино беше арестуван в събота по обвинения за непредумишлено убийство на няколко души, както и по обвинения за причиняване на корабокрушение и за напускане на кораба преди края на спасителните операции. Той твърди, че корабът е следвал правилен курс и е попаднал на скали, необозначени на картата. Според картата под кораба е трябвало да има море, а не скален риф, защитава се Скетино.

Според добре запознати източници обаче корабът се е отклонил от курса и се е доближил прекалено близо до брега.

Прокурорът на провинция Гросето Франческо Верузио, който работи по случая, заяви, че в момента на трагедията корабът е бил само на 150 метра от брега, което е много близо.

Той допълни, че тревогата за бедствие е била подадена час след трагедията. Според италианската брегова охрана сигнал дори не е подаван.

Наложило се освен това морската гвардия няколко пъти да прикани капитана на кораба да се върне, за да координира лично спасителните операции. В първите часове на трагедията "Кориере дела сера" писа, че капитанът на кораба, който бил с голям стаж, имал навика да доближава лайнера до остров Джилио, за да могат пътниците да се насладят на нощната панорама и за да се изпълни ритуалът за поздравяване на жителите на острова с корабната сирена.

Да се надяваме, че трагедията няма да се превърне в екологична катастрофа и в морето няма да се излеят 2000-те тона гориво, с които е зареден корабът, тежащ колкото 110 самолета Боинг.  Ако подобно нещо се случи, екосистемата на Джилио години наред няма да може да се възстанови, пише в. "Стампа".

С болка трябва да се констатира, че в Италия в 21 век хора умират не само при наводнения и свлачища, но и от удавяне в Средиземно море, което гъмжи от плавателни съдове, заключава вестникът.

Героите на трагедията с "Коста Конкордия" са спасителните екипи, които правеха истински акробатични номера, за да извадят оцелели хора, както и бордният комисар Манрико Джампедрони, спасил много хора, въпреки че е бил със счупен крак. Впоследствие той се озова хванат в капана на кораба и беше изваден по чудо ден по-късно, пише в. "Република". Изданието припомня, че жертвите са вече шест, а 16 души се водят за изчезнали.

Вестникът пише още, че сред персонала на кораба се надига гняв, че в медиите действията му са били представени в негативна светлина. Мнозина от персонала твърдят, че спасителните операции са протекли по правилата и че съобщенията в медиите са пълна глупост, отбелязва БТА.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
16
 
4
 
! Отговори
pl преди 12 години
Бременни и семейство с бебета тръгнали на кораб да се возят... Това италиянците и французите са рядко срещата тъпо и ограничено стадо. Работя с такива и знам от първа ръка. Пълни мизерници без нищо аристократично в тях. А уж бели хора...
9
5
 
6
 
! Отговори
sacradis преди 12 години
А пък вие , турските *** , освен да мразите , нищо друго не можете...
8
2
 
14
 
! Отговори
до 9 преди 12 години
Ами карал съм кораби доста повече от теб и доста по-големи от този, така че...да и от кораби разбираме.
7
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Малоумния капитан го закарал на 1 кабелт от брега. Е няма как да не се натресеш някъде. Тоя вече ще види пасажер през крив макарон.
6
1
 
1
 
! Отговори
0 преди 12 години
Струва ми се, че и двата предлагани от теб отговора са верни ;)
5
0
 
38
 
! Отговори
osemshest преди 12 години
Аз ли съм проста или просто много филми съм гледала, но до колкото знам капитана последен напуска потъващият кораб?!
4
1
 
42
 
! Отговори
dan преди 12 години
Те са събрали екипажа от кол и въже (за по-евтино), после искат организация ...
3
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Италиански ***. Що не си взимат само германци за капитани?
2
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
da i kapitana pryv e izbjagal i sega se vodi sledstvie. ne obi4am korabite. s vodata 6ega njama. tezi ekskurzii zatova sa i evtini.
1
5
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"...имал навика да доближава лайнера до остров Джилио, за да могат пътниците да се насладят на нощната панорама и за да се изпълни ритуалът за поздравяване на жителите на острова с корабната сирена."A защо ли си мисля, че обитателите на острова не са били във възторг от навиците на капитана? Отделно - капитана наистина е ***.