Парадирането с луксозни стоки се измества от „тихия лукс“

Бързо се променят нагласите на купувачите на скъпи продукти
8 авг 2020 14:28, Екип на Investor.bg
9
Парадирането с луксозни стоки се измества от „тихия лукс“
Снимка: Bloomberg

Коронавирусната пандемия изправи много индустрии пред криза, а търговията на дребно с луксозни стоки е една от тях.

Докато продължават ограниченията за пътуване, купувачите отлагат своите покупки. Прогноза на консултантската компания McKinsey показва, че глобалният пазар на луксозни стоки ще се свие с 35 до 39% на годишна база през 2020 г., пише CNBC.

„Обличането с красиви дрехи, покупката на нови такива и следването на модата са особено зависими от социални активности като ходенето на работа, излизането навън, посещенията на партита и просто да си сред други хора“, коментира Вики Бълън, главен изпълнителен директор на консултантската компания Coley Porter Bell. „Ако не се виждате с никого, какъв е смисълът“, допълва тя.

Вместо да се показват със скъпи чанти или автомобили, които биха били твърде натрапчиви, когато икономиката на САЩ е в низходяща спирала, потребителите показват доброто си благосъстояние, докато стоят у дома заради блокадите, твърди Малинда Сана, основател и главен изпълнителен директор на консултантската компания Spark Ideas. „Здравето и жизненността... по някакъв начин са новият лукс“, казва тя.

Spark Ideas е провела проучване сред купувачите на луксозни стоки в градове в САЩ, както и в Шанхай (става дума за хора, които са похарчили поне по 2000 долара за един моден продукт през последните 12 месеца), което е разкрило популярността на висок клас фитнес оборудване като велоергометрите Peloton.

Времето със семейството също е смятано за източник на радост от участниците в проучването, пише Investor.bg.

„Определено не става дума за показването на придобивки. Реалната привилегия е да си с близките си, да си обграден от хората, които обичаш. Да имаш възможност да прекарваш време с децата и семейството, знаете, че това време не беше налично преди“, коментира Сана.

Пауза за магазините

Докато градове като Шанхай отварят все повече икономиките си, потребителите не  е задължително да започнат отново да се стичат във физическите магазини. Проверката на температурата и носенето на маска не вървят ръка за ръка с разходката из луксозен бутик, категорична е Сана. „Това изобщо не е луксозно преживяване“.

Вместо това магазините, които се справят добре, са онези, чиито търговски представители имат близки отношения със своите клиенти.

„Сега има начини търговците да си пишат и да достигат лично до техните най-ценни клиенти. А тези отношения са златни в момента“, посочва още тя.

Стоките, които може да се представят добре след пандемията, са онези, които са наричани „тих лукс“, твърди Ребека Робинс, глобален директор по културата в консултантската компания Interbrand Group. „Вече наблюдаваме възраждането на тихия лукс и спиране на парадирането...“, коментира още тя.

След срива през 2008-2009 г. някои луксозни марки могат да таксуват много повече за определени стоки. Чантата Hermes Kelly, кръстена така, след като Грейс Кели я използва, за да крие бременността си от папараците през 1956 г., достигна цена от над 4800 долара през 2000 г., а до 2013 г. купувачите ѝ трябваше да се разделят със 7600 долара, което представлява 68% ръст за 13 години, сочат данни на McKinsey.

Но дори след пандемията желанието на хората за висока мода не винаги е засегнато, твърди Робинс. Когато миналия месец Nike работи съвместно с луксозната марка Dior за пускането на маратонките Air Jordan 1 OG, над 5 млн. души се регистрираха за шанса да се сдобият с чифт.

„Поведението на някои хора не се променя, а дори се засилва. Редките предложения остават силен двигател на желанието“, коментира тя. 

Подобни новини четете на Investor.bg
 


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Язък за Николета, първолета и други като тях, сега няма да плюнчат една друга с чанти и очила.
5
2
 
5
 
! Отговори
До SS преди 2 месеца
И влезе тук за го споделиш на всички, все едно някой го интересува? Ами нали имаш фейсбук, споделяй там.
4
6
 
1
 
! Отговори
SS преди 2 месеца
Съпругата има две кожени палта от скъпи кожи едното за 12 ,другото за 15 хиляди US.Купих и ги защото зимно време все се оплаква че и е студено.Единственно спечели злобни и зависливи погледи и приказки от нашенките.Тая год на Свети Валентин и подарих Пръстен с диамант и съм и казал да го носи само при много спец.случаи и когато съм близо до нея.Когато беше инзвънредното положение се евакуирахме в ловната ми вила в едно забравено от бога село в планината.Та там и викат азиатската принцеса.
3
1
 
5
 
! Отговори
Тодор Жевков преди 2 месеца
Можеш да парадираш ако имаш пари .... Ако нямаш пари ти нямаш право да парадираш.
2
1
 
6
 
! Отговори
Добрич преди 2 месеца
Много е важно да си от добрич и да си с тениска Армани, може и Коко Шанел - задължително с надпис - за да се вижда кой си! Щото никой не знае..а и за респект става...купуваш си авторитет....;)
1
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
При нас всеки който изкара някой лев или продаде нивата на село веднага взима S-класа и парадира с нея, докато не разберат всички. Корвите са същите с постоянните им снимки от скъпи дестинации, фризьорски салони и глупави чанти и дрехи.