Мениджър или лидер?

Двете понятия не са едно и също нещо
Обновена: 24 юни 2013 15:53 | 24 юни 2013 15:53,
4
Мениджър или лидер?
Дори и в Прада, дяволът никога няма да бъде лидер! Снимка: outnow.ch

По йерархическата стълбица в кариерата големият шеф е на най-високо стъпало. Той обаче може да бъде мениджър или лидер. Първото е лесно и то се обуславя от позицията. Второто е въпрос на личностни качества. И в двата случая хората следват своите шефове, но при мениджъра това често е по принуда, докато при лидера е по желание и вяра в способностите му.

Ако искате да разберете как от мениджър можете да се превърнете в лидер, който вашите подчинени не само да слушат, а и уважават, вижте разликите между двете понятие и действайте в посока на желаното от вас.

Мениджърите дават отговори, лидерите задават въпроси.

Най-бързият начин да накарате служителите си да ви намразят е като им заповядвате, крещейки. Често мениджърите изхождат от позицията си в йерархията като причина да са абсолютен авторитет и вместо да се вълнуват от мнението на екипа си, те раздават заповеди като генерали. Един лидер би поискал мнението на останалите служители, когато възникне някакъв казус или проблем.

Мениджърите критикуват грешките, а лидерите насочват вниманието към тях индиректно.

Може би е по-ефикасно директно да покажете грешките на вашите служители, но пък това със сигурност ще ги засрами и ще ги ядоса. Би било добре да им дадете възможността да се научат и да израснат в службата, на базата анализ и дискусии, отколкото с откровена критика.

Мениджърите забравят да поощряват, а лидерите възнаграждават и при най-малкия сигнал за подобрение.

Мениджърите празнуват, когато цялата фирма е на печалба, но те рядко споделят успеха с виновниците за него. Никой не обича да бъде претопен в масата, а във всяка фирма има хора, които се отличават с талант, работливост, решителност, отговорност и т.н. Те трябва да бъдат постоянно поощрявани и това ще ги мотивира да работят по-усилено за благото на компанията.

Постоянната обратна връзка показва интереса на лидера не само към печалбата, а и към самия човек. Няма служител, който да не копнее за похвали и положителна оценка.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
2
 
! Отговори
НагоренПопокатепетъл преди 10 години
Хубави съвети, за съжаление несъвместими с нашите балкански нрави. Че онзи какъв шеф е, ако не се развика на служителите си, ако не каже "тук се слуша моята воля", или ако не назначи някой "негов човек" на висок пост, загърбвайки работливите мравки във фирмата. Тук на балканите важи правилото "Бий, за да те уважават". Тези интелигентни прийоми, описани в статията, виреят в белите държави, а не в тъмната балканска Индия.
3
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Не искам да се зяждам, ама шефа не е най-високото съпало... има собсвеник все пак...
2
0
 
1
 
! Отговори
KeepWalking преди 10 години
Тая на снимката лично си представям как минавам под масата ,отварям и краката и я излизвам до де не откачи от кеф.....
1
0
 
12
 
! Отговори
аман преди 10 години
Меринджей !