Британски физик: Бог не е създал Вселената

Големият взрив е неизбежно последствие от законите на физиката, твърди Стивън Хокинг
2 сеп 2010 22:37,
Британски физик: Бог не е създал Вселената
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Бог не е създал Вселената, а Големият взрив е неизбежно последствие от законите на физиката. Това твърди известният британски физик Стивън Хокинг в новата си книга, части от които публикува вестник „Таймс“.

В книгата „The Grand Design”, написана в съавторство с американския физик Ленард Млодинов, Хокинг твърди, че не е бил необходим създател на Вселената.

Заради закона за гравитацията Вселената се е появила от нищото. Спонтанното възникване е причината нещо да съществува, Вселената да съществува, ние да съществуваме, пише Хокинг.

В книгата той оспорва теорията на Исак Нютон, че Вселената е създадена от Бог, тъй като не може да възникне от хаоса, отбелязва BBC.

В бестселъра си от 1988 г. „Кратка история на времето“ Хокинг допуска, че Бог е имал роля в създаването на Вселената. “Ако намерим завършена теория, това ще бъде върховен триумф за човешкия разум, защото тогава ще знаем намеренията на Бога“, пише в нея той.

Новата книга на учения излиза на 9 септември.

Още по темата: Бог

Power преди 13 години
До форумците: Имаше един много интересен филм-сериал преди години по AXN SyFy.Казва се Stargate. Вземете го изгледайте от край до край и ще разберете изключително много неща за миналото, настоящето и бъдещето.

мутра-партизанин преди 13 години
Едва ли Господ ще прочете ТЕЗИ КОМЕНТАРИ!Теб интересува ли те мнението на някоя мравка!?Онзи форумец с цитата на Гьоте го е казал кратко и ясно!Останалото са претенциозни дрънканици на хора, мислещи се за значими!Но форума е затова,нали!?:)))

Паста преди 13 години
Остава да повярвам, че и богът, изрично наредил на евреите да избиват и поробват неверниците, да принизяват жените до нивото на слуги, а децата до домашни любимци... богът, който при цялото си всемогъщество не е намерил изход от дадена ситуация, който да не включва масови убийства... този бог ни обича.Май християните не са чели библията; не останалите хора.

до 320 - Гуги преди 13 години
След като съществува е нещо.За това нищото не съществува реално.То е само вероятностно понятие.Дуализъм.

;-))))) преди 13 години
Бог не е създал Вселената.Вселената е създала Господаря Бог.Нищо ново под небето. Поредният откривател на истини.

xaxaxaxaxaxa dobur komentar brato

Паста преди 13 години
Аз библията съм я чел... затова и не вярвам в нея.Или какво - да повярвам, че ако телепатично приема за свой господар брадясало еврейско зомби, което е собствения си баща, ще бъда спасен от зло, което е вкарано в хората защото жена, направена от ребро е изяла информационен плод, заради съветите на говореща змия... абсолютно логично, няма спор!

тоя физик , нещо яко се е пообъркал как нещо може да се появи от нищото ???

Паста преди 13 години
Само дето кръгът не е сфера. Разлика между две и три измерения правиш ли?Още колко от глупостите във вашата библия трябва да бъдат опровергани, преди да схванете, че цялата книга не струва?

xaxaxaxaxaxaxa stoi nad zemqta... xaxaxaxaxaxaxaxa

Паста преди 13 години
Мдаа... първите хора... преди 7000 години... случайно да си чел други книги освен библията? Предполагам смяташ също, че и Земята е плоска, а Слънцето се върти около нея. Не знам да ли имаш нужда от божията помощ, но един психиатър няма да ти е излишен.

Българин преди 13 години
Нещо много грешиш още първите хора преди 7000 години са вярвали в него, и са го познавали. Няма народ без религия дори и ти си религиозен сам си прей изводите.Когато страдаш се моли на своя бог а аз на моя и аз знам че моят ще ми помогне, но за товоя не съм сигурен защото ти си го измислил-хахаххах.

Линукс преди 13 години
Ами като мозъка ти е настроен на Уиндоус, какво очакваш? Фрашкан си с бъгове.Линукс, от друга страна, винаги е бил с отворен код - сам се създава и развива.

Проблемът на вярващите е точно, че се опитват да "докажат" едно голямо НИЩО, и го наричат бог.Прословутият бог, между другото, вече ме посети веднъж; но повиках Ловците на Духове и те го хванаха. Добра работа вършат момчетата. ;-)

xaxaxax ta6aci 6tqxl da psoeti.. nz 6to ukrivam danuci jiveq si jivota vsi4ko mi e na 6 a toq gospod deiba negovata mama izob6to ne me nakazva po kakuvto i da e na4in..samo otvarq novi vuzmojnosti za razvitie xaxaxa evalata na durtiq

Honorik преди 13 години
Do vsi4ki vqrva6ti:prizovavam vi-ne si gubete vremeto da sporite i da dokazvate ni6to na nevqrva6tite.Tqhnata beda e ne samo,4e ne vqrvat,a 4e se prismivat i hulqt Boga i vqrva6tite.Ostavete gi!Kakto se smeqt i gavrqt sega s Boga i vqrva6tite,taka samite te 6te stanat za prismeh i gavra,kogato gi poseti Gospod i smehat im 6te se obarne na skrab.

Как кой? Стивън Хокинг разбира се!

xaxaxaxaxaxa bate nqma takuv ya6ak s toq bog i gluposti qko smex stava tuka

za6to преди 13 години
Нищо против вярващите и вярата, но щом от нищото не може да се произведе нещо на базата на физичните закони, кой създаде БОГ за да сътвори света?

Honorik преди 13 години
Zasega govori6 huli i se gavri6 s Boga,poneje Toi go e pozvolil.6te vidim oba4e kolko si smel,kogato Toi re6i da te poseti.