Българите все повече пият минерална вода

Компаниите-производителки се стремят да предлагат продукти с по-високо качество, като по този начин повишават качеството на живот у своите клиенти, казва изпълнителният директор на Девин ЕАД
22 фев 2007 13:59,
Българите все повече пият минерална вода
Цветан Лъжански. Снимка: Росен Цанов

България следва световните тенденции в консумирането на безалкохолни напитки. През изминалата година, потреблението на бутилирани води се е увеличило с 22% или 113 млн. литра повече, като на глава от населението достигна рекордните за момента 81л. Така всички видове бутилирани води формират дял от 27% от всички търговски марки напитки, което ги прави безспорен лидер на българският пазар, съобщи в изявление пред медиите Милчо Бошев, председател на УС на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България /АПБНБ/.

Основна причина за това е промяната в културата на потребление в световен мащаб. Изследванията по темата показват стремеж за здравословен и пълноцен начин на живот на жителите на развитите държави, а оттам и смяна на типовете предпочитани продукти.

В определена степен това е резултат и от стремежите на компаниите да предлагат продукти с по-високо качество, като по този начин повишават качеството на живот у своите клиенти, съобщи и Цветан Лъжански, главен изпълнителен директор на Девин ЕАД. Според международния консултант Canadean компанията е лидер у нас с над 30% дял от пазара на бутилирани води.
  
Тази тенденция ще продължи у нас и в световен мащаб, прогнозира Лъжански.

Природосъобразният начин на живот увеличава продажбите по света. У нас в оформянето  на тази тенденция роля има и качеството на питейната вода, каза още Лъжански, като прогнозира и тази година Девин ЕАД да запази лидерските си позиции.

Основната причина за твърдите позиции на Девин на пазара е резултат от постигането на синхрон между изключително ценния ресурс и адекватния и иновативен стратегически подход.

Само 6 месеца след пускането на марката “Девин изворна вода” през 2005 г., продуктът формира 1/3 от общите продажби, като привлича нови потребители и печели допълнителен пазарен дял от 5%.

През 2006г. “Девин изворна вода” взе 7% дял и вече дели 4-5 място, като заедно с “Девин минерална” компанията има две търговски марки в челната петица, обясни Лъжански.

Минералната вода бележи ръст от 10% в продажбите, докато при Девин изворна има рекорд от 30%. Това е и продуктът, който допълва портфолиото на компанията и я прави единствената на пазара, която предлага два вида натурални води - минерална със “син” етикет и изворна с “розов” етикет, като най-голямото нейно преимущество е чистотата, потвърдена от българските компетентни органи, а също така и от институт Фрезениус (www.institut-fresenius.de) в Германия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

Имиджова публикация

Спонсорирано съдържание

Спонсорирани публикации