Влаковете спират на 10 март, заплашват синдикатите

Срещите за предотвратяване на стачката не постигнали резултат
5 мар 2011 08:15,
109
Влаковете спират на 10 март, заплашват синдикатите
Снимка: Булфото

Стачка в БДЖ все пак ще има – влаковете ще спрат на 10 март, съобщиха железничарските синдикати към КНСБ и КТ “Подкрепа”, цитирани от „Труд”.

През седмицата бяха проведени две срещи между профсъюзите и ръководствата на БДЖ и Национална компания “Железопътна инфраструктура” в опит стачката да бъде предотвратена. Резултат обаче не беше постигнат.

“На срещите си пролича, че и в БДЖ, и в НКЖИ търсят сближаване на позициите. Но не ни предложиха нищо съществено. Така че решението за стачка остава в сила”, обяви председателят на стачния комитет на Синдиката на железничарите в България Димитър Динев.

Плановете са в четвъртък влаковете да спрат предупредително за един час, а на следващия ден - 11 март, започва безсрочна ефективна стачка.

До решение за крайната форма на протест се стигнало след неизпълнение на съществени условия от колективните трудови договори на двете жп дружества.

Към всичко това е добавя и подписването на заем от Световната банка за преструктуриране на БДЖ, срещу който трябва да бъдат съкратени 2800 работници. Според синдикалистите, парите дори няма да послужат за модернизация на железниците, а за покриване на стари задължения.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


109
Още по темата: БДЖ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
66
1
 
2
 
! Отговори
аман от малоумници преди 13 години
Ами като изхвърчиш на пътя кого ще защитиш?
65
0
 
3
 
! Отговори
anonimen преди 13 години
lo6oto e 4e s robskoot mislene na bulgarite deto go imame pak nisto niama da napraviat zastoto ne sme gramotni i edna sta4ka da napravime kato xorata i pak ste se nameriat podlizurkovci deto ste otidiat na rabota
64
1
 
20
 
! Отговори
от железничар преди 13 години
АЗ НЯМА ДА СТАЧКУВАМ . СКАПАНИЯТ СИНДИКАТ ИСКА ДА НЯМА СЪКРАЩЕНИЯ НА РАЗДУТАТА АДМИНИСТРАЦИЯ . Там цари такава шуробаджанащина че е крайно време някой да ги насмете барабар със синдикатите - ПИЯВИЦИ .
63
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
"И персонала и крета на сладката работа. Може да е за малко пари, ама поне и работа няма много. Типично по комунистически!"Ей такива *** като тебе, дето от позицията на топлото им осигурено от мама и тати местенце съдят другите че не работели достатъчно, как ми идва да ги бия в главата, да ги бия, докато не започнат да хъркат и да се давят от собствените си секрети!!!
62
7
 
12
 
! Отговори
Вагонедка преди 13 години
До кога ще се движат тези кочини! Като не могат да ги опазят от хлапета със спрей, как да очаквам, че са безопасни и годни за пътуване? Ми много ясно, че не са! И персонала и крета на сладката работа. Може да е за малко пари, ама поне и работа няма много. Типично по комунистически!
61
0
 
19
 
! Отговори
hagen преди 13 години
При предишното правителство купиха пребоядисани вагони на старо за да си лапнат комисионната вместо да се разплатят със служителите си и оставиха сегашното правителство да си блъска главата.А между впрочем нали имаше образувано следствие срещу Петър Мутафчиев.И то потъна в дебрите на съдебната система.
60
1
 
21
 
! Отговори
$ преди 13 години
Не случайно, в Европа обръщат такова внимание на железницата. И за това тя се конкурира по скорост, директно със самолетите, а не с някакви автобуси.Но имат умни политици, а не такива *** като нашите от последните 22 години. НЯМА железница по света, която не е субсидирана от държавата. Дори и японската, дори и германската.Само от нашата очакват печалба, без да са вложили един лев.Дори и парите за пътуване с намаление от нужните 60млн.лева са преведени 15 млн.
59
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Вчера изтеглих 300лв от джет кредит да не ми спрат тока и да си взема нещо за ядене=В парламента взимат по 5000заплати и мислят за народа Браво ГЕРБ!
58
0
 
5
 
! Отговори
до 58 преди 13 години
С лесли каручка 4х4 ще пътувами! Може и да е по бързо даже, пък и фуража не е поскъпнал като петрола.
57
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Един риторичен въпрос. Знаете ли каква собственост са по-големите автобусни превози? Биомет, Юнион Ивкони, Етап-Груп и прочие. Тогава и ще си отговорите защо толкова години не се развива жп транспорта. А в цяла Европа те извършват междуградския транспорт.
56
0
 
6
 
! Отговори
shalqlq преди 13 години
ехей ами сега с какво ще пътуваме...
55
10
 
12
 
! Отговори
goliam prazz преди 13 години
Много важно!!!Ще спре за малко делаверата на няколкото студенти(продаващи си привилегиите за евтини билете),ще се кротнат няколкото баби по селата и най-вече ще спре абсолютно безплатния транспорт за ***.На въпроса на една журналистка,как се допускат толкова гратисчии(*** или не) директора на БДЖ заявява-Ние сме социално предприятие?!?Аз предлагам да им спрат заплатите за времето на протеста поне ,като толкова години не можаха(и абсолютно не искаха) да спрат кражбите на всички БДЖейци,без изключение.БДЖ е черна дупка за пари.
54
3
 
15
 
! Отговори
Пътник в железницата преди 13 години
Подкрепям стачка в БДЖ единствено за промяна в сегашната структура. За съжаление стачката ще е срещу промените.Редовен клиент съм на БДЖ (по неволя) и всеки път като пътувам виждам куп нередности, които схомагат за икономическото потъване на железницата. Не е нормално във влака Добрич - Варна да има минимум 5 човека обслужващ персонал (началник влак, двама кондуктора, машинист, полицай) и това е без персонала по всяка малка гара. Машинист и кондуктор са напълно достатъчни!
53
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Цената на барел суров петрол може да стигне 200 долара.Испанското правителство одобри извънредни мерки за икономия на енергия заради поскъпването на петрола в резултат на размириците в арабския свят---------------------Точно сега, е хубаво да се изчкака, поне половин година, единствения транспорт на ел.енергия е железницата! Ако я сринем, ще ходим с колелета от София до морето!
52
1
 
19
 
! Отговори
железничар преди 13 години
20 години реформи в БДЖ и до какво доведоха!?До съсипване на железницата.Тя е от малкото останали не приватизирани държавни предприятия.Ние искаме хубава,модерна и сигурна железница.Защо никой не каже каква ще бъде тя след 5-10 години и съкращавайки експлоатационен персонал по-сигурна ли ще стане?
51
3
 
16
 
! Отговори
Мето преди 13 години
Някой да знае кога и на кого синдикатите са помогнали освен на себе си и на обкръжението си? Какви автомобили карат лидерите им? Какви са офисите им? Кой плаща семинарите и банкетите по морето лятно време? Да има семинар през зимата? Демагогията им е точно както на комунистите.
50
1
 
1
 
! Отговори
BSP преди 13 години
I TAA IAMA SA NI ZATVORAT AIDI DA RIVEM SU.GRRB
49
1
 
8
 
! Отговори
до преди 13 години
44 много ,много сте прав колко поколения трабва да се сменят че да почнат да мислят трезво
48
2
 
2
 
! Отговори
BSP преди 13 години
HIPOPOTAM OT BSP
47
4
 
5
 
! Отговори
АЛО, РЕДАКЦИЯТА преди 13 години
ВЕДНАГА МИ СЛОЖИХТЕ МИНУС НА КОМЕНТАРА С НОМЕР 47.И НА ВАС ДА ВИ Е.А ***..ТА