Напълно готов е заводът на Литекс Моторс

Започва серийното производство на автомобили Great Wall
Обновена: 14 фев 2012 16:03 | 14 фев 2012 16:00, Бойчо Попов
127
Напълно готов е заводът на Литекс Моторс
Voleex e един от моделите, които ще се произвеждат край Ловеч. Снимка: Литекс Моторс

Точно след една седмица "Литекс моторс" ще открие официално завода за автомобили Great Wall край ловешкото село Баховица, съобщиха от компанията.

Специално за събитието в страната ще пристигне Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM) – партньор на българската компания.

Веднага след откриването започва и серийното производство на първите няколко модела български автомобили за пазарите в страната и чужбина.

Изграждането на завода започва с подписването на договор за сътрудничество между "Литекс моторс" и китайската автомобилна компания Great Wall Motor през есента на 2009 г., като основната инвестиция е предимно на българската компания.

Две години по-късно, през ноември 2011 г., в завода се произвежда и първият автомобил от тестовата серия. 

В съоръжението край Ловеч екип от млади и квалифицирани българи ще произвежда автомобили с марката Great Wall, покриващи всички изисквания на ЕС.

Продукцията на „Литекс Моторс“ ще бъде предназначена за националния и европейските пазари. Това е първият завод за автомобили с марката Great Wall в рамките на Европейския съюз.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години. В ръководния екип участват чуждестранни консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството и продажбите на водещи световни автомобилни марки.

При пълен капацитет на завода от 50 000 автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2 000 души.

GWM е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Компанията оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още новини за българската икономика четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още по темата: Литекс МоторсGreat Wall Motor
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
108
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
даева и ***
107
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Китайско условие за чужд завод на територията на Китай е 40% лично участие. Защо българия не постави своите условия на китайците.Много израелски и европейски програми се разработват в Китай защото там работната ръка е ниско платена. Представете си щом Китай прави свой завод в България къде работната ръка е по-ниско платена. И въпреки това колкото повече заводи в страната толкова по-добре за българия. Истината е в производството, образователната система и висококвалифицираните кадри
106
3
 
1
 
! Отговори
хх преди 12 години
Добра идея,всички *** държавни чиновници и депутати да видат това китайско чудо на технологията,но лошото е,че парите ще отиват в гушите на китайците,и Гришата ще делне,но много по малко
105
1
 
11
 
! Отговори
Център преди 12 години
Всички мерцедеси и джипове на правителството, трябва да бъдат заменени с колите на Гришата, накрая да могат и наште политически ИДОЛИ, да се усмихнат : ))))
104
0
 
16
 
! Отговори
Мао Дзе преди 12 години
Да живее Българо-Китайската дружба, че другите дружби, нещо отдавна умряха.
103
3
 
6
 
! Отговори
хаха преди 12 години
аз си карам фиат и си е супер количка.... така, че нека не се излагаме със сравненията, а най-добре е да стискаме палци и да пожелаем късмет на тази марка автомобили които са голям плюс за БГ и икономиката и...
102
2
 
3
 
! Отговори
шишо-бакшишо преди 12 години
ако започнат производството на Волекс ц30 (малък седан) , пазар ще има бол, със сигурност 80% от бакшишите ще го подкарат. Изглежда доста по-съвременно от логана, а и надяваме се няма да започва с дефектите от първите 15-20 хил.км като всеки логан.
101
3
 
8
 
! Отговори
до 95 преди 12 години
до философа, който предпочита да си купи Фиат.... И какво те кара да си мислиш ,че един ФЯТ , сглобяван най-вероятно в Турция или Сърбия ще е по-качествен от Волекса или Ховъра???? Всички тука мноого се съмняваме в това. Китайската марка е недоказана все още, но пък точно ФИАТИТЕ са доказани в цял свят като най-големите ***. мислете преди да пишете мааму.
100
0
 
12
 
! Отговори
!!!!! преди 12 години
Правителството и всички държавни фирми трябва да купуват само от тези автомобили/както е практиката в САЩ/ !!!
99
0
 
9
 
! Отговори
Koci Iliev преди 12 години
Не знам как са като возия, но като дизайн ми допадат. Важното обаче е, че Литекс Моторс с този завод създават работни места и дай Боже работата да потръгне. С повече реклама ще завладеем европейския пазар.
98
0
 
12
 
! Отговори
CHOKI преди 12 години
Държавните ведомства да сменят задължително своят автопарк.
97
0
 
3
 
! Отговори
Пешо преди 12 години
Ах дано Боже дано,някоя мутра не се обади на партийният си секретар,че завода пречи на продажбите му в Драгалевци.А що се отнася до цената и качеството всички са длъжни да се съобразят,защото в такива времена живеем,нишата веднага ще бъде запълнена.А що се отнася до качеството,ако след една година каране колата започне да се продава за по-малко от половината си цена оценката ще е ..................***-*** миа...
96
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Само Иван Костов да не дойде отново на власт, че а е дошъл, а го е продал, я на РМД, я на някой киек, нищо че е частен. Важното е далавера да има. Той и Плевенската панорама искаше да продаде, ама Румен не му даде. Ако не го продаде ще му назначи ликвидатор. А на специалистите успех и да станете 1 в автомобилостроението. Това го заслужавате.
95
0
 
15
 
! Отговори
koko_shanel преди 12 години
Обмислям да си закупя такава кола или поне да видя какви са офертите. Мисля, че много ще си заслужава, все пак трябва да насърчаваме родното автомобилопроизводство:)
94
0
 
20
 
! Отговори
Оптимист преди 12 години
Да се поднови производството на "Балканчето" (скутер). Ще има много купувачи.Особено ако цената му не надвишава 500-600 лева.Ганчев, помисли по въпроса.
93
0
 
23
 
! Отговори
БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИН преди 12 години
Цената българи, цената! Тя ще определи бъдещето на автомобила.Какво по-добро от това, да смениш западната си трошка на 15-20 години с нова кола?Надеждата е че персонала е млад и може да заработи по западному. Качествено. А и ако има достатъчен контрол (което сигурно ще има), може да пробие и на запад. Отново повтарям: С ЦЕНАТА СИ!!!!!!!Радвам се!
92
1
 
20
 
! Отговори
Чочи преди 12 години
А дано! Вече забравих вкуса на произведеното в България (макар и с китайски части). Но повишаващото ми се чувство за национална гордост е едно на ръка. Като току що дипломирал се магистър зная колко е важна реализацията по специалността, а в завода в Ловеч много млади висшисти ще намерят професионалната си реализация. Пожелавам им успех (както и на себе си, разбира се. Дано повече млади добре обучени кадри да имат такъв шанс!).
91
1
 
24
 
! Отговори
iliq_zliq_ha преди 12 години
Сега всеки българин ще може да си позволи да кара нов автомобил, който ще може и на лизинг да си купи много евтино. По-добра новина за нас от тази едва ли може да им в тези тежки дни. Пожелавам на всеки един ден да кара една от тези красавици :)
90
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
99 ... ДА 99 И АЗ СЕ ЧУДЯ КОЙ ПАРТИЕН СЕКРЕТАР РЕШИ ЧЕ ЗАВОДА ЗА МОТОПЕДИ БАЛКАН ТРЯБВА ДА СЕ ЗАКРИЕ И УНИЩОЖИ И ДА СЕ ВНАСЯТ СКУТЕРИ ВТОРА РЪКА ОТ ИТАЛИЯ И КИТАЙ , ВМЕСТО ДА СЕ ПРЕОБОРУДВА ПРОИЗВОДСТВОТО ЗА СКУТЕРИ В БОТЕВГРАД И ДА СЕ ПУСНАТ НА БЪЛГ.ПАЗАР , КАКТО БЯХА БАЛКАНЧЕТАТА ПО 300 ЛВ. ПРИ ЕДНА РЕАЛНА ЦЕНА ПОД 1000 ЛВ.ЩЕШЕ ВСЕКИ 5 БЪЛГАРИН ДА СЕ ВОЗИ НА БЪЛГАРСКИ СКУТЕР ...
89
0
 
23
 
! Отговори
bez ime преди 12 години
Сега остава държавата да стимулира гражданите, които искат да си купят автомобил Made in Bulgaria.

Спонсорирани публикации