В кухнята на китайските коли от Ловеч

Automedia с предпремиерно посещение в автомобилния завод
12 дек 2011 09:51,
88
В кухнята на китайските коли от Ловеч
Снимка: Automedia.bg

В събота новопостроеният автомобилен завод край Ловеч за първи път отвори врати за журналисти.

Посещението на Automedia.bg във фабриката на Литекс Моторс, където ще се произвеждат автомобили на китайската марка Great Wall, беше предпремиерно, тъй като производството ще стартира официално през февруари 2012 година.

Заводът обаче е напълно оборудван - поточните линии са монтирани и тествани, а екипът е обучен и готов за работа.

Халето е оборудвано с модерна поточна линия, където производственият процес се осъществява по японски модел на Toyota - TPS (Toyota Production System).

Още по темата

Първоначално фабриката ще работи с готови компоненти от Китай. От пристанището във Варна ще пристигат конструкциите на автомобилите, които ще се окомплектоват с всички необходими елементи във фабриката. За да се превърнат в готови за употреба, автомобилите ще преминават през 88 станции за производство и 7 за контрол на качеството.

Планът предвижда до две години да бъдат завършени и халетата за боядисване и точкови заварки. Предвижда се и използването на части, произведени от други български предприятия.

Въпреки че до откриването на завода има повече от два месеца, в халето всичко си е на мястото - от двете страни на поточната линия са прецизно подредени различните части, които ще се влагат в автомобилите.

Към момента в предприятието са произведени 10 тестови автомобила, които не са предназначени за пазара. Те са от моделите Voleex C10 и Steed 5, като изработката им представлява пробно производство, чиято цел е финално тестване и синхронизиране на оборудването и поточните линии, както и въвеждане на системата за качество на произвежданите автомобили.

Официалното производство ще стартира през февруари 2012 година с три модела - Voleex C10, Steed 5 и Hoover H5, а до края на 2012 година на поточната линия ще бъдат качени още два, единият от които ще бъде седанът със средни размери Voleex C30.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват норматива Евро 5, обясниха от Литекс Моторс.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли, които са предназначени предимно за вътрешния пазар и за страните от Балканския полуостров.

До 2014 година капацитетът на завода ще достигне производството на 50 000 автомобила, които ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

Всичките пет модела, които ще се сглобяват в завода през 2012 година, ще могат да се оборудват с газова уредба с течна фаза Lpi (Liquid Propane Injection). Тя работи без изпарител и освен, че намалява разходите за гориво, увеличава динамичните характеристики на автомобила.

Вижте всички снимки от завода в Ловеч в галерията на Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


88
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
4
 
32
 
! Отговори
xaxa преди 12 години
Бе екстра си е колата, не може всички да караме Мерцедес (над 10 годишни 5-та ръка) като педантите с негативни коментари!
46
0
 
44
 
! Отговори
селянина с колело преди 12 години
Като чета коментарите виждам,че всички пишещи го обръщат на политика,типична българска черта.А в случая просто става въпрос за икономика и нищо повече.Какво лошо има в това да се разкриват работни места в България?Или щом като не е в София давай да го оплюваме!
45
14
 
8
 
! Отговори
XaXo преди 12 години
Абе тая пройзводствена линия само на мен ли ми се вижда много празна, няма никакви агрегати покрай нея - сигурно всичко със винтоверчета ще става, всичко ще е ала бала май в тоя завод.
44
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Аман от негативни коментари. Всяка една инвестиция, свързана с производство в България е супер. Защото просто в България няма никакво производство. Даже доматите и ябълките ни са вносни. Така, че успех.Надявам се да направяг хубава мрежа за зареждане, защото това малко ме смущава, както и времето за зареждане.
43
13
 
16
 
! Отговори
Цецка и Цецко преди 12 години
Сега целия парламент и полиция да преминат на тия китайски биклуци.
42
31
 
20
 
! Отговори
Ловченлия преди 12 години
Поздравления г-н Борисов!ГЕРБ открива нови работни места в провинцията,браво!всички в Ловеч сме много доволни и отново за ГЕРБ ще гласуваме
41
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Гарантирано от ГЕРБ!
40
1
 
23
 
! Отговори
Flash преди 12 години
От коментарите виждам колко неразбиране има по въпроса. Това не е завод за коли. Това е цех за поставяне на брони, харове и емблеми на вече сглобени в Китай коли. Ето ви малко инфо как изглежда завод за коли:Вероятно причината за съществуването на този "завод" в България е избягването на мита и такси при реекспорт към останалата част на Евросъюза. Все пак успех с реекспорта. Дано има кой да купува китайски коли досглабяни в БГ.
39
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Гришата възраждал града?! Абе ти в Ловеч ходил ли си? *** и виж! Това е резултат от дейността на такива като него,Домусчиев,Алчо и др.знайни и незнайни "герои" на прехода-свидни рожби на Партията. Късопаметен народ...
38
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ще поживеем, ще видим.вместо обаче да се надъхвате и да се пенявите как ще карате волекси и ховери, помислете над ситуацията - ала завода на фолксваген в мексико, единствената причина да е тук/там е много по евтината работна ръка. те там и до ден днешен не могат да стигнат качеството, което е във европа...иначе пазар за такива коли има, въпроса е правилната маркетинг стратегия.
37
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
БравО! Само че без подкрепа от горе нищо не става.Затова браво на всички ни.Дано всичко е ок.
36
25
 
10
 
! Отговори
ОХУ БОХУ преди 12 години
БРАВО НА ГРИШАТА ЕДИН РОДОЛУБЕЦ МЪШКАР БРАВО. ГЕРБЕРИТЕ ЩЕ НИ ЗАГРОБЯТ.
35
23
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Вчера видях как една чисто нова "китайка" и по точно модела HOVER беше блъснат от жената която го караше, в задницата на друга кола.На другата кола и нямаше почти нищо, но бронята на HOVER-a в часта където се държи номера (има нещо като решетка) беше станала на прах.А скороста хич не беше голяма, представям си при по голяма скорост, дали изобщо човек ще оцелее в една такава кола.Трябва да дадат краш тестове на тия коли да видим каква им е оценката за безопасност на световно ниво.
34
0
 
20
 
! Отговори
Жо преди 12 години
ИМАХ КОЛА, "Made in Lovech", произведена през 1968 година - FIAT 124. Този модел беше определен за "Кола на 1966 година" и по негов лиценз руснаците започнаха производството на "Жигули". В Ловеч фиатите идваха от Италия на две или три части- купе и двигател. Сглобени бяха само около 200 бр., продадени в България на т.н. "правоимащи"- това бяха хората от "Голямото добр`утро". Аз я купих на старо през 1976 год. на 35 000 км. Тогава колите не правеха пробег, както сега. Беше започнала да ръждясва.
33
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
31добавен от: ГРОБ за ГРАБ Другарю , комунист, това го прати в официално писмо до шефа си - другаря Станишев...
32
1
 
17
 
! Отговори
драйвър преди 12 години
до 29 Ще се сглобява и електрически вариант на Волекса , така че стига негативизъм , пък и в момента бензиновите коли излизат по-евтино от дизела като се отчете експлоатацията и началната цена , а при фабричната газова уредба ,която предлагат, нещата са доста в полза на бензина. При тракторите не знам как е , може би дизела да е по-насметка !?!?
31
11
 
12
 
! Отговори
ГРОБ за ГРАБ преди 12 години
Поздравления за мутрата Гриша Ганчев,който въпреки деструктивната политика на ГРАБестите възражда Ловеч!!!!
30
19
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
поредната платена пубкликация, то не беше реклама на завода в ловеч, ама вече чашата прелива.все пак браво за работните места, това е важното в случая! Но аз не бих си купил нито такава кола, нито дачия - в случая евтиното излиза скъпо, и нямам пари да купувам ***
29
28
 
3
 
! Отговори
Кофти ама факт! преди 12 години
Ще сглобяваме китайски БЕНЗИНОВИ автомобили в момент, в който светът се ориентира към производството на хибриди и електромобили! И то цели 5 хил бройки годишно!Голям успех - спор няма!
28
4
 
13
 
! Отговори
до 27 преди 12 години
Г-н Марто, позволявам си да отбележа ,че доколкото знам проекта е правителствен и е подписан от С.Станишев