Експерт: За Volkswagen няма печеливша стратегия!

Трябва да влезе Господ в мениджмънта им, нещо като Джобс
Обновена: 8 окт 2015 20:23 | 8 окт 2015 20:02, Анисия Иванова
30
Експерт: За Volkswagen няма печеливша стратегия!
Снимка: БТА

Всяка комуникация може да направи гафове, коментира в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR проф. Христо Кафтанджиев по повод дизелгейт скандала около Volkswagen.

"Въпросът в случая е дали VW са се рекламирали като екологична кола, тъй като има разлика между маркетинг и маркетингови комуникации. Например, рекламната агенция, която е работила с VW може изобщо да не е знаела, че е имало проблем с програмното осигуряване. И в този смисъл не е грешка, ако не го е знаела. Това е грешка на мениджмънта на компанията. Те може просто да не са спуснали информация към рекламната агенция, а вече ако тази агенция е знаела и е направила екологична реклама на VW, това вече е грешка на рекламната агенция", поясни проф. Кафтанджиев.

На въпрос на водещия не е ли грешка да "послъгваш на такова високо ниво" проф. Кафтанджиев уточни, че няма яснота къде е станал "фалът". 

"В този смисъл може да гаф на мениджмънта, а не на рекламната агенция", коментира той и посочи, че не си спомня VW да са наблягали особено на екоимиджа в маркетинговите комуникации, за разлика от други автомобилни компании.

Скандалът доведе до огромни сривове на пазара им, както и на имиджа на компанията, каза още той.

Черният PR в някои случаи е прекрасна стратегия, която води до големи печалби, но за Volkswagen няма печеливша стратегия от този скандал, обясни експертът.

"Трябва да влезе някакъв Господ в мениджмънта им, нещо от рода на Стив Джобс. Разбира се, един от начините за измъкване е глобата, която обаче може да досъсипе компанията. Другото е – рязко завъртване към екологичност на компанията", смята професорът.

Той припомни, че подобен гаф стана и с "Бритиш петролеум" с големия разлив в Мексиканския залив и зверските глоби, които бяха наложени на компанията.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AI.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още по темата: VolkswagenскандалBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
1
 
! Отговори
ехо.... преди 8 години
Муха и министър се убиват с вестник.в случая бизнес
19
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Интересно е колко много хора не са били чували досега за VAG, а сега почват да ги коментират. Да VW са направили страшно голям гаф и сега ще си понесат последствията, но наистина ли вярвате, че това са единствените дизелови двигатели, които са 10-40 пъти над нормата? Просто САЩ се възползват от момента да нанесат удар върху Германската икономика, но това са неща които са се случвали в миналото и ще продължат да се случват.
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тоя па от къде го изкопахте. Не е ясно къде е грешката и не били рекламирали еко автомобили - пълни глупости.Нали печелиха награда за зелени двигатели на годината clean diesel и кви ли още не простотии.Тая компания винаги е била бутана и подкрепяна от държавата и пълна с корупция и схеми. Ако започнат да ги съдят и за видните доказани дефекти ще ги пръснат от всякъде. Ама баба Меркел ще се намеси пак и ще спаси СОЦВаген.
17
3
 
3
 
! Отговори
Го4о преди 8 години
С пълно изгаряне и екологично чисти са: Лада, Варбург и Трабант, ЗИЛ и Молотовка...... това се върти в главите на българските ***!
16
0
 
1
 
! Отговори
Аз преди 8 години
Спокойно, сами ще си минем!
15
3
 
1
 
! Отговори
van diesel преди 8 години
Пълен провал за wv ,не защото са лоши тестовете на колите им а харчат много по малко от конкуретите им хамерикански коли....Лошо Седларов Дойче верке аферка БеЕмВе ,мерцедес и другите,харчат чувствително много по малко гориво на 100 км. или миля ако искате....Как така се получава че по малко гориво отива за същия пробег километри а емисиите са по лоши!!!!Означава че има по пълно изгаряне и оползотворяване на нафтата---КПД ++Биг петролен БРАДъР е в дъното на аферата и политически фатки/хватки
14
0
 
9
 
! Отговори
дойч преди 8 години
Тея за за закриване. Досега бизнеса официално не познава такава измама. 11 млн. бройки !!!! са с манипулация на софтуера и двигателите работат без да пречистват. На фона на над 440 000 смъртни случаи всяка година от тумори вследствие наотпадните продукти от изгарянето на нафтата.
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това е гъба за нас.Събуждаш се и гледаш..стена.Какво е това Берлинска стена ли е,расова дискриминация. Това е гъба бе,ще го изядат плъховете,каква стена.
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Целта на V.A.G. е страхотна, използване на стандартни модули и детайли в марките тяхна собственост с цел понижаване на цената им.---------- И как се понижи цената им? Пасат струва колкото Мерцедес Ц класа,това ели е понижената цена. Печалбата си увеличават,а не свалят цената,вдигат я.
11
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Егати гениите.Купуваш си Ауди и вътре с двигател и скорости от Шкода. Купувай си ти тия ментета.
10
1
 
1
 
! Отговори
FMC преди 8 години
Всъщност, Фолксваген има печеливша стратегия, ама как да го разбере тоя експерт-разбирач? А стратегията е, да подлее вода и на останалите производители, мамещи за това и онова, дори да не е свързано със собствения проблем. Нещо като крилатите ракети на Путин, които тотално отвлякоха вниманието от Украйна. Но мен ме съмнява и друго. Главен виновник за скандала е може би бившия шеф на Фолксваген, който бе изгонен подло, Пийх.
9
8
 
6
 
! Отговори
юбералес преди 8 години
Емисии, еконорми, глупости на колела. ЕС отказа да подкрепи САЩ и Сауд. Арабия по въпроса за Сирия, а дори подкрепи до някъде Русия. Това е началото на началото на разпада на NATO. За пръв път ЕС е единодушен в различието си от САЩ.
8
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защо Китай и Русия нищо не казват по тоя въпрос? ФАЩ подпушиха и ги подкрепиха най-верните им шутове от Европа.
7
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
не ми пука, че отделя малко повече от заявените емисии.Дъртите дизели и колите с изтърбушени катализатори да не са по -еко?----------------- Никой не те пита на теб дали ти пука,или не. Има си правила и еко норми, които автомобилните производители са задължени да спазват,ако искат да продават и да печелят от това. Дъртите коли би трябвало да са отговаряли на стандартите за времето си.
6
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
И да не забравя - дизелите им тракат и навяват спомени към миналото,а не за нещо модерно и технологично.
5
9
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не харесвам фолксвагените.Скучни и безлични коли.При това споделят общи двигатели и много компоненти с шкода,която пък е на много по-ниско ценово равнище и е конкурент на дачия. Що за уважение към клиентите да им искаш пари за кола по-висок клас с двигатели същите като в по-ниския.А и не са никак здрави,нито технологични. Сега при скандала с измамите при дизеловите им двигатели ясно се видя от всеки,че монтират един двигател от Шкода Фабия до Ауди А6! Всъщност това е голямата измама също.
4
11
 
10
 
! Отговори
Ники преди 8 години
Прекрасни коли са VW. Бих си купил дизелово ФауВе - дизелът име добър и издържлив, а на мене не ми пука, че отделя малко повече от заявените емисии.Дъртите дизели и колите с изтърбушени катализатори да не са по -еко?
3
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нека почне да продава на реални цени продукцията, пък да видим дали няма да се купува! Една кола струва 3-4 хил евро, а се продава за 100! Да ги пуснат по 5 хил, всеки ще купи, пък после да манипулират софтуера колкото искат
2
1
 
18
 
! Отговори
Пеуничанин преди 8 години
Пращайте ни Гоуфовете у Пеуник! Тука за екологии не ни дреме
1
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Е,не.Български "експерт".Че и мнение дава.Само че и той не знае по какво е експерт.