Ще изместят ли хибридите дизеловите автомобили?

Продажбите на моделите с дизел в ЕС продължават да падат
18 дек 2015 20:01,
38
Ще изместят ли хибридите дизеловите автомобили?
Снимки: Toyota, Lexus, Volkswagen

Наскоро Toyota отбеляза продажбата на милионния си хибрид на пазара в Европа, който явно става все по-перспективен за автомобили с алтернативно задвижване. Допълнителните мерки за снижаване на нивата на вредни емисии също работят в полза на тази тенденция. Така изниква и въпросът „Идва ли края на дизела и неговата замяна с хибридни автомобили?”

Продажбата на 1 млн. хибрида ясно показва, че ръстът на пазара на тези машини в Европа ще продължи. По данни на Международната агенция по енергетика (IEA) от началото на 2015 г. хибридите в САЩ са се увеличили с 450 000 бройки и вече достигат 4 млн. За Стария континент цифрата е около милион, но пък продажбите за периода са близо 350 000.

Самите компании също реагират на подобни тенденции. В Lexus, например, решиха да не разработват дизелови модели за Европа. Шефът на марката за континента - Алан Юхтовен, признава, че все по-строгите мерки за екологии правят дизелови коли прекалено скъпи и сложни. А статистиката показва, че 98% от продажбите на Lexus в Европа са именно на хибридни модели.
Кога хибридите ще изместят дизела в Европа?
Статистиката на Асоциацията на европейските автопроизводители сочи, че за първите 9 месеца на годината продажбите на електромобили са се увеличили с 62,2%, а на хибридите с 34,7%. В същото време дизелите заемат 40% от общите продажби на континента, докато делът на автомобилите с алтернативни източници на гориво е едва 5%.

Сериозна „помощ” обаче хибридите вероятно ще получат от скандала с манипулираните данни на дизеловите двигатели, произведени от Volkswagen. Първите резултати от него се виждат и колкото и да е невероятно, от тях е на път да спечели отново германския концерн. Пример за това е нарасналият в пъти интерес към електрическия e-Golf.

Като цяло обаче „Дизелгейт” няма как да не се отрази на продажбата на модели с такива мотори в Европа. В САЩ това вече е факт, но там дизелите никога не са били популярни. На Стария континент обаче започнаха масирани проверки на производителите, като сред заподозрените са няколко производителя.

Европейската организация Emissions Analytics тества 150 модела с двигатели, отговарящи на стандарта Euro-5 и 60 с Euro-6. Изпитанията са максимално доближени до тези в реални условния и показаха, че едва 5 от автомобилите се вместват в установените норми на азотен окис (NOx). При някои модели със задвижване 4х4 превишаването на нивата е 15 пъти, а при един – дори 20.
Кога хибридите ще изместят дизела в Европа?
Що се отнася до стандарта Euro-6, той изисква нивата на азотен оксид при дизелите да се намалят до 80 г/км. За да се покрият тези норми, производителите трябва да използват сложни системи и технологии. Това оскъпява самите мотори, а нещата ще станат още по-сложи през 2017 г. когато влиза нов стандарт – Euro-6c. Освен това вече ще се използва и нов метод на тестване на моторите, който ще изключи възможността за използване на мошенически софтуер.

През 2013 г. делът на дизеловите мотори спада от 45,5% до 42,1%. Година по-късно са загубени още 1,2%. Не особено успешна се оказва и разработката на хибриди с дизелови мотори, която е твърде скъпа. Вариантът бензинов мотор с електродвигател е далеч по-евтин и по-лесен, а при него нивата на вредни емисии си остават непроменени.
Кога хибридите ще изместят дизела в Европа?
Всичко това показва, че хибридите лека-полека изместват дизелите. Европейските власти също също забелязват случващото се и в много държави вече се обмисля увеличаване на данъка на дизеловите автомобили. В същото време за хибридите и електромобилите се предлагат различни субсидии при покупка. А също така възможност за безплатно зареждане или достъп до центровете в големите градове. Там, където дизелите вече не са желани.

Още статии за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
дизелът е за трактори булдозери кораби. скоро никой в белия свят няма да кара такива ***.тесла гугъл епъл японски компании инвестират в електро и водородни двигатели.до 5-10 години ще превъзхождат двигателите с вътрешно горене
16
0
 
9
 
! Отговори
Васо преди 8 години
Какво и защо става с автомобилите по света не ни е еня. Нам трябва автомобил n-та употреба за около 3000лв. Да си го караме без проблем 3г и после за скраб.
15
0
 
5
 
! Отговори
а3 преди 8 години
В подкрепа 11 ще кажа, че и акумулаторите струват много пари, много.
14
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тойота е най-успешната марка в света.
13
1
 
6
 
! Отговори
Нафталин преди 8 години
Ерата на дизела приключва. Карам дизелак и съм много довоелен, но е от по-старо поколение.Следващата ми кола определено няма да е дизел - филтри за твърди частици, уреи, изцедени турбини, сложен софтуер и датчици - не, благодаря.Следващият ми автомобил ще е с атмосферен двигател, дори ако трябва да жертвам разход, мощност и комфорт - надеждността не е без значение.
12
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Или по точно казано от анонимния колега под мен катализатор за дизел DPF diesel partikel filter i аспуха ти е по-чист от безиновите
11
12
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
хибрида няма да измести дизела а по скоро ще намали бензинките със 10 % процента не е добра новина за снежните араби от раша
10
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дреме ми за София.
9
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 14 да бе ягуар с лада ще сравняваш
8
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 5Изводите са ми на база дизели които наблюдавам с София.Има всякакви и нови и стари.Само най-скъпите модели на Ауди и Мерцедес може да се каже ,че са нещо по-различно,но не много щото като даде малко по рязко газ и отзад изпушва доста забележим облак черен дим.А това все пак са машини за по 200 хиляди лева.Останалите таралясници са доста по-зле.И тая гнус я дишаш и децата ти я дишат и родителите ти и приятелите ти.А ти радвай че ти харчи с 5,63 лева на 100 километра по-малко.Келепир
7
1
 
4
 
! Отговори
аз преди 8 години
До АниНе ми е ясно кой *** нащрака минуси на едно изразено мнение...
6
1
 
20
 
! Отговори
ив преди 8 години
Защо ли е написано,че "се обмислят по-високи данъци за дизелите". В Германия отдавна се облагат с доста по-висок данък и ако караш годишно под 30 хил км си вътре. Но дизела няма лесно да бъде изместен. От това,което гледам тук,в Германия има драстично повече дизели при комбитата. Хибридите са по-скоро екзотика.
5
0
 
14
 
! Отговори
до Ани 6 преди 8 години
Всичко това което сте изброили не зависи от това какъв е двигателя ,а от цялостното състояние на автомобила и разбира се от качеството на горивата ,а именно съвременните дизели най-много страдат от това.
4
2
 
12
 
! Отговори
е да де преди 8 години
Нищо лично срещу дизеловите двигатели просто на газ е по-евтино ,а от друга страна не им завиждам на собствениците на дизели едно зареждане с некачествено гориво и се хвърлят в приключения.
3
21
 
20
 
! Отговори
Ани преди 8 години
Дизелът ми харесва повече от бензина заради следните причини:Колата се кара по-леко и по-свободна!Харчи по-малко!Предавките се сменят като слънце!Колата не гасне@
2
22
 
24
 
! Отговори
Гръмнах ходжата! преди 8 години
Дизела е за евтини типове, а и да не говорим, че с газов инжекцион бензиновата кола е по-икономична и по екологична.За лична кола - бензин, за трактор - дизел!
1
29
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Няма никаква оферта в дизеляка освен ако не караш бус или камион.За лека кола....ти само като ги видиш онея облаци черен мазен дим ти става ясно колко е екологичен.А и не харчат толкова по малко,че да си заслужава мъката да караш вонящ тракащ трактор.