3% от новите дизели отговарят на евростандартите

Това показва независима проверка на повече от 250 модела
Обновена: 26 апр 2016 13:22 | 26 апр 2016 13:14,
14
3% от новите дизели отговарят на евростандартите
Снимка: Ройтерс

Европейската компания Emissions Analytics (EA), занимаваща се с проверка на нивата на вредни емисии при новите автомобили, публикува своя доклад, според който едва 3% от дизеловите леки коли, произведени под стандартите Euro-5 и Euro-6, действително отговарят на тях.

Изследването бе публикувано от в. Guardian. В него се съобщава, че експертите на EA са тествали в реални условия повече от 250 модела. При изпитанията нивата на вредни емисии СО2 не е превишил само един автомобил с дизелов Euro-5 двигател и това е Skoda Octavia TDI. При Euro-6 резултатът е 7 от общо 62 проверени - (Audi A5, BMW 3-Series, Skoda Superb, Volkswagen Golf, Passat, Scirocco и Touran).

Според доклада на тестовете са се провалили модели на BMW, Range Rover, Mercedes, Nissan, Renault и Opel. Антирекордите обаче принадлежат на седана Audi A8 и на хечбека Fiat 500X, чиито резултатите са 12 пъти над допустимите. При BMW X3, Volvo S60 и Opel Zafira показателите са 6 пъти над нормата.

От организацията допълват, че всички автомобили са тествани на едно и също място в югозападната част на Лондон, като зад волана са били едни и същи шофьори. Изпитанията са провеждани по едно и също време, като машините са имали еднакво количество гориво в резервоарите си.

В своя доклад експертите от EA твърдят, че дизеловите мотори могат да бъдат екологично чисти, но повечето производители не полагат достатъчно усилия в тази насока.

Това че автомобилите не покриват стандартните, не означава, че са използвани системи за манипулиране на данните. Разликите вероятно се дължат на самия метод за измерване, който е официален в Европа. Методът се нарича NEDC, като през 2017 година ще бъде заменен от напълно нов, който е далеч по-точен. Неговото обозначение е WLTP, като се базира на измервания на емисиите на автомобила директно на пътя.

Още по темата четете в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Заменям нова Е класа за 30 годишна зафира.Но при условие,че се запазят номерата на зафирата
10
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако се сравнят нормите по Евро-6 на дизеловите и бензиновите двигатели, май трябва да забранят бензиновите.
9
2
 
1
 
! Отговори
Драган Драганов преди 7 години
Това е чиста проба манипулация! Когато има одобрена методика за тестване, според която се определят нивата на вредни емисии, то изследванията трябва да се изпълняват съгласно тази методика. Ако се използва различна от одобрената методика, то това е като да мериш с различен аршин! Винаги ще получаваш различни резултати в зависимост от аршина с който мериш!
8
2
 
4
 
! Отговори
Зафирист преди 7 години
Пет човека са сложили минус. Тия със сигурност са от онези дето са ми чели задния номер на Предела.
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като не виждаш връзката какво изобщо коментираш тук? Форумът е за поне средно интелигентни.
6
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кой каквото ще да говори, дизела си замърсява. Както наложиха глоби на "Трабант" навремето така и всички дизели трябва да плащат.
5
2
 
6
 
! Отговори
до Зафирист преди 7 години
Каква е връзката между "прави точка" и отделените вредни емисии?
4
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Volvo s60 2.4 diesel 2003 5D10L-100milesКо риечи?Да си купувам нова? Щото замърсявания абе яяяяя
3
1
 
1
 
! Отговори
JAGUAR XJ преди 7 години
Where is The JAGUAR?
2
3
 
6
 
! Отговори
ostavime преди 7 години
Като гледам, пак измислени класации, за да вдигнат VAG на крака. ХАХАХА
1
10
 
5
 
! Отговори
Зафирист преди 7 години
Може би затова на Предела Опел Зафира прави далеч по-расови автомобили на точка в огледалото.