Thunder Power: Китайци дишат във врата на Tesla

Колата засега обаче е далеч от серийното производство
5 сеп 2017 17:45, Боряна Павлова
29
Thunder Power: Китайци дишат във врата на Tesla
Снимка: Thunder Power

Слабо познатата компания за електромобили от Хонконг, носеща гръмкото име Thunder Power обяви, че вече притежава технологично предимство спрямо всички свои съперници, включително и Tesla. Забележете, че няма производител на електромобили, без значение колко е голям или развит, който да не се сравнява с Tesla. Което е показателно за значението на компанията на Илон Мъск.

Thunder Power показа преди почти две години концептуален електромобил във Франкфурт, обяви, че е подала заявки за 350 патента в САЩ и Китай, където всъщност се крие технологичното предимство, но за момента не успява да го реализира на пазара. Според плановете на Thunder Power компанията трябваше да стъпи на пазара в Европа през 2017 г., през 2018 – в Китай, а след това и в САЩ.

А електромобилът на компанията ще получи батерии с капацитет 125 кВт/ч, което е впечатляващо и ще има пробег с едно зареждане от над 650 км – това вече не е новина сред най-амбициозните производители на електрически коли. Ускорението на електромобила от 0 до 100 км/ч ще става за по-малко от 5 секунди, а топ версията на модела ще е с мощонст 320 кВт/ч.

Компанията вече е получила положителен отговор на 70 от своите заявки за патенти, като сред тях е и най-важният – модулно шаси за електромобили.

Следващата крачка на Thunder Power ще е произведе 20 тестови електромобила, които ще бъдат тествани при най-сурови атмосферни условия преди да се стигне до серийното производство. Самото производство трябва да започне през третото тримесечие на 2018 година, като серийната версия на електромобила на Thunder Power, който е създаден от „екип италиански дизайнери”, ще дебютира след броени дни във Франкфурт.

Цената на лимузината ще стартира от 73 300 долара преди прилагането на държавните отстъпки и данъчни облекчения. Заводът за производството на електромобилите е инвестиция на компанията в размер на 1,1 млрд.

За още новини за коли четете Automedia.bg


29
Още от Коли
И най-популярната кола в Русия е... Лада 2107
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
Иван преди 6 дни
До Чуденко

Ами ... математиката ти доста куца - делиш квт/ч на квт/ч и получаваш пробег?
28
2
 
3
 
! Отговори
Чуденко преди 2 седмици
Чета, чета и ни сфащъм нещо. Батерията била 125квт/ч???, а най мощната версия 320квт/ч. Значи, ако приемем че са някакви нови мерки, мога ли да деля така 125/320=0,39часа пробег=23минути. За да има пробег 650км за 23мин трябва да вдига 1664км/ч-новото китайско чудо???
27
4
 
5
 
! Отговори
Богнострокулум преди 2 седмици
Аз не твърдя, че видиш ли , западните държави, особено САЩ, не крадат идеи- вярно е, че всички го правят. При китайците обаче, за разлика от японците, има крадене на идеи , които поради неразбиране, не могат да се внедрят, или поне не пълноценно. Съвсем различно е , когато ноу-хау им идва от Европа, САЩ, или Япония и те само изпълняват и сглабят. Съвсем друго е , когато им се наложи те да "измислят "нещо и резултатите винаги са плачевни.
26
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Китайците направиха трамвай за 50 000$ преди 5 години(има действащ прототип). Американците направиха Чалънджър преди 35 години за стотици милярди. При трамвая поне никой не умря ;)
Мъск говори за скоростни влакове, а най - бързия и единствен такъв в САЩ е 2 ПЪТИ по - бавен от средностатистически китайски скоростен влак ;)) Имат над 20 000 километра скоростни релси ;)))
25
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Епъл например искаха да патентоват мултитъча - технология, разработена от човек в канадски университет, когото лично познавам. Учен от много високо ниво. Реакцията му беше хем да се смее, хем да му е тъжно, че не е получил признанието, което му се полага за математическия модел и оптимизирането на алгоритмите. И че Епъл не са му дали и стотинка за труда, а го присвояват директно. Толкова за кражбите.
24
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Азиатците крадяли идеи? Че кой не краде? Най - големите най - много са откраднали. Германия например е откраднала индустриализацията си от чехите. Те са истинските инженери и конструктори. Това е ако говорим за държави. А за САЩ няма и да споменавам. Там крадат от където могат, както могат и каквото могат и никога не плащат за него и винаги намират повод да не платят. Споровете межди Епъл и Самсунг са ярък пример. Оправдавайки се с откраднат правоъгълник откраднаха сума ти и технологии.
23
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Както казах по - долу: "Електромоторите, батериите и контролерите за батериите на всички тесли без модел S са ПРОЕКТИРАНИ И ПРОИЗВЕДЕНИ В Китай ;))"
Един друг пък: "До Анонимен, собственика на тесла има завод в САЩ." А КОЙ Е СОБСТВЕНИКА НА ТЕСЛА? ;))) И какво прави в тоя завод? Собственика на Тесла не е само 1. Дори не е само едно дружество. Тесла е публична компания, което значи, че стига да имаш пари и ти можеш да си собственик. Около 350$ за акция в момента. Доколкото знам де.
22
4
 
5
 
! Отговори
Богнострокулум преди 2 седмици
Същата работа като великият им трамвай, под който спокойно щяха да минават автомобили. Из нета се въртяха сума ти и 3Д визуализации и накрая се оказа, че проектът така и не стартирал, а парите вече ги няма...Просто проблемът не само на Китай, но и на азиатците като цяло е, че крадат идеи без да ги разбират и когато се опитат да ги реализират, резултатът обикновено е плачевен. Иначе да коват пирони и огъват ламарини, разбира се умеят.
21
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Анонимен, в Китай няма нищо проектирано за Тесла, може да има някой част произведена но не и проектирана.
20
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Анонимен, собственика на тесла има завод в САЩ.
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Абе може и да си бил велик, но окакто стана евроатлантик си обратното на велик... Правил бил преди чайните електрокари... Сега какво правиш? А какво правят китайците? Колко инженера имаш, способни да проектират смартфон? А колко фабрики, способни да го сглобят? В Китай всеки учител в техникум по електроника може да ти проектира телефон и повечето фабрики за електроника могат да ги сглобяват.
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Гигафакторито не произвежда батерии. Само пакетира китайските в корпуса, в който ще се монтират в теслите ;)))
Ако батериите се произвеждаха в САЩ, цената им щеше да е 30 - кратно по - висока, а екологичните глоби щяха да съборят дори бюджета на САЩ,м ако ги плащаха от там ;)))
17
2
 
3
 
! Отговори
Коджабашев преди 2 седмици
Абе чайни ние като правихме електрокари вие още крушка не бяхте виждали...
16
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Електромоторите, батериите и контролерите за батериите на всички тесли без модел S са ПРОЕКТИРАНИ И ПРОИЗВЕДЕНИ В Китай ;))
За модел S моторите са произведени в Тайланд, но са проектирани в Китай ;))
Толкова за оригиналите и копията ;)))
Мъск е като италианците - преопакова китайска стока в лъскава цветна опаковка, вдига цената 10 пъти и я продава на балъците ;)))
15
4
 
2
 
! Отговори
oпетков преди 2 седмици
Борянка, измерителната единица е Квтч, а не Квт/ч, а за мощност е само Квт.
14
2
 
1
 
! Отговори
Българина преди 2 седмици
Споко, гигафактори не прави батерийте от въздуха, а материала идва от африка, къде са китайцире. Скоро ще им им спрат материала.... Всеки може да прави ел колички номера е кой произвежда най мощната батерия с какви материали и безгранични ли са те
13
5
 
14
 
! Отговори
бизнес стратегия преди 2 седмици
Увод - Хладилник "Мраз 80". Изложение - набор 64 или нещо подобно. Без компресор, 80 W. Работи и в момента. Спира . Обръщаш го. Преседява. Пускаш го пак. Работи. Т.е. не се разваля.Къде е сега завода за хладилн ици "МРАЗ". Правилно - няма го. ЗАКЛЮЧЕНИЕ - такъв бизнес не може да съществува в съвременния свят. Точка.
P.S. А хладилника си работи...
12
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До софиянец

Така ли съобщиха по радио "Москва"?
11
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ми то това е два пъти по-малко от Тесла и не е четириместно.
Отзад виждам само две детски седалки.
Като запълнят багажника с батерии, много ясно, че ще мине 650 км
10
5
 
7
 
! Отговори
софиянец преди 2 седмици
До Mente in China
теслите отново и отново им падат продажбите и до 1 година ще фалират, или по-скоро ще фалират баламурниците които ги финансират - като пишат и Хонг Конг, след като страната отмени преди няколко месеца субсидиите за електрички познай колко продадени теслиима - да позна - 0,00.