Без дизелови коли в Германия. А какви са последиците?

Съдът даде зелена светлина за най-замърсените градове
28 фев 2018 08:50, Петя Славова
100
Без дизелови коли в Германия. А какви са последиците?
Снимка: Reuters

Германски съд даде зелена светлина за забрана на старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове, като мерките ще се взимат и уточняват от местните власти, предаде Франс прес.

Какви ще бъдат последиците на национално равнище за водачите на коли, автомобилостроителите и качеството на въздуха?

Водачите

Решение от вторник, 27 февруари, се отнася за Щутгарт и Дюселдорф, но открива пътя за забрана на движението на дизелови коли във всички германски градове - около 70 през 2017 година - надвишаващи европейските норми за емисии на вредния газ азотен диоксид, пише БТА.

От 15-те милиона дизелови автомобили, регистрирани в Германия, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата Евро 6, тоест пуснати в продажба преди септември 2015 година. Най-засегнати са дизеловите коли с норма Евро 5.

Към тях се прибавят и 2 милиона дизелови камиона. Всичко обаче ще зависи от избора, който ще направят регионалните власти, които ще решават какъв тип стар дизелов модел да забраняват и в какъв периметър. При всяко положение водачите имат време, тъй като прилагането на мерките може да отнеме една година, според автомобилния клуб А Це Е (ACE).

Гражданите, които отиват на работа, но и множеството компании, оборудвани най-вече с дизелови коли, ще бъдат най-засегнати. Възможно е да се приемат изключения за автомобили за спешна помощ или за някои занаятчии.
Очаква се цените на старите дизелови коли, които и без това са спаднали от месеци, да се понижат още повече, отбелязва Щефан Братцел от института Це А Ем (CAM).

Автомобилостроителите

Автомобилната промишленост - най-големият сектор в Германия със своите 800 000 работни места - зависи много от дизела. Оттеглянето от тази технология, което вече е много осезателно, се очаква да се засили. През януари дизеловите коли бяха 33 на сто от продажбите на нови автомобили в страната спрямо 51 на сто преди година. Експерти очакват тази година дизелът да спадне под прага от 25 на сто.
Съдебното решение освен това засилва още повече натиска над сектора да модернизира повече системите за филтриране на дизеловите коли, които вече са в движение. Това досега се отхвърляше от производителите, тъй като може да струва най-малко 7,6 милиарда евро.

Качеството на въздуха

Въпреки множеството програми за борба с атмосферното замърсяване, германските градове, начело с Мюнхен, Щутгарт и Кьолн, от години не успяват да спазят нормите за азотните окиси. Тези вредни за организма газове могат при по-високи концентрации да раздразнят дихателната система и очите, както и да предизвикат сърдечно-съдови болести и белодробни проблеми. Според проучване на Федералната агенция за околна среда около 6000 души в Германия умират всяка година преждевременно от сърдечно-съдови заболявания, свързани с азотния диоксид.

Германските автомобилостроители, специалисти в производството на големи мощни коли, разчитаха на дизела, да могат да спазят европейските норми за емисиите от въглероден диоксид през 2021 година. Ако не успеят, могат да бъдат глобени с десетки и дори стотици милиони евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
19
 
! Отговори
нормално преди 6 години
Евро 6 е задължителен за новите МОДЕЛИ от 2014г и един камион на 5години е врътнал милион км и го гласят за източна европа. Уловката е че 2 години по-късно още продават нови коли , но са стари модели на промоция и др.под.
9
2
 
45
 
! Отговори
Иван преди 6 години
Какви последици ли? Ами засилване вноса на печки от Германия. Жалко но факт
8
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Даржавна програма за доставянене на западни автомобили за бедните българи! Нещо като санирането!
7
2
 
39
 
! Отговори
ПорЦелан преди 6 години
До No 1 - Ами биодизела - Биодизела не отделя по-малко вредни вещества. Предимството му е че го водят възобновяем, т.е. не е изкопаемо гориво. наложиха го за да подпомогнат производителете на биодизел, т.е. цяла Европа спонсорира Германия и Франция, защото там са най-големите производствени мощности на биодизел. Също като електроенергията - всички плащат за някакви имагинерни ползи с реални пари.
6
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вероятно тук ще падне средната възраст на автопарка, от 15-20 годишен на 10-15 годишен. В Германия може да се подобри въздуха, но не и тук.
5
1
 
53
 
! Отговори
хаха преди 6 години
Колега , прав си че насам ще се запътят много коли,само не си прав ,че ще са на достъпни цени. Тук търговците ,както е известно,хич не си поплюват и ги продават като за нови както с всичко в нашата мила държава.
4
6
 
17
 
! Отговори
chach преди 6 години
skoro 6te karam s klasa.
3
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Станаха на мода подобни заглавия от рода "бомбастик" .
2
2
 
40
 
! Отговори
Бръчков преди 6 години
Много добре ! Значи насам ще се запътят милиони дизелови караджейки , на достъпни цени ....
1
6
 
15
 
! Отговори
ктт преди 6 години
Добре де , ами биодизела ?