Без дизелови коли в Германия. А какви са последиците?

Съдът даде зелена светлина за най-замърсените градове
28 фев 2018 08:50, Петя Славова
100
Без дизелови коли в Германия. А какви са последиците?
Снимка: Reuters

Германски съд даде зелена светлина за забрана на старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове, като мерките ще се взимат и уточняват от местните власти, предаде Франс прес.

Какви ще бъдат последиците на национално равнище за водачите на коли, автомобилостроителите и качеството на въздуха?

Водачите

Решение от вторник, 27 февруари, се отнася за Щутгарт и Дюселдорф, но открива пътя за забрана на движението на дизелови коли във всички германски градове - около 70 през 2017 година - надвишаващи европейските норми за емисии на вредния газ азотен диоксид, пише БТА.

От 15-те милиона дизелови автомобили, регистрирани в Германия, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата Евро 6, тоест пуснати в продажба преди септември 2015 година. Най-засегнати са дизеловите коли с норма Евро 5.

Към тях се прибавят и 2 милиона дизелови камиона. Всичко обаче ще зависи от избора, който ще направят регионалните власти, които ще решават какъв тип стар дизелов модел да забраняват и в какъв периметър. При всяко положение водачите имат време, тъй като прилагането на мерките може да отнеме една година, според автомобилния клуб А Це Е (ACE).

Гражданите, които отиват на работа, но и множеството компании, оборудвани най-вече с дизелови коли, ще бъдат най-засегнати. Възможно е да се приемат изключения за автомобили за спешна помощ или за някои занаятчии.
Очаква се цените на старите дизелови коли, които и без това са спаднали от месеци, да се понижат още повече, отбелязва Щефан Братцел от института Це А Ем (CAM).

Автомобилостроителите

Автомобилната промишленост - най-големият сектор в Германия със своите 800 000 работни места - зависи много от дизела. Оттеглянето от тази технология, което вече е много осезателно, се очаква да се засили. През януари дизеловите коли бяха 33 на сто от продажбите на нови автомобили в страната спрямо 51 на сто преди година. Експерти очакват тази година дизелът да спадне под прага от 25 на сто.
Съдебното решение освен това засилва още повече натиска над сектора да модернизира повече системите за филтриране на дизеловите коли, които вече са в движение. Това досега се отхвърляше от производителите, тъй като може да струва най-малко 7,6 милиарда евро.

Качеството на въздуха

Въпреки множеството програми за борба с атмосферното замърсяване, германските градове, начело с Мюнхен, Щутгарт и Кьолн, от години не успяват да спазят нормите за азотните окиси. Тези вредни за организма газове могат при по-високи концентрации да раздразнят дихателната система и очите, както и да предизвикат сърдечно-съдови болести и белодробни проблеми. Според проучване на Федералната агенция за околна среда около 6000 души в Германия умират всяка година преждевременно от сърдечно-съдови заболявания, свързани с азотния диоксид.

Германските автомобилостроители, специалисти в производството на големи мощни коли, разчитаха на дизела, да могат да спазят европейските норми за емисиите от въглероден диоксид през 2021 година. Ако не успеят, могат да бъдат глобени с десетки и дори стотици милиони евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Митьо Крика хареса това и вдигна цената на дизеловите автомобили в горублянската автоморга
29
5
 
17
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината за Германия, не е истина за България. В Германия няма това замърсяване с фини прахови частици, което е единственото наднормено замърсяване в България и се дължи на използването на твърдо гориво през зимата и няма друго наднормено замърсяване. Колите в България не могат да доведат до наднормено замърсяване, поради простия факт, че в България колите са малко, а и се използват много по-малко.
28
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Без дизелови коли в Германия" - какви са тези заглавия? Щом е разрешено Евро 6, значи забраната е само за стари коли - дори не е частична. Трябваше да пише "Германия забранява старите дизелови автомобили".Евтина сензация. Друг е въпроса кой има пари да си купи кола отговаряща на Евро 6.
27
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Забрани, зaбрани но нищо за качеството на дизела и бензина? А се знае, нашата нафта не отговаря на качеството на немската. Кой прави нещо по въпроса? Или се мълчи нарочно, защото Валката Златев е първа дружка на *** Бойчо. Пипнеш ли Валката и Бойчо отлита. Много лесно се слагат забрани и оценки, а става дума за милиярди. Кой иска да ги загуби? Ще се водят дела които Забранителите ще губят. Друг начин няма! Парите са огромна сила, особено ако са в милиярди.
26
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В Германия да караш стара кола е безумие. Само работа на час е 70 Е. Кола на лизинг може и под 100 Е на месец да се плаща. Аз плащам около 150 Е за да нямам накрая последна вноска. Талант е на мое име, няма прехвърляне и такси после. Само големият талон е при търговецът още, до изплащането.
25
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма проблем...Ние ще ги купим.Само да свалят цените:)
24
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кой е виновен да се карат толкова дизели и защо се произвеждат столетие? Днес, изведнъж забрани??? У нас масово се карат дизели защото са по-икономични. Бензин карат богатите, но и те минаха на дизели. Ако бензина е 1.20 лева, кой ще мисли за дизел? Но лакомията на управниците направи това. Я да видим кой ще забрани изцяло дизела? Колко народ ще бъде избит от т.н. Защитници на природата, политици, които са вързани със тези защитници. А у нас, при тази беднотия, корупция, разруха, как да стане?
23
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Германия не е България. Освен в чужбина, автомобилите ще се преразпределят в страната. Масово хората живеят в по-малко градове и села, защото има работа навсякъде. В големите градове наемите са скъпи. Проблемът ще бъде, че няма право дори да се минава през тези градове. За целта всяка кола има стикер. Ако е зелен минава навсякъде.
22
1
 
14
 
! Отговори
контра преди 6 години
Обаче БМВ,Мерцедес и Фау Ве обещаха, че ще заведат контра дело срещу всяка община забранила дизела. Така си защитават направените инвестиции от милиарди евра в дизеловите технологии.
21
3
 
9
 
! Отговори
Горублянец преди 6 години
Урааа, идват новите нафтови печки. Нов внос, всичко сменено, качваш се и караш, който разбира при нас се спира. Гаранция - франция !!!
20
8
 
23
 
! Отговори
стефчо преди 6 години
ще се радваме на "новите" пушилки от там,и ще мрем с усмивка на 35 години от инсулт и инафркт. Но поне съседите от панелката ще ни завиждат за новата скрап пред блока.
19
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Забраната няма да е всеобхватна, а само в най-замърсените градове и то само в центъра им. Център е широко понятие и няма точни граници, така че зависи от властите какъв периметър ще определят. Накрая да не се окаже, че забранените зони са пренебрежително малки и твърде малко дойчовци да се разделят с нафтовите печки.
18
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Последиците ще са за нас щото ще ги изнесат тук тези коли и пак ще ядем нутелата без какао, както си му е редът
17
0
 
20
 
! Отговори
Шопо преди 6 години
Па че ги шитнат у Бг Протекторат...
16
4
 
37
 
! Отговори
Изгърбич Задвратян преди 6 години
последиците са че цените на дизеловите рейндж ровъри ще паднат с 30 процента и още 2 дузини селски бекове по прованса ще пъчат пред гимназистките
15
1
 
3
 
! Отговори
ктт преди 6 години
До ПорЦеланАми аз го ползвах с години на 2 стари буса - не почерняваше маслото на двигателя и като минавах преглед газ-анализатора отчиташе двигателя като за нов. Колата ми сега е метанова и също маслото въобще не потъмнява,пък и сравнителните таблици в интернет ?
14
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е добра новина за българия където се карат много стари коли - сега ще се вкарат коли които за германците са мръсни но по български стандарти правят "планински въздух" :)
13
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"- приемат се изключения за спешна помощ и занаятчии" Занаятчиите в Германия са над 80% и са движещата част на "локомотива". Тука е друго. КОНЯ Е ЗАД КАРУЦАТА.
12
1
 
39
 
! Отговори
Софиянеца преди 6 години
На трета страница на новините, най-отдолу, маловажна новина от вчера, написана и публикувана в 8:50 днес.Да се чете така - към нас идва новия внос, реални километри, един собственик роден 1934, гаражна, уникат, много ценна, като нова, всичко работи, качваш се и караш
11
3
 
28
 
! Отговори
Щерю преди 6 години
От толкова чист въздух на германците - свят ще им се завие...