Албания спира колите втора ръка. България – кога?

Не е задължително една страна да е богата, за да обновява автопарка си
19 мар 2018 18:50, Екип на Bloomberg
89
Албания спира колите втора ръка. България – кога?
Снимка: Bloomberg

С оглед на новината, че Албания, страна, доста по-бедна от нас, забранява вноса на автомобили на възраст от над 10 години и предприема пакет от мерки, за да насърчи покупката на нови коли, можем да кажем, че предприемането на подобни инициативи за обновяване на автопарка не е въпрос на национално богатство. Става въпрос за желание, за зрялост на управляващите, на властта, както и за способността и желанието им да разпознаят проблема.

Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт Калоян Желев.

В Албания, посочи гостът в студиото, процесът се разглежда като двустранен.

„Единият елемент е забраната за внос на стари автомобили, другият е въвеждането на мерки за стимулиране не покупката на нови коли.“

Един такъв пакет от стимули може да е по модел, широко използван на в редица европейски страни.

„Те въвеждат както преки данъчни, така и преки фискални стимули за закупуване на нови автомобили. От една страна преки бонуси, насърчаващи закупуването на определен видове автомобили, които обслужват дадена национална или наднационална политика – например насърчаване на нисковъглеродните задвижващи системи, както и преки субсидии като замяната на стари автомобили за нови“, обобщи Желев.

В разговора бе акцентирано и върху редица други важни теми от автомобилната сфера.

Ще залеят ли германските дизели Източна Европа, в това число и България, с оглед все по-строгите правила във Федералната република?

Как ще се отразят новите американски мита на автоиндустрията?

Вижте повече във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
7
 
10
 
! Отговори
БГ преди 6 години
Има си и плюс вместо да купуват 10-15г БМВ Мерцедес Ауди ще купуват 5--6г Шкоди ,Киа и др по не престижни марки
36
45
 
8
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Благодарение на ГЕРБ много българи вече си купуват нови коли. Стари коли карат само най бедните и комплексарите. Предимно роми, безработни, пенсионери, и хората със основно образование.А не познавам човек със добро образование и професия който да кара кола втора употреба.Сега можеш да си купиш чисто нова кола за 15-16 хил лева. На изплащане вноската е 140 евро на месец. Реално почти всеки българин със добра професия може да си позволи нова кола.Но нали всички искат Мерцедес и БМВ....
35
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Изобщо не съм убеден, че Албания ще въведе или е въвела подобна забрана. Това би било меко казано глупаво. Подобни неща се регулират през данъчната политика, не през такива твърди забрани.
34
4
 
21
 
! Отговори
обективен преди 6 години
В германия Меркел даваше по 5000 евро за да се поощри купуване на нови автомобили и бундесарите започна да взимат Дачия ,която струва 7500 евро, т.е. излиза им 2500евро. Ако в България се приложи тази схема сигурен съм ,че ще проработи !
33
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Юняци ! Напънете се още малко и може и някой да ви повярва , че Албания е по-бедна от България. Напънете се !Белким няякой ви повярва, пък и да отчетете дейност .
32
2
 
18
 
! Отговори
fcvsa преди 6 години
Единственият ефект от подобна забрана ще бъде спирането на карането на коли изобщо. Като се замислим - не е толкова зле. Обаче откъде тогава ще се прехранва петролната мафия, а и така наречената ни държава - та нали 70% от цената на горивата е акциз? Ако въведат подобно нещо в България - ще трябва да въведат и допълнителни данъци , за да има да се изхранва управляващата политическа прослойка. Считайте, че ако това стане - яка да му е гърбина на обикновения българин. Може и да се пробват - знае л
31
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На повечето българи които карат по 8-12 хиляди километра на година, не им трябва нова кола. Нова кола на запад си купуват хората защото живеят на 100 километра от работа и не могат да си позволят колата им да е в "бокса" за една седмица например. Много по-целесъобразно за нашия случай е да купиш употребявана кола в прилично техническо състояние на десетина години, нямаш застраховки, нямаш кредити, а в колата има още достатъчно хляб за каране.
30
26
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всеки *** си накупи по 3 15-20 годишни таралясника и затова вече паркоместа няма!!! Въведете дори ограничени за 5 годишни коли и движението ще се оправи и места за паркиране ще има!!!
29
17
 
9
 
! Отговори
Andreshko преди 6 години
Заглавието не е точно. Колата втора ръка може да бъде и кола само на няколко месеца от първата й продажба и само на няколко десетки километра. Правилно е да се спират коли над десет години,но и при определени километри,защото може да е седяла в гараж и да е била използвана рядко. При коли над 100 хил.майла бива да бъдат спирани,защото се износват ябълковидните болтове. За Хонда автоматик скоростната й кутия е разчетена до 100 хил.майла и после нова или ремонт на старата.
28
1
 
26
 
! Отговори
Йорданкъ Фандъкофа преди 6 години
Доколко обосновано е да се купуват чисто нови коли като по улиците е пълно с дупки и неравности, отделно е мръсотията. И по-новите коли са цел на крадците, а ти не може постоянно да я държиш на платен паркинг.
27
4
 
2
 
! Отговори
радев преди 6 години
До Анонимена тука цара е един
26
3
 
16
 
! Отговори
радев преди 6 години
абе колко километра пътища има в албания и колко автомобила
25
1
 
22
 
! Отговори
мухахах преди 6 години
Продавам коли от 1994 г. Предполагам, че съм продал повече коли отколкото косми има на главата си този "експерт" за който никога и нищо не съм чувал.
24
1
 
21
 
! Отговори
Любопитен преди 6 години
До АнонименА бе каква е тая кола,дето даваш по 200-300лв всеки месец за ремонт?Да не въртиш по 5+хил.км на месец?На моя таралясник съм му навъртял 80хил.за 11г(което наистина е малко),като съм дал 2000лв за ремонти,обаче половината са за консумативи(ремъци,ролки,филтри и пр.).А е ши*бан екотек.
23
0
 
21
 
! Отговори
ХА ХА ХА преди 6 години
Каквато "телевизията" такива и "експертите" и
22
2
 
25
 
! Отговори
Албанец преди 6 години
Значи ще си купя 10г кола и ще я карам до 25г.Така ще подладим парка.МдаааПак каруцата пред коня.Ще ставаме богати със закони забраняващи бедноста.
21
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Изборът на човек имащ доходи за стара кола е да си купи някоя по-малко стара, когато колата му сдаде багажа. Коли под 10 години не са вариант за такива хора, следователно те ще продължат да си карат много старите коли, не можейки да си купят по-малко стара кола, а за до 10 годишна те пари нямат.Ккато се казва: Пътят към ада е постлан с добри намерения ...
20
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В Албания ако не сте ходили,е добре да знаете че пред всяка къща,има ,,БЕНЦ-дизелак''...традиция.Мошениците от дълършипите ще има много да почакат,поне 20-на годинки,ако не повечко.
19
3
 
26
 
! Отговори
+++ преди 6 години
По-новите коли са резултат само на по-високи доходи, а не на забрани. При забраните винаги се получава обратният резултат, в случая в Албания ще се карат още по-стари коли от сега. Дано не се намери накой "умник", който да го направи и в България и да състари още повече колите в България.
18
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
С оглед на това имайки в предвид,че политиката в Албания е в ръцете на 10-на фамилии,от червената диктатура,под чийто контрол е и Албанската Мафия.Тази новина,не е никаква новина,това е пладнешки грабеж нанесен върху бедните,които ходят да работят по другите държави.Просто икономически инструмент за обиране на бедните.В Албания дори и тоалетната хартия си има ,,Цар на Тоалетната Хартия'',да не говориме за дистрибуцията на нови автомобили, анадън му ?