Защо Тръмп иска да накаже германските автоконцерни?

Той счита митата за ефективен инструмент за налагане на интереси
20 фев 2019 17:15, Бойчо Попов
43
Защо Тръмп иска да накаже германските автоконцерни?
снимка: Ройтерс

Предупрежденията на автомобилната индустрия са безспорни и еднозначни. Ако правителството на Доналд Тръмп всъщност реши да наложи наказателни мита въргу чуждестранни автомобили и автомобилни части, Съединените щати са застрашени от загубата на стотици хиляди работни места, твърди Auto Alliance - коалицията на автомобилните производители в САЩ. „Нашата индустрия се нуждае от свободна и открита търговия - сега повече от всякога", е позицията на съюза.

Автомобилното лоби има думата във Вашингтон. Неговите членове оперират 45 фабрики в 14 щата, като подкрепят повече от седем милиона работни места. Въпреки това далеч не е сигурно, че американският президент Доналд Тръмп ще приеме сериозно техните опасения.

Тръмп има собствено мнение за митата. Той смята, че те са ефективен инструмент за упражняване на неговите интереси в рамките на търговските конфликти. Така че е напълно възможно скоро президентът да наложи наказателни мита за чуждестранните автомобили. Никой не може да го спре, пише в свой анализ WirtschaftsWoche.

Основата за това е закон от Студената война. През 1962 г. Конгресът прие Закона за разширяване на търговията (Trade Expansion Act). Раздел 232 позволява на президента да налага мита върху продуктите, за които Министерството на търговията стигне след разследване, че „се внасят в количество или при условия в Съединените щати, които заплашват или ограничават националната сигурност".

След разпадането на Съветския съюз този текст е използван само спорадично. Тогава администрацията на Тръмп пое нещата в свои ръце, взе параграфа под лупа и започна две разследвания от Министерството на търговията за две години. За сравнение, през осемте години на управление на Бил Клинтън имаше три такива разследвания, при Джордж У. Буш имаше едно, а при Барак Обама – нито едно.

Всъщност текстът е прилаган само 26 пъти в половината век преди встъпването на власт на Тръмп. Последствията е имал още по-рядко. В девет случая отговорното министерство стига до заключението, че вносът на стоките действително може да засегне националната сигурност. Най-вече се касае за нефт от кризисни региони. Сериозни мерки Белия дом вземаше още по-рядко. Президентите Джими Картър и Роналд Рейгън са наложили ембарго върху доставките на петрол от Иран и Либия. Иначе Белият дом предпочиташе да действа ограничено или въобще да не предприема нищо.

Какво се промени под управлението на Доналд Тръмп вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още по темата: Bloomberg TV Bulgaria
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
2
 
2
 
! Отговори
кйхб преди 5 години
как държава с дълг от 22000000000000 командва света??може ли примерно аз с дълг от 1000000 да давам акъл на 4овек без или с малък дълг?
32
1
 
2
 
! Отговори
darko преди 5 години
До Анонименда бе да, произвеждат форд с двигател на мазда(мондео и фиеста),опел сдвигател на исузо (астра) шевролет с двигател деео и т н
31
1
 
8
 
! Отговори
КРИЗАТА ИДЕ преди 5 години
КРИЗАТА ИДЕ ! СРИВ В ПРОИЗВОДСТВОТО И БЕЗРАБОТИЦА В ГЕРМАНИЯ А СКОРО И У НАС !!!
30
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не вярвам изобщо да могат да направят автомобил като хората че чак и да го изнасят-Абе, ти нормален ли си?САЩ е най-големият пазар на автомобили и най-големият производител на автомобили.
29
3
 
13
 
! Отговори
Безсилие преди 5 години
Истината е че Китай не може да бъде спрян. Нито с мита, нито с акцизи, нито със санкции. А с атомно оръжие и със заплахи пък хептен. Така че говедарските напъни могат да предизвикат не повече от буря в чаша вода.
28
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
БАТ ДОНЧО ЕДНО НЕ МОЖЕ ДА РАЗБЕРЕ ЧЕ ТЕХНИ АВТОМОБИЛИ НЯМА ДА ИМА В ЕВРОПА ДОКАТО ГИ ПРАВЯТ С АЗИАТСКА ЕЛЕКТРОНИКА И ЧАСТИ И ХАРЧАТ ГОРИВО КАТО ТРАКТОР
27
3
 
6
 
! Отговори
ВЪПРОС преди 5 години
Вижте Офертите в алибаба - електрически автомобили с евро 6 за 1000 долара и пробег 150 километра . За това е Войната .Ако ЕС и САЩ и Русия допуснат внос на Нови Технологии , ще се закрият всички заводи на тези Територии .
26
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Немците да не се правят на много големи за да не завършат с поредна национална катастрофа. Няма как държава от пенсионери и гейове без армия и ядрени ракети с територия колкото Полша да диктува глобалната политика. А немски говорят само в Германия, Австрия и село Уйнo. Накрая ще им писне на съюзниците и САЩ и Русия и Англия и Франция ще й направят четворен гангбанг. Между другото френската армия ако тръгне към Германия ще е за два дни в Берлин.
25
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този *** на Путин за сега наказва само обикновените американци, които трябва да плащат повече за десетки стоки, заради вносните мита.
24
7
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
САЩ вече стават затворена държава като Съветския съюз и Северна Корея. Няма вносни стоки. Само собствена некачествена продукция, която никой не иска да купи.
23
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 23 А на кой дължат пари ? Можеш ли да дължиш пари сам на себе си ? Краварите не са фалирани това е много хитър способ да си печатят пари отпускат си сами на себе си пари срещу лихва, ако не знаш ФЕД е съвкупност от няколко американски банки и те играят ролята на Централна банка на краварите с други думи хем са частни ама хем не са баш толкова частни.
22
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дълга на сащ е 96.5 % от БВП към 26 април 2011 година. От тогава са минали 7 години къде ли са сега. Сигурно са минали 150 %. Този къде е тръгнал бос през тръните. Краварите са фалирали отдавна само незнам държавите защо не си поискат милиардите ами ги чакат още повече да натрупват дългове.
21
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Раздел 232 позволява на президента да налага мита върху продуктите, за които Министерството на търговията стигне след разследване, че се внасят в количество или при условия в Съединените щати, които заплашват или ограничават националната сигурност"."Дотук с митовете за американската демокрация и капитализъм.
20
4
 
5
 
! Отговори
Mi6osp преди 5 години
2014 САЩ избраха последната си американска кола на годината, с 60 процента части произведени в САЩ. Оттогава нямат американски коли, само сглобяват.
19
4
 
13
 
! Отговори
Харчат преди 5 години
Е то не може да харчат 3 пъти повече от колкото изкарват. Дълга им стана астрономичен. И да искат да карат мерцедеси. Ще карат форд
18
1
 
8
 
! Отговори
Тръмп преди 5 години
Веднага всички да станат като българите да внасят всичко отвсякъде и да не произвеждат нищо само Германия и БГ обаче кой играе булката в този брак ?
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гледна точко не си особено умен. Нямаш акъл да събереш едно и едно.
16
6
 
14
 
! Отговори
ахххх преди 5 години
Че то американците изобщо изнасят ли някакви автомобили? Не вярвам изобщо да могат да направят автомобил като хората че чак и да го изнасят. То това не е като да изнудваш някое правителство да ти купи морално остарелите военни технологии и допотопни самолети.
15
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 13Така както изглежда ти не можеш да си позволиш митото щом не можеш ще караш американска кола на Тръмп не му трябват скъсляци като тебе.
14
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Смешното е, че най-изнасяните американски автомобили са произведени в заводите на БМВ в САЩ...