Кои са автомобилите, които можеха да спасят имиджа на СССР?

Колите така и не са пуснати в серия
1 мар 2021 19:42, Нели Христова
118
Кои са автомобилите, които можеха да спасят имиджа на СССР?

Когато се замислим за автомобилостроенето на някогашния СССР, в ума ни неизменно изплуват няколко автомобила - "Жигули", Лада Нива, УАЗ, Москвич и Волга. С малцината разновидности и поколения на тези коли, по-възрастните от нас израснаха и в България, като ярък спомен е дългогодишното чакане да се доредиш до заветната съветска машина.

И докато масовото производство на съветската автомобилна промишленост представляваше относително монотонна и семпла гама автомобили, то инженерите на различните компании постоянно се опитвали да внедрят доста смели и различни проекти. Доста от прототипите, излезли изпод чертежите са били странни, нелогични, непрактични или прекалено неподлежащи от осмисляне, от страна на отговорните партийни величия.

Но е имало и машини, които са били много сполучливи и са били готови за серийно производство. Повечето от тях са били и модерни за времето си и ако бяха получили "зелена светлина" доста биха променили имиджа на съветското автомобилостроене, както по времето на Студената война, така и преди разпада на комунистическата империя. Нека ви разкажем за 5 (+2) автомобила, които така и не бяха пуснати в серия, а трябваше:

Москвич-408 "Турист" (1964)

Инженерите на московския завод АЗЛК (до 1968 г. МЗМА) са правили десетки разнообразни прототипи - от състезателни коли до истински всъдеходи на рама. И много от машините са минали дори предсерийни тестове. Един от най-красивите проекти на фабриката, обаче, определено е двувратото купе-кабриолет Москвич-408 "Турист".
Автомобилът е построен в две бройки (черна и синя) на базата на обикновения седан Москвич-408, като имало идея за старт на малосерийно производство. Купето на първият екземпляр е максимално унифицирано с това на "донора" и е направено от стомана. Разликата с конвенционалния модел била само по рамката на челното стъкло и подвижния покрив от фибростъкло.

Купето на втория (син) екземпляр било изработено с използването на доволно количество алуминий. От лекия метал са вратите, задните калници, както и капаците на двигателя и багажника. За съжаление, заради многобройните задачи, поставени на завода, до серийно производство на кабриолета така и не се стига, а двата прототипа са изчезнали с времето.

ВАЗ-Porsche-2103 (1976)

Определено един от най-знаковите проекти на завода в Толиати през 70-те години на миналия век е легендарният всъдеход Lada Niva. Но не по-малко интересен е и проекта за рестайлинг на флагманския модел 2103 с помощта на специалисти от Porsche.

Германците сериозно модернизират външността на съветския седан, като премахват всички хромирани детайли, предлагат оригинална радиаторна решетка, пластмасови брони в цвета на купето и голямо странично огледало. Освен това, специалистите подобряват изолацията на салона, заменили арматурния панел, сложили волан като този на Porsche 924 и преработили окачването.

Но поради твърде високите разходи и сложността за получаване на "зелена светлина", този редизайн така и не се случва. Вместо това, от ВАЗ внедряват по-опростена версия, също разработвана по онова време, от която по-късно излиза и ВАЗ-2106. А някои от идеите на германските помощници намерили място в излязлата по-късно "Лада петица".

Още по темата четете на сайта на Automedia.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


118
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Москвич/ 48/Алекото е с купе "Талбот" и двигател на БМВ 1500 . Понял?
27
5
 
2
 
! Отговори
Зозо преди 3 години
До Анонимен ....Ами москвича?....Москвича е старо БМВ 1500
26
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 45Кой от москвичите?
25
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
хахахахахаааа,американофенските тролчета са влезли в действие,може да изкарате някой лев допълнително днес
24
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Айде бе ***, чакам!! Кажете една 100% руска кола!
23
4
 
12
 
! Отговори
Зозо преди 3 години
В СССР всичко под гаечен ключ 10 е нанотехнология :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
22
4
 
5
 
! Отговори
Трол-ботчета преди 3 години
Забелязвам, че руските тролчета си пердашат по дадените им опорки, пляскат за кой ли път с Copy-Paste едни и същи изтъркани текстчета срещу "еврогейския съюз" и смятат, че са си свършили работата. Дрогаре, в путинска Рашка наемниците на Пригожин, които драскат неуморно в нета, поне получават заплатка около средната, а тук хонорарчето стига ли даже за порция кебапчета и една бира?
21
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нека руския *** да напише ЕДИН модел руски автомобил и веднага ще напиша от къде е краден!!:))))
20
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да, качеството при соца беше "как случиш".
19
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
'' Кои са автомобилите, които можеха да спасят имиджа на СССР? ''......................атомна бомба над Кремъл ... кога Путин се е над**ил над тоалетната ... това единствено ще спаси имиджа на СССР
18
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 36прочети за бенгалския глад и виж как са грабили англосаксонците обикнованите хора в техните колонии
17
2
 
9
 
! Отговори
Какъв имидж? преди 3 години
Какво можеше да спаси икономиката на вечен дефицит на потребителски стоки, и то със съвсем оскъден асортимент и задължително с незадоволително качество? Що за икономика е тази, в която за раздрънкана още от завода трошка на четири колела трябваше да се чака по списък 10-15 години?Съюзът от напъни за имидж, да надмине американската ракета "Сатурн 5", направи своята Н-1 толкова грамадна и ненадеждна, че вместо да изпрати с нея космонавти на Луната само я гръмна 4 пъти на полигона. Чуден имидж.
16
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Народите под британски и американски ботуш са си много добре днес.Ямония - една от първите страни с най висок БВП.Индия - вече ивма собствен спатник. Германия - най-висок жизнен стандарт в Европа от много години, Южна Корея - най висок жизнен стандарт в източна АзияИзточно европейските страни - които бяха смазани заради отказа да се навеждат на СССР - Унгария, Чехия, Полша сега се развиват много бързо.
15
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Първо съм "вехтичък", второ цял живот съм се занимавал с автомобили. Та казвам ви кратичко: Руснаците никога, ама НИКОГА не са имали свой автомобил в серийно производство. НИКОГА! Или е бил краден, или са крадени възли и агрегати , или е лицензов /Фиат 124/ -Жигули.
14
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен26и народите под британския отуш нищо хубаво не видяха,ама за тях нищо не казвате
13
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
НИЩО не може да спаси имиджа на комунизма.Нищо свястно не направиха, нищо добро не започнаха, нищо хубаво не видяха народите под руски отуш. Само концлагери, окупации, трагедии, глад, празни магазини, чакане по 20 години за Москвич и Лада и толкова за апартамент. И докато изчакаш си отиваш. На границата стрелби дан би някой да види как живеят по света хората.За един виц - Белене 5 години.Мнение казано на глас, когато не се превъзнася Живков и системата - тотален гормоз.Нещастно поколение.
12
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
аааа
11
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До само поглефни новата лада и вази ще останеш с отворена уста!
10
2
 
5
 
! Отговори
Ха-ха преди 3 години
Повечето пишещи май са родени след като спира вноса на съветски автомобили...Обаче най ме кефи коментара на свидетеля на пускането на Москвич 408.Тоя трябва да е на близо 80 години...
9
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
нали знаете че СССР вече няма и много ми дреме кои коли са можели да спасяват имиджа на СССР. Айде да си оправим фашизма първо и да спрем с фашистката пропаганда , но нали за 50 ст. пишете всичко тука..