Кои са най-големите автомобилни провали на ХХI век?

ХХI век е изминала по-малко от една четвърт
6 яну 2024 13:33, Нели Христова
8
Кои са най-големите автомобилни провали на ХХI век?
Снимка: БГНЕС

"И макар вестниците да наричаха убийството „престъплението на века“, Гоулдман знаеше, че бяха едва в 1906 и до края на века оставаха още деветдесет и четири години", писа Е. Л. Доктороу в шедьовъра си "Рагтайм". Горе-долу в същата ситуация сме и ние: от ХХI век е изминала по-малко от една четвърт. Но това не спира неуморните шегаджии от Top Gear да правят свой списък на най-големите автомобилни издънки на столетието. Запазвайки едно наум за оставащите 76 години до края на века, решихме да подберем 25-те най-любопитни сред тях.

Ssangyong Rodius

Вярно е, че никой не си купува миниван заради външния му вид. Смисълът на тези автомобили е във вътрешното пространство, а корейският Rodius имаше достатъчно да настани 11 души (!) в приемлив комфорт. Стига да намерите отнякъде 11 души, достатъчно лишени от чувство за срам, за да се съгласят да влязат в тази чудовищна грозотия. Rodius остана на пазара цели 15 години, преди през 2019 SangYong най-сетне да се смили над надарените със зрение сред нас, и да го спре от производство.

Ford EcoSport

Малък, непретенциозен и достъпен кросоувър на платформата на отличния Ford Fiesta - какво можеше да се обърка? Както се оказа, всичко. ЕcoSport се оказа лишен от динамика, усещаше се лишен и от окачване, а качеството на изработка заслужава само многоточие... Много критици обясниха този провал с произхода на модела: първоначално създаден за бразилския пазар, и произвеждан за Европа в заводите на Ford в Индия. Един вид, бразилците били много по-непретенциозни клиенти от европейците. Но вината не е на бразилците. "EcoSport е боклук не заради бразилските си корени. А просто защото е боклук", отбелязва Top Gear.

Alfa Romeo Spider Type 939

Погледнете само физиономията на тази кола, ефектните светлини, изчистените, но смели линии, прекрасните пропорции... Няма нищо изненадващо, че за този дизайн Джорджето Джуджаро получи наградата Compasso d'Oro през 2004.

А сега си представете колко зле трябва да е този автомобил като управление и поведение, за да се превърне в пазарен провал ВЪПРЕКИ този външен вид.

Произвеждана не от Alfa Romeo, а от Pininfarina в малката фабрика на ателието в Сан Джорджо Канавезе, Spider бе кабрио версията на Brera, но очевидно създадена, докато инженерите са били в удължена обедна почивка. Шасито имаше устойчивостта на купа топъл хумус. Управлението създаваше чувството, че кормилната уредба е направена от картон. Предварително накиснат във вода. А механизмът на мекия покрив имаше навика да яде сенниците. Spider си остава прекрасно изглеждащ автомобил и всеки от нас би искал да го има паркиран на улицата пред къщи. Стига само да не е негов.

Още четете на сайта на Automedia

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Браво, много хубава статия. Нямам търпение да видя още много такива, дано и през XXII век да се четат.
5
1
 
2
 
! Отговори
Име преди 3 месеца
Тези които се захранват от батерии!
4
4
 
11
 
! Отговори
Енерго-то преди 3 месеца
Кола на батерий. Идеална е да отидеш да си купиш шоколад от мола. Но ако ти се наложи да пътуваш, трябва да спираш на 150-200 км да стоиш по един час + на всяко място. Представете си тировете на батерии... И всеки тир да спира на 200 км да зарежда по 1 час минимум да може да кара още 100-200 км...
3
11
 
4
 
! Отговори
До 1 преди 3 месеца
Има снимки ба кьорав ли си :)))
2
6
 
7
 
! Отговори
Ядрен вампир Z преди 3 месеца
Погледнах първата кола в гугъла.Абсолютно нормална кола.Такива статии не трябва са съществуват
1
1
 
17
 
! Отговори
Автолюбител преди 3 месеца
Такава статия трябва да е илюстрирана със снимки !!!