Пожарен експрес

Всичко в първи и втори вагон на пламналия влак е изгоряло, предстоят огледи и експертизи
22 юли 2008 08:27,
27
Пожарен експрес
Снимка: Булфото

Снощи е извършен само външен оглед на изгорелите вагони от пътническия влак Пловдив-София, каза пред БНР Гено Генов, директор "Безопасност, контрол и вътрешна сигурност" в БДЖ.

Той уточни, че всичко в първи и втори вагон е изгоряло, а вътре все още не е допуснат оглед.

"Трябва задължителна пожаро-техническа експертиза", изтъкна Генов.

Той отново уточни, че пожарът е възникнал в шкаф №11 по данни на персонала, който се опитал да го загаси.

"Не би следвало да се прави паралел с пожара във влака София-Кардам, защото там причината бе съвсем различна", категоричен е Гено Генов.

Той предположи, че сред другите причини за огнения ад може да бъде и външна намеса -  "неизгасен фас, или друго, което трябва да се установи".

"Да не бързаме, да не използваме ситуацията за прибързани заключения", призова директорът "Безопасност, контрол и вътрешна сигурност" в БДЖ..

Dnes.bg припомня, че два вагона на пътническия влак Пловдив - София пламнаха в късния следобед в понеделник

Около 260 пътници е имало във влака. Няма пострадали.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
0
 
! Отговори
Пушач преди 15 години
това че сме пушачи си е наше право а това че сички пискате срещу това ами на мен ми писнка пък мизерните Непушачи да се врат на места които са за пушене и да ми се зверят като пуша да си има специални вагони за пушачи и да видим в един влак кои вагони ще са по пълни а относно запалването на влак от фас що не земете да се гръмнете тези които го твърдят ФАС ХВЪРЛЕН В БЕНЗИН ГАСНЕ лично съм го пробвал гас паднал на килим също гасне пак личен опит ПИСНА МИ за всички грещки и проблеми по горящи сгради и превозни средства да обвиняват пушачите и неисгасени фасове
25
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Напълно съм съгласна с merry.Пътувам доста често и то на големи разстояния с влака Варна-Пловдив и много добре знам условията.Тука някои така си измислят и преувеличават.Зимата има парно и даже е горещо в купетата, а не както някой беше писал.А за пушачите разбира се,че си ги има - крият се в тоалетните или си пушат спокойно в коридорите въпреки забраната.
24
0
 
0
 
! Отговори
aborigen преди 15 години
Като чуя име Сергей и се сещам за руски тачанки /за по-младите-каруца теглена от 3 коня, върху която е монтирана ксартечница/ и бронирани влакове.Та във времето на управление на хора с имена......и Сергей предлагам в състава на влаковите композиции да бъде включен открит вагон, върху който да се качи пожарна кола. При възникване на пожар БДЖ-то няма да има проблем.Уточнение: Началник гарите трябва да осигурят вода за дозареждане на пожарния камион.Декларирам,че с горното предложение не търся възнаграждения или патентоване.
23
0
 
0
 
! Отговори
otseliavashta преди 15 години
Наложи ми се този месец няколко пъти да пътувам с влакове-различни купета,различни условия.Например ,тези общите купета са по нови и приемливи,с изключение на събутите пътници,удобно излегнали се.Наскоро пътувах в бърз влак за Варна, със старите вагони,втора класа.Беше един кошмар,задух,защото не се отваряха прозорците,въпреки че кондукторката също се пробва да ги отвори с едно специално устройство наподобяващо ключ,но уви.Отделно под краката ми беше ужасно топло.Освен това и не разбрах защо му викат бърз,защото на всяка гара до Роман/слава богу ,че там слязох/спираше.Отделно под краката ми беше ужасно топло.Моята препоръка е:кондукторите освен с гаечни ключове за прозорците да носят и противогази и други помощни средства,според случая.Леле лелеееееее.
22
0
 
0
 
! Отговори
avrelia преди 15 години
W pytni4eskite wlakowe ne samo ot tozi ot tozi wid nqma perdeta. Konduktorkata ili e bila za 1-wi den na rabota ili prosto si izmislq6.Problemyt e, 4e ni lipswat znaniq kakwo i kak da predpriemem w razli4ni situacii. I wmesto werou4enie w u4ili6tata, skoeto da pylnqt glawite na decata sys strahowe za bojie nakazanie i da gi wyzpitawat da wqrwat i upowawat w misticizym, po- dobre da gi ima 4asowe za powedenie pri bedstwie i awarii. No koi e podgotwen za towa? Za6to ne se predpriemat takiwa programi ne samo w u4ili6tata? Kanal 1 kratki klip4eta za zametreseniq, nawodneniq i t.n. Towa e 4udesno, no neka sa po-dylgi i po wseobhwatni. KAmpaniq neka se predprieme ot westnici i internet izdaniq!A otnosno cigarite! NE PU6ETE WYW WLAKOWETE, W DISKOTEKITE, W RESTORANTITE! NE PU6ETE W STAQTA, KYDETO SEDQT DECATA WI!
21
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
релсите в България????От: АнонименНе само влака експрес се запали - запалиха цялата държава от непрофесионализъм, безхаберие и алчност. Селяци политици станаха милиардери ограбвайки последната стонинка на хората И ПРОДЪЛЖАВАЙКИ ДА СЕ ОПИТВАТ ДА ОГРАБЯТ ПАРИТЕ НА ЕВПОРЕЙСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ. Няма релси - закони в тази държава за мафията - няма и да има скоро! Така мизерно ще мрем един от катастрофа, друг изпепелен във влак, трети болен от рак, други покосени я от инфаркт,я от инсулт. Други тихо и кротко като навършат 60-те не виждайки изход от мизерияята си слагат сами въжето на врата. Младите се разпиляха по чужбина да разнасят пици, техните майки разнасят *** на старците европейци, а бащите им са роби на плантатори в Гърция, Великобритация, Италия и Испания. Тук в държавата с хилядолетна история живее БЪЛГАРСКАТА ПОЛИТИЧЕСКА МАФИЯ.
20
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
От: bg срам" ... Тоз народ поробенда мисли за слава не беше способен,игото тежеше на неговий врат,без да предизвика гордия му яд.Той беше спокоен. С позор на челото,безропотно, храбро живейше в теглото.Яремът му беше и родствен, и мил,понеже се беше със него родил;от люлката с него в живота бе тръгнали на труда беше като вол обръгнал.Народът бе мирен и почти засмян,сред робството тежко ходеше пиян,защото теглото - и то е пиянствои прави по-мило злото окаянство,и разумът мъти на простий народ,и държи го в дрямка, и прави го скот."Из стихотворението "Каблешков" - "Епопея на забравените"Иван Вазов
19
0
 
0
 
! Отговори
Димитър преди 15 години
значи говорих с кондукторката от вчерашния изгорял влак и каза че са правили експеремент с цигара дали могат да се запалят пердетата кадето са от плат и това е най-лесно запалимото във влака и не са се сапалили дори те ... да не говорим за някоя дебела жица каде трябва половин час със запалка да си играеш да я запалиш .... ама естествено ... пак за цигари говорят ....
18
0
 
0
 
! Отговори
Дядо Мраз преди 15 години
Нали уж бяхте забранили пушенето във влака изцяло, нали следите, защо намесвате пушачите. Ако е имало пушачи, явно някой от персонала на влака не си е свършил работата и не е санкционирал пушенето. Отделен е въпроса, че такава забрана е неуместна и породена от случилото в края на февруари. А всички знаем каква е основната причина тогава и сега - просто вагоните са ни старички, на около 25-30 години, ама могат да издържат още 20.
17
0
 
0
 
! Отговори
Данъкоплатец преди 15 години
Някъде тука из форумите, прочетох, че са продадени няколко хиляди вагона, с цел погасяване дълговете на БДЖ.......Предполагам, не са продадени най старите, а по-новите и атрактивни...А пътниците-кучета ги яли...Вместо сега при този скъп петрол, да се обърне внимение на БДЖ, което е 90%електрифицирано,се возим в стари и горящи влакове, стискайки като дърти скъперници бюджетния излишък.За кога?????Почти 20 години минаха, а ние още се лутаме какво да правим...Някой от управляващите май се опитва да имитира Моисей в пустинята...
16
0
 
0
 
! Отговори
merry преди 15 години
Айде стига вече с тези глупости за влаковете. Вярно е, има стари влакове, но те са може би 20%, дори и по-малко. Всички други са сравнително нови и много удобни. В тях зимата не е студено, защото работи парно, а през лятото не е топло, защото работи климатик. Тоалетните миришат гадно, защото хората хвърлят какво ли не там, а не защото са смотани и мизерни. За мотрисите няма какво да кажа, според мен са идеални. В БДЖ се влагат доста пари и поне има резултат от това, и то видим. Като не ви харесва, давайте по 20-30 лв и пътувайте с автобус. Не всеки може да си го позволи обаче! Аз лично предпочитам влак пред автобус. p.s. Пише се мОтриса, внимавайте малко!
15
0
 
0
 
! Отговори
ps преди 15 години
от горящи влакове, недоволни граждани, стачки, корупция, измами, убийства, грабежи, запалени ниви, катастрофи, взривени складове с боеприпаси, природни бедствия кой се плаши вече., това е нещо обичайно впоследно време за България., затова не е имало паника., и затова никой няма да се шокира вече от такива новини и събития,. дали съм прав?!!! съдете за това по реакцията на управниците и отговорните лица.,то че виновни никога няма., ние също си знаем., и докато е така., ще продължават да се случват такива неща и на никой да не му пука сериозно
14
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
БДЖ- Бори се Да си ЖИВ
13
0
 
0
 
! Отговори
Момиче преди 15 години
Забраната за пушено в абсолютно целия влак ли е,или само в някои сектори,както беше досега? :)
12
0
 
0
 
! Отговори
4 преди 15 години
като цяло мисля че ситуациите не са толкова идентични.проблем с влака за кардам,според мен е дошъл от заключените вагони(основно от това е създало паника,от там е тръгнала серията от човешки грешки) нощните влакове се заключват понеже се краде,а в БГ се краде и то много,ама много.при случаят с влака за кардам,а и не само,мисля 4е най-най основната причина се крие в цялостния ни манталитет(първопричината).а иначе за грешките на бдж,то си е ясно,но според мен те са по скоро следствие,а не начало :)
11
0
 
0
 
! Отговори
Maya преди 15 години
Не само, че отбелязах адекватната намеса на жп-ейците, ами си и отговорих за сетен път кой е виновен за трагедията във влака София-Кардам. Ето - идентична ситуация, този влак е изгорял за същото време. Но в този случай се е реагирало адекватно и жертви, че дори и паника не е имало. А тогава се опитваха да ни убедят, че не имало друг начин да се развият нещата. Ами лъжа е.
10
0
 
0
 
! Отговори
чичо преди 15 години
Причината е ясна, подкрепена от историята. Георги Димитров също е бил пушач и знаете какво е станало с Райхстага.
9
0
 
0
 
! Отговори
Свинегъза Ламя преди 15 години
Някъде в далечното бъдеще.Гражданско общество.Няма катастрофи.Доверието към правителството е 99%. Миньори проведоха мирно шествие за увеличаване на социалните добавки, заради тежките условия на труд. Социологически проучвания установиха, че средната продължителност на живота в България е 87 години. Населението е щастливо, въпреки забраната за употреба на наркотични вещества от преди 5 години. Туризмът процъфтява ...Режисьор: Фантазко Хашишев
8
0
 
0
 
! Отговори
Димитър преди 15 години
така ... бях на Стамболийски и чаках бързия влак вчера точно когато се е запалил този пристигнах .... след това пуснаха 1 извънреден влак в които бяха всички кондуктори от изгорелия влак и казаха какво е станало и как е било ... нито е имало скачащи хора нито нищо подобно .... лошото обаче е че след цялото това чакане и този изгорял влак точно пред Костенец се хвърли и 1 човек под влака в които патувахме ние от следващите спирки и тези от изгорелия влак ... което направи патуването на влака ОЩЕ по-дълго и снощи беше голяма трагедия за БДЖ или по-точно казано за машинисите и началник влака влака които чаках и трябваше да пристигне в 20:40 на централна гара пристигна в 1:05 през нощта даже имам и 1 снимка на горящия влак точно в разгара на горенето макар и да не е с много добро качесто се вижда как гори и още 1 път се доказва , че тези стари влакове не стават за нищо ..... краино време е някои в тази държава да направи нещо ....
7
0
 
0
 
! Отговори
мая георгиева преди 15 години
Аз не се возя в БДЖ, защото това си е направо риск за живота на нормалния гражданин. Вътре е мръсно, вони на клозет, зимата е сибирски студ, лятото е сауна и задух, вагоните дрънчат сякаш всеки момент ще се разпаднат - просто никой не влива пари в БДЖ и то просто няма как да съществува. Не може да причинявате това на гражданите...Мутрисите са стари като света - това само в БГ го има....