В Германия спешно се търсят десетки хиляди тираджии

Шофьорите от България, Полша, Румъния не компенсират недостига
4 юни 2019 15:00, Елка Василева
77
В Германия спешно се търсят десетки хиляди тираджии
Снимка: архив, Reuters

В Германия възниква остър недостиг на шофьори на тежкотоварни камиони. Според няколко професионални организации, които се занимават с логистика и транспорт на стоки, в момента страната има нужда от десетки хиляди тираджии. В тази връзка агенция ДПА съобщава, че различни германски фирми търсят между 45 000 и 60 000 шофьори на тежкотоварни камиони. През последните години работата на тираджиите изгуби атрактивност заради ниското заплащане и тежките условия на труд, както и заради силната конкуренция от Средна и Източна Европа, пише Дойче веле.

"Скоро може да възникне криза в доставките"

Последствията от дефицита на кадри в този отрасъл са непредсказуеми. „Скоро може да възникне криза в доставките", предупреждава представител на една от двете големи професионални организации, които обединяват фирми за транспорт и логистика.

Няма тираджии. Дори за 4400 лева! Внасяме си бесарабски българи

Всяка година се пенсионират около 30 хиляди шофьори на камиони, а новите попълнения са двойно по-малко. Ако тази тенденция се запази, след 2030 година на германския трудов пазар ще липсват около 150 хиляди тираджии.

Още по темата

Според експерти от професионалните организации в момента почти всеки трети шофьор на тежкотоварен камион е на възраст над 55 години. Само 2,5% са по-млади от 25 години. Почти всички тирадижи са мъже, процентът на жените е нищожен - едва 1,7 на сто. Шефовете на фирми се опитват на насърчават жените-шофьорки, но за да имат успех, трябва съществено да се подобрят условията на труд. Вярно, че в бранша вече се въведоха много подобрения - по-широки шофьорски кабини, тоалетни на борда и гъвкаво работно време, но това явно не е достатъчно.

Има ли решение?

В същото време обемът на стоките, които се транспортират с камиони, непрекъснато расте, включително поради стремглавото развитие на онлайн търговията. Шофьорите от страни като Полша, Румъния и България, които вече работят на германския пазар, също не могат да компенсират дефицита на кадри.

Недостиг на тираджии се забелязва не само в Германия, а и в други страни. Но прогнозите за бъдещето на германския пазар са особено мрачни.

Представителите на браншовите организации са убедени в едно: спешно трябва да се подобри имиджът на професията в Германия. Само така могат да се привлекат тъй необходимите „шофьорски ръце".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
0
 
3
 
! Отговори
Георги преди 4 години
Братя Турци - правете повече деца, че работниците не достигат. Нашите братя Роми не ги бива в шофирането. Оставете чистотата и строежите на тях, юруш към камионите. Германия е в беда, правете повече деца
67
0
 
10
 
! Отговори
Калоян преди 4 години
Няма тоалетни в кабината на никой Европейски камион, това са измислици, както и цялата новина. Шофьор съм в Европа
66
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Mи да им плащат повече и ще се намерят кандидати, нали това е идеята на пазарната икономика, т.е. баланс търсене-предлагане. Кво толкоз реват. Или някой се опитва да регулира глобално, но това е друга тема/бира. Ах да, искат "и оная работа на топло, и душата в рая", то кой ли пък не го иска...
65
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мога спокойно да кажа-Сбогом, Германио! Знам, че ти е мъчно, че си тръгваш, но на НАС няма да липсваш. Две, Свтовни войни запали (и двете ги изгуби) и погуби много милиони хора. Сега плачеш, ама сама си си виновна. Не НИЕ набутахме милиони касапи от кол и въже в европа.Европо, блуднице вавилонска (казал го е поет, не ме трийте), и ти няма да ни липсваш. Петстотин години ни клаха и бесеха, а ти правеше империи. За нас не ти остана време, а и не само това- ти въоръжаваше и обличаше нашите палачи!
64
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Фейк нюз е това! В германия има 6000000 турци, и няколко милиона нови, инженери, доктори и ***! Нямат нужда от работна ръка!
63
0
 
10
 
! Отговори
Стамат преди 4 години
Унищожиха СОМАТ - за непросветените - българско държавно предприятие - най-голямата в европа и втора в света спедиторска фирма, повече от 10 000 тира, кораби и самолети имаше, сега щеше да е монополист в целия свят ако я бяха оставили да се развива. Германците я приватизираха без пари. Сега нямат шофьори, ами не са за тоя бизнес, да го отстъпят на источните страни.
62
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
спешно косово, албания и бошняците и алжир и мароко в ЕС. китайските *** требва да стигат до моловете че инак пирамидката се сгромолясва. с онея 2 милиона кадъра от сирия и афганистан шо стана? или от лекарстване и инжерствуване не им остава време да изкарат книжка?
61
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ЧиновникАми обяснението е, че явно заплатите им не са чак толкова мижави.Дали под масата, дали на ръка...
60
6
 
13
 
! Отговори
Чиновник преди 4 години
Няма разумно обяснение, защо българските шофьори продължават да се мъчат с българските си "работодатели" за мижави заплати, вместо да работят за западните фирми за значително по- високи заплати.
59
4
 
27
 
! Отговори
Shark преди 4 години
Ама защо чакат на българи, поляци и румънци, нали баба Меркел им докара висококвалифицирани мигранти. Те зи мигранти нали получавата по-добре отношение отколкото източноевропейците, на които гледат като на хора втора ръка. Сега какво искат? Да си наемат мигранти бе.
58
5
 
29
 
! Отговори
дедо преди 4 години
Най-гадната работа изобщо съществуваща,заслужават си всяко евро хората. Децата на тираджиите питат майките си ;- Майко кога ще дойде чичкото който раздава подаръците?
57
4
 
19
 
! Отговори
Петров преди 4 години
Една от най-гадните професии тук в България. Минимум 45 часова раб. седмица, минимални осигуровки, никакви соц. придобивки, платена отпуска в/у минимума, отвратителни условия на труд, професията е свързана с много заболявания предвид естеството и и т.н. На всичкото отгоре за да станеш проф. водач ти трябват поне 2500е.
56
15
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
скоро идват автономните камиони - в щатите USPS тестват вече
55
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
След десет години се пенсионирам от авиацията и идвам. Запазете ми един Кенуорт.
54
2
 
14
 
! Отговори
Дядо Соци преди 4 години
Какво да се прави ? Капитализма има и лоши страни.
53
2
 
29
 
! Отговори
Присмехулник преди 4 години
не разбирам как смеете да правите паралел между стотиците хиляди нелегални физици, колеги на меркел, академиците, лекарите, дизайнерите, инженерите и другите специалисти по високи технологии, които меркел покани на гости на личните разноски на обитателите на бундестага и правителството на голямата коалиция и липсата на шофьорска, работна ръка. :-)))
52
2
 
45
 
! Отговори
Европейка преди 4 години
Нали Меркелица им доведе 2 млн.работници.Защо не ги накарат да учат и работят?В лагер с 4000 емигранти 70 започнали да учат немски.Останалите явно ще живеят на социал.Тепърва ги чакат проблеми.
51
10
 
19
 
! Отговори
хахо преди 4 години
абе тоя жалък *** джамбазки защо не стане тираджия. подписа се под истамбулската конвенция а лъже 4е не е.по същия на4ин ще излъже и шофиорите. тоя е там само за парите които дели с оня тумбак карака4анов.
50
2
 
12
 
! Отговори
Rolex преди 4 години
Да сложат Алибабани на камиони които са в изобилие и готово.
49
1
 
40
 
! Отговори
кукла преди 4 години
Че то в Германия вече никой не иска да работи. Всички ходят там само на социални помощи. Но тия дни правителството им се тресе. Малко се говори за това у нас, но в германската преса официално са настръхнали. Днес например четох, че техните работодателски камари яко са се изказали негативно за правителството си, че искат то да си ходи вече. Ляля Меркел обаче мирно и тихо им отговаря че всичко в страната им е наред.