Въпреки мерките: Вредните емисии от автомобилите не са намалели

Това твърди доклад на ECA
25 яну 2024 20:27, Нели Христова
41
Въпреки мерките: Вредните емисии от автомобилите не са намалели
Снимка: БГНЕС

Емисиите на CO2 от леките автомобили не са намалели през последните дванадесет години. Въпреки че емисиите от новите коли на хартия са паднали, реално нещата не са се променили, се казва в доклад на Европейската сметна палата (ECA), цитиран от "24 часа".

Одиторите посочват, че емисиите от дизеловите автомобили са останали същите през последните десет години, докато тези от бензиновите са намалели незначително (-4,6 процента). "Технологичният прогрес в ефективността на двигателя се компенсира от увеличената маса на автомобила и по-мощните двигатели", се казва в него. Според ECA автомобилите с двигател с вътрешно горене все още представляват почти три четвърти от новите регистрации в ЕС.

Новите изисквания за изпитване, наложени през 2017 г. след скандала „Дизелгейт", намалиха разликата между емисиите, измерени в лабораторията, и действителните на пътя. И все пак има разлика. Действителните емисии на CO2 от хибридните автомобили също са много по-високи от емисиите, измерени в лабораторията. Средната разлика е приблизително 250 процента.

Само електрическите автомобили са довели до намаляване на средните емисии на CO2 по пътищата, според одитори от ЕС. Докладът обаче идентифицира три пречки пред по-бързото пускане в употреба на повече електрически коли в близко бъдеще.

Първото препятствие е достъпът до суровини за производство на достатъчно батерии. Ограничената инфраструктура за зареждане също е проблем за одиторите от ЕС. Например 70 процента от зарядните станции в ЕС се намират само в три държави (Нидерландия, Франция и Германия). Освен това по-високите цени на електрическите автомобили също са проблем.

През 2021 г. транспортният сектор е отговорен за почти една четвърт от общите емисии на парникови газове в ЕС. Повече от половината от това се дължи на леките коли. "Истинско забележимо намаление на емисиите на CO2 от автомобилите няма да бъде постигнато, докато двигателят с вътрешно горене е стандартът", казва Пиетро Русо, член на ECA, който ръководи одита.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Предлагам отработените батерии да ги пращаме на слънцето, хем да не изгасне хем да поддържаме горенето...
31
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А самолетите, танковете, корабите, космическите кораби кога ще минат на батерии.. А оръжейните ракети, снаряди кога ще минат на батерии... И кой ще сложи катализатори на вулканите...
30
0
 
1
 
! Отговори
MIKE преди 3 месеца
Бихте ли ми припомнили къде точно е проблемът?
29
0
 
5
 
! Отговори
Разбирателов преди 3 месеца
До 29 охо бохо: производство е едно а който се запали? А като свърши живота на батерията? Никой не казва че няма пълно рециклиране а само частично на отделните клетки в батерията и лошите се изхвърлят на сметището. Всичко е не гледай да те лъжем
28
0
 
8
 
! Отговори
охо бохо преди 3 месеца
А защо никой не пише колко са СО2 емисиите при производството на батериите? И ,че един нов електромобил излиза от завода с СО2 емисии при производството, колкото един дизел на 200 000 км.И какво ще ги правят после батериите? Мъгла и мълчание по тези въпроси
27
0
 
3
 
! Отговори
Иииии преди 3 месеца
ко праим ся? СПИРАМЕ ЛИ СТРОИТЕЛНИТЕ КАМИОНИ ИЛИ НЕ??????????????
26
1
 
15
 
! Отговори
Разбирателов преди 3 месеца
В момента Китай и Америка замърсяват с въглероден двуокис колкото още една планета. НО! Тези две държави (а има и още много както и Индия) не плащат въглеродни емисии а само в Гейският континент. Затова и във Франция, Германия, Румъния, Гърция има протести и няма да спрат. Какъв е смисълът дори и в Европа да сме само зелени и да се телепортирваме като Индия, Китай и Америка ще ми замърсяват колкото 10 Европи от 1980? Какво се случва?
25
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Два катализатора и готово.:))
24
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Стига глупости, по изискване на ЕС всички коли са с филтри, наречени катализатори и не замърсяват.:))
23
0
 
1
 
! Отговори
до 25 преди 3 месеца
Малко си препушил, бате! Хапни шоколод, да ти дойде кръвното!
22
7
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Батериите в бъдеще няма да правят ядове, понеже ще се правят с Нано Конопени Капацитивни Частици, които поставени под земята за една година изчезват, понеже са екологични. Сегашните Батерии при колите използуващи метали не стават за нищо, така както и тия дизеловите и бензиновите коли! Чакаме Бъдещето! Скоро ще се появи! Конопа ще спаси Света!
21
1
 
3
 
! Отговори
Урсулю : преди 3 месеца
"УжасТ! Така не е демократично! Не е евроатлантическо! Не е полит-коректно! Не е екоклиматично!"
20
1
 
9
 
! Отговори
Ошо преди 3 месеца
Всички проблеми в държавата ще се решат когато се измете цялата *** от парламента
19
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Проблема е в презастрояването и спирането на всички въздушни потоци, а не в колите. Да спрат самолетите, те замърсяват повече от колите. Батериите на електричните също ще създадат много ядове в бъдеще, но никой не говори.
18
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Трябва да се направят специални пътни, асфалтирани подземни улици и паркове за коли и понеже има задължително правило - колите да светят задължително на светло, като караш през тунелите поне ще използуваш за виждане тази задължително светеща светлина от фаровете на колите. Използуването на подземни пътни тунели ще възвърне чистия въздух и освен това поне ще има полза при каране на тъмно от задължителни светлини при каране на колата през деня!
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
То градския не/столичен обществен транспорт да почнат да обновяват и след това да изискват от обикновения среден данъкоплатец тези двуличници и палячовци от народното събрание.
16
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
е то за София плана им е поредната малоумщина. Все едно да разделиш басейна на пикаещи и не пикаещи. Трябва строги ограничения и контрол на тежкотоварната техника разнасяща кал навсякъде из града от строежите. Зареждането на магазините да се осъществява сутрин преди 7, подобряване на градският транспорт и редовно почистване на улици и тротоари.
15
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Трябват драстични мерки. Като пълна забрана за движение на всякакви превозни средства с ДВГ. И то от следващата година например.
14
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Защо управляващите не въведат закон: На всяка лека кола, отзад на аспуха задължително шофьорите да слагат балони за събиране на газовете и като се надуе да го пускат да хвърчи и да слагат следващия. А управляващите да направят модерен завод за специални хеликоптери за събиране на тия балони и след това да ги одгазират при правене на лимонада, газирана вода, но може и специална обгазирана ракия!
13
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Забравих дето има една част от населението която гори гуми,мебели и каквото докопа. Носи се дим и сажди на км а дори никой не смее да отиде да ги глоби. Горят кабели за са изквадят метала. За тях правила няма за нас има