Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!

Залезът обаче няма да стане от днес за утре
5 апр 2017 14:30,
150
Анализаторите са категорични: Песента на дизела е изпята!
Снимка: архив, Reuters

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. "Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа", обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

"Дизелът няма да изчезне от днес за утре", каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. "Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим".
 
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


150
Още по темата: дизелавтомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
79
2
 
6
 
! Отговори
RE преди 7 години
Бензиновата смес може да се движи между 1:10 до 1:14. При директното впръскване постигат по-добри резултати, но само при слаби натоварвания. Т.е. както от ФВ писаха, не могат да свалят повече разхода на бензиновите мотори и от там не могат да снижат нивата на въгл диоксид. Пускат нова кубатура 1.5, но това няма да реши проблема. При дизела качеството на сместта може да се движи в много по-големи граници и от там идва икономията. Фолксваген уж ще спират дизелите, а пускат съвсем нови двигатели.
78
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз имам BMW 525d 2002год. модел, вече 7ма година го карам и до сега никакви сериозни проблеми не съм имал. Сега едната дюза почна да прави проблеми и трябва да се смени, оказа се че имам и подгревни свещи за смяна. Майстора скъса едната в двигателя, сега ще видим как ще я вадят. Ако нещо се усложни и кажат голяма сметка може би ще хвърлям колата. Едва ли ще си купя отново дизел. Постоянно мислиш коя нафта е хубава, коя не. Добавки, скъпи масла..
77
4
 
3
 
! Отговори
RE преди 7 години
Не съм фен на някакъв вид гориво. Това е незряло. Един запява против дизелите и овцете му припяват. От това което аз следя, мога да ви кажа, че бензиновите двигатели ще имат големи проблеми и то много скоро. Фолксваген вече намекнаха, че ще е проблем да покрият следващите еко норми с малките турбо бензини, защото се оказва, че харчат повече от атмосферните със същата мощност. Аз им се чудих още отначало. Лошото на бензиновата технология е, че качеството сместа (гориво/въздух) е силно ограничена.
76
0
 
4
 
! Отговори
Така е преди 7 години
Тука налазиха пишлемета знайковци от мобиле бг. и изместиха темата.
75
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много ги осложниха дизелите.. вече не си струва да се кара и подържа дизел. Скъпи дюзи, турбини, купища системи и филтри за чистене на отработените газове. Вкарват *** в двигателя за повторно изгаряне.. реално съсипват двигателите само и само да не излязат *** във въздуха. Колите ще са електрически и бензинови, само камионите ще останат дизел. Това можеха да го направят още преди 20 години, ама вече като няма на къде..
74
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Mazda са решили да наблегнат на дизелите. А на ФВ като им гледам гамата двигатели и тези които ще излизат скоро, дизелите им са станали дори с два повече. Защо ми говорите празни приказки преди да сте проверили! Аман от селянчета с астрички с АГУ!
73
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До до 109Защото ***..нали, винаги гледа да му е евтино...:))Това околна среда...това, да гледа малко по-далече в бъдещето...няма такива работи :)
72
2
 
2
 
! Отговори
Питам преди 7 години
За Русия няма такъв проблем.Те така и не можаха да произведат дизел за лек автомобил, а и държава голяма , въздух много.А и да питам ,де ще деваме нафтата която се получава при добива на бензин? Ако ще я изливаме в морето, бензина става двойно по скъп.
71
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тука има пълни неграмотници. В състезанията като - 24ч на люман, ВТСС, Немския шампионат от години карат с дизелови агрегати! Бензина отдавна го изхвърлиха на ***. Просто не е конкурентен по никакъв начин. Сега защо решиха да атакуват точно дизела...Това вече са доста големи политически теми :)
70
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако щеш с три Пасата ходи до Германия. Няма как 1.8 бензин да е икономичен на 1.8 турбо дизел. Дизела ще те бие във всички посоки. По голямо ускорение на ниски обороти, по икономичен мотор, по евтин дизел. Няма как да си конкурентен на дизела . Ако си конкурент на дизела в една кубатура значи си загубил битката с литрите :)
69
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ясно. Ремонтът на дизела е по-скъп, защото бил по-тежък. Как не се сетих!Само дето дизела минава без проблем поне 350 000 км. без да го пипнеш, а бензина след 150 000 км. вече "ла'па" масълце и вече не се усеща като нов. и ФВ и Мерцедес и БМВ. Сърбал съм им попарата.
68
2
 
3
 
! Отговори
Аха преди 7 години
До Ахарязкото преминаване към ел. автомобили ще доведе до един социален проблем - милиони хора, заети в петролния бизнес, в производството на ДВГ и части за тях, в сервизи и т.н. ще останат без работа, БЕЗ ДА ИМАТ ВРЕМЕ ДА СЕ ПРЕКВАЛИФИЦИРАТ
67
1
 
3
 
! Отговори
Аха преди 7 години
До АхаНай-големия проблем е следния - държавната политика. Коя държава ще иска гражданите й да имат евтина енергия, евтин автомобил, евтино жилище и да работят 2-3 дни в седмицата? Май никоя. Понеже държавите се управляват от бизнеса. Също така, дори да имаме ел. кола , която изкарва 1000 км, струва 20 000 евро и се зарежда за 20 мин.(което може и да стане след 5год), тя няма инфраструктурата, както писах преди, за зареждане и квалифициран персонал за изграждането й. После рязкото преминаване
66
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Скоро писаха, че в един голям град в Европа (Амстердам или Брюксел - не помня), колите на над 25 години са 10-15%. По цял свят карат и стари коли и не правят проблем от това, както в България го правят някакви заблудени псевдоприродозащитници.
65
0
 
0
 
! Отговори
Аха преди 7 години
До ФилософЗа момента това е така, но ще се промени. Както и при петролната мафия, така и при ел. енергията има мафия и картели. Но говоря обективно - реално енергията от слънце , взъдух и вода е евтина и постоянна, реално един ел. двигател е ***, надежден, евтин и екологичен, в сравнение със сложните ДВГ. За батериите съм сигурен че има и такива с голям капацитет и сравнително леко тегло , но още се пазят в тайна, нали трябва да се издои пазара. Най-големия проблем е следния:
64
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не става ясно как относително малкото замърсяване заради "колите" ще намалее, ако хората слязат от колите и се качат на автобусите, които в общия случай замърсяват много повече от леките коли. Първо, сегашните автобуси са толкова разредени, че не могат да поемат голям брой хора и очевидно броя им ще трябва да се увеличи няколко пъти, а с това и замърсяването от тях и в крайна сметка може да се окаже, че при използване на градския транспорт, замърсяването ще се увеличи.
63
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ходиш в командировки в Германия всеки месец с кола 1.8 Т,.... Да, ходиш, от Перник до София да видиш на кое казват МОЛ.
62
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да, четох в Аутомедия. Мазда смятат за голяма глупост отказването от дизела. Това с хибридите и електромобилите на този етап от развитието им било популистка акция. Те продължават да развиват дизелите.
61
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В статията става дума за нови коли и производството им, но едни тук с доста ограничено мислене не могат да мислят за друго освен за 20-30 годишни стари коли. Новия дизел по Евро 6, какъвто имам и аз, замърсява по-малко от бензиновия по Евро 6, но по различен начин. Отделно дизеловия двигател си има своите предимства пред бензиновия. замърсяването в София е заради съвсем други работи - отопление с твърдо гориво и неизмитите от общината улици. Донякъде и кражбите на катализатори са фактор за това
60
1
 
1
 
! Отговори
до 4matic преди 7 години
Ти ремонтирай твия Е350 4matic и ще ти се иска да се самоубиеш. Ще продаваш гарсонерката на вашите.