За да реабилитира режима си: Ердоган иска Фолксваген - на всяка цена

Щял да помоли концерна за специален модел за турските таксиджии
23 авг 2019 20:00, Елка Василева
64
За да реабилитира режима си: Ердоган иска Фолксваген - на всяка цена
Снимка: архив, Reuters

Турският президент Ердоган е убеден, че новият завод на Фолксваген ще бъде построен именно в Турция. Той иска тази инвестиция на всяка цена. Защото от нея зависи много. Дойче веле информира какво пишат по темата две германски издания.

Ердоган е известен с предпочитанията си към автомобилите Мерцедес - още докато е кмет на Истанбул, поръчва автобуси за градския транспорт от тази марка, с които да замести дотогавашните икаруси. А когато става министър-председател, купува за ведомството си 10 мерцедеса на стойност 1,5 милиона евро. Самият той по онова време също кара мерцедес - реставриран S600. Напоследък обаче броят на фолксвагените в служебния автопарк на президента постоянно расте, разказва турският журналист Джан Дюндар на страниците на германския "Ди Цайт".

Още по темата

Дюндар припомня тези факти, за да обясни казаното от Ердоган на среща с председателя на Съюза на таксиметровите шофьори: "Фолксваген ще построи фабрика в Турция и в резултат от тази инвестиция всички вие ще получите фолксвагени". Президентът заявил освен това, че щял да помоли германския концерн да разработи специален модел за турските таксиметрови шофьори.

Към този момент медиите съобщаваха, че Фолксваген още се колебае между България и Турция. Да, в България работната ръка е по-евтина, но се твърди, че Турция е приела всички изисквания на концерна и е предложила държавни гаранции.

Ако успее да привлече Фолксваген

Всичко това не означава, че в предпочитанията на Ердоган са настъпили някакви съществени промени. Фолксваген не е станал любима марка на турския президент - той просто се нуждае от инвестиции, както в икономически, така и в политически план, убеден е Джан Дюндар. Защото никак не е лесно да се намерят инвеститори за една страна, в която режимът потъпква правовата държава и където е надвиснала заплахата от икономическа криза. Ако успее да привлече Фолксваген, Ердоган ще може да използва тази гигантска инвестиция, за да реабилитира режима си и да привлече и други концерни, отбелязва Дюндар в "Ди Цайт".

И вестник ТАЦ е на мнение, че би било голям успех за Ердоган, ако Фолксваген избере Турция. Точно в момент, когато той е изолиран външнополитически и е в сложни отношения както със Съединените щати, така и с ЕС, новият завод на Фолксваген в Турция може да послужи на Ердоган като доказателство за неговата благонадеждност. И още нещо: ако германският концерн дойде в Турция, може да го последват и други инвеститори, които досега заобикаляха Турция заради политическата ситуация и нарастващата правна несигурност, прогнозира ТАЦ.

Напълно разбираемо е, че турското правителство се опитва да привлече чуждестранни инвеститори, предлагайки държавни гаранции. Но е доста трудно да се има доверие на гаранциите на един режим, потъпкващ правовата държава. Ако потенциалните инвеститори биха държали повече на правовата държавност, отколкото на икономическите гаранции, това би било от голяма полза както за тях, така и за местното население, отбелязва Джан Дюдар в "Ди Цайт".

"България определено е по-добрият вариант"

А какво мислят читателите на ТАЦ и "Ди Цайт"? Един от тях коментира, че Турция съвсем няма да е първата не най-демократична държава, в която се произвеждат германски автомобили. А друг читател пише: "Всеки, който мине през индустриалните зони на Истанбул, Бурса или Маниса, ще види колко много германски фирми произвеждат там, осигурявайки десетки хиляди работни места. Тези фирми не са там, за да направят услуга на Турция или на Ердоган, а просто защото печелят добри пари".

България определено е по-добрият вариант, смята друг читател и добавя, че не разбира оптимизма на Фолксваген по отношение на Турция. Облаците над главата на Ердоган се сгъстяват, но той няма да се откаже лесно от властта. А това означава, че в следващите няколко години в Турция може да стане много бурно. Дали при това положение инвестицията на Фолксваген ще си заслужава? - пита читателят и заключава: "Дори и нещата да не се развият толкова зле, смятам решението на Фолксваген за крайно непредпазливо".

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
3
 
! Отговори
Anonimna преди 4 години
Концерна дреме му на ***.важното е че сме достатъчно визерници да действаме
32
0
 
4
 
! Отговори
Anonimna преди 4 години
Затова бегат по наште държави.хем е по евтино хем сме им удобни. Германците са пичове вече не искат да са robote
31
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Концерн от мащабите на VW може да ги натисне само големия брат. Явно това да му обещали на тиквата за да си запази мястото. И да продължи да дава държава. Даже не я продава.
30
0
 
5
 
! Отговори
Anonimen преди 4 години
А добро утро щото на немците не им се работи проста работа за малко пари
29
1
 
4
 
! Отговори
Anonimna преди 4 години
Що за въпрос.щото в българия и Турция е евтино. В Германия са им скъпи работниците. Далеч по удобно в бедна държава
28
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 30 Има логика. И мисля че на нас това ни струва 8 таралясника плюс нова мина за дънди плюс оборудването на Белене. Познайте кой ще го спечели. Кокошка за кон .... Познайте кой е натиснал концерна. За да може баце да остане на власт. Като почне да се бие по гърдите ***, ***
27
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А Фолксваген защо не открият завод в Германия, ами обмислят чак в България или Турция? Немците мързеливи ли са, или не стават за работа както турците?
26
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Идват да им работят българите евтино, а те да не плащат данъци, и да продават скъпо на Запад. И искат не само да им работят евтино, ами и да им дадат безплатен терен, безплатни халета и помещения, Фолксваген само да си докарат да си инсталират машините и да печелят от евтиния труд.
25
5
 
12
 
! Отговори
Няма да е в Турция ! преди 4 години
Те VW вече бяха решили,че завода ще е в Турция, но някой много ги смъмри и направиха завой на 180 и започнаха да твърдят ,че това е само работен вариант и още нищо не е решено ! Значи нямат друг избор освен България и трябва само да се изиграе добре, за да изглежда , че изборът не е политически а икономически !
24
2
 
7
 
! Отговори
българин преди 4 години
Ами..Той и Борисов го иска ПОРАДИ СЪЩАТА ПРИЧИНА! И ако номера на Ердоган моце да мине.То на нашият шев на групировката ГЕРБ.НЯМА ДА МИНЕ ТОЗИ ПЪТ! Ах как чакаме изборитеееее! -:) Куцо и съкато ще гласува този път!-:)
23
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да ама когато българите караха лади и москвичи пенсионерите не ровеха в кофите за огризки от храна, а сега карат 20 годишни западни таралясници и блъскат по цял ден за чорбаджията за да може той да кара БМВ X за 150 хил, а те си броят стотинките дали ще им стигнат да платят парното и ремонта на таралясника, защото без запандния таралясник не могат да ходят на работа да блъскат за чорбаджията.
22
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе Боко и ония 240 ли ще работят в този завод?То хора не останаха на тая територия.
21
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
През ден пускате статии за Фолксваген. Вече е досадно!
20
1
 
21
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 4 години
Боко да е...спокоен,авера му Ердоганя,като открива завода,ще го покани да режат заедно...лентата.Така...сметката за ленти на Бокича ще се увеличи,а то това е...важното.
19
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Специален модел такси с *** отгоре вместо табела такси.!
18
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Още от самото начало беше ясно, че ФВ няма да строят завод за автомобили, това беше измишльотина на Боко.
17
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Оф! Аман вече! За стотен път го четем вече това. Ми да го зима и да заминава. Сега ред сълзи, ред сополи. Турците за всяко нещо реват до скъсване.
16
5
 
14
 
! Отговори
V преди 4 години
,,Да, в България работната ръка е по-евтина,, - Аз бих добавил в ЕС МРЗ е по малко от колкото в Турция :))) И тогава кво прави България в този съюз ??? Ниските заплати не могат да докарат такива инвеститори щото свиват потреблението.Само един пример .Завода на Мерцедес е в Москва .А там заплатите са като в Германия .Тоест политиката на ниски доходи води мизерия ,а не инвеститори .Според мен и България и Турция не стават .Аз бих се огледал в Украйна или Русия .
15
2
 
9
 
! Отговори
ай сиктир преди 4 години
Ако, ако, ако, ако и пак ако!!! Хайде стига упражнения производителите отиват там където най-лесно ще си умножат парите и няма значение дали са германци, китайци или марсиянци поне така твърдят, че е при пазарната икономика при комунизАма беше друго.
14
2
 
25
 
! Отговори
сдсдфсдфс преди 4 години
Българите са евтини. С тези думи правителството се опитва да привлече инвеститори.