С чуждо ЕГН на технически преглед, използват се изрядните шофьори

Правят го основно длъжници с мощни коли, които не са плащали налози с години
41
С чуждо ЕГН на технически преглед, използват се изрядните шофьори
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Председатели на комисии на пунктовете за техническа прегледи умишлено въвеждат грешни ЕГН-та на собствениците на автомобили, за да избегнат проверката в базата данни на финансовото министерство и на общините. При прегледа в пунктовете пишат данни на изрядни шофьори с платени данъци и така се избягва плащането им от задължените, призна зам.- изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Дамян Войновски, цитиран от "Монитор".

Вратичката в системата ще бъде ограничена с подобрения, платени с европейски средства. И в момента пунктовете са вързани с ДАИ, сканираните документи се изпращат към агенцията и протоколите се попълват автоматично. На ГТП-тата е дадена възможност ръчно да въвеждат данни за МПС-то и собственика им, ако няма връзка с интернет или при прегледа се предостави ксерокопие на големия талон на автомобила, който често е нечетим. Ползвателите на "вратичката" са основно длъжници с мощни автомобили, които не са плащали налози на общината с години. Има случаи данъците да са на по-голяма стойност от самите возила. Да се хванат подобни измами, е трудно в реално време, казва зам. изпълнителният директор на агенцията Дамян Войновски, защото на година се правят 2 млн. технически прегледа.

Ето защо срещу един милион лева агенцията въвежда подобрения и нови услуги в системите си. Всички данни за автомобила ще се извличат онлайн от архивите на МВР, а в пунктовете ще бъде ограничено попълването на още данни.

До края на годината при преглед вече няма да се носи полицата за "Гражданска отговорност", защото ще се извличат автоматично данни от Гаранционния фонд дали автомобилът е застрахован.

С технология вече бяха пресечени и опитите на изпитите по теория да се явяват с фалшиви лични карти с истински данни, но с подменена снимка. Чрез връзка с МВР няма как друг да се яви на изпита вместо изпитвания, защото в базата данни вече се сверяват снимките от личните, както и снимка на лицето, което се явява на препитването.
Една от новите електронни услуги на бившата ДАИ ще дава възможност подаване на заявления без електронен подпис. Чрез лицево разпознаване и приложение за телефон ще може да се подават заявления за явяване на изпит за придобиване на правоспособност, обясни Бойко Рановски, директор на ИА "Автомобилна администрация". Улеснения с нови услуги ще се ползват и от бизнесът.

Контролът по пътищата ще се облекчи за шофьорите на тежки камиони, а работата на даяджиите ще стане прозрачна. Държавата предприема нови действия за по-малко бюрокрация при проверките.

80 екипа на ИА "Автомобилна администрация" ще бъдат оборудвани с таблети, принтери и ПОС терминали. В реално време централното управление ще знае къде и какво проверяват екипите на 27-те административни звена на агенцията. Графикът на 160 служители ще се прави автоматично от софтуер без човешка намеса.

При проверка на пътя инспекторите електронно ще сверяват данните от документите на шофьора и камиона. При издаване на протокола ще се изпраща онлайн, а на чужденците ще се издава и хартиен вариант. В него на английски език ще бъде посочено нарушението, а плащането на глобата ще става на момента чрез ПОС терминал. Новите услуги за гражданите и бизнеса ще заработят до октомври догодина, обяви още Дамян Войновски.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още по темата: егншофьорипрегледколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
4
 
10
 
! Отговори
Мамо, тече ми носът преди 4 години
Ако караш МЕРГЕЛ, като този от снимката, това АВТОМАТИЧНО те прави ЖОКЕРА и като ТОП-ЗЛОДЕЙ вече имаш ПРАВОТО да правиш каквото си искаш - в това число да не плащаш данъци и държавни таксички... Нормално ве ПЛЕБСОВЕ
11
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Чакай сега, нали искат платен данък на МПС?? Какви ЕГН-та какви 5 лева? До колкото знам още не е забранено да притежаваш и да караш кола с неплатени здравни, ДОД и т.н... Нали?? Просто Агенцията трябваше да изхарчи 1 милион за племенника на директора...Нали??
10
2
 
28
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 4 години
Добре като ще плащаме за всичко , нека тогава държавата да ми плати годишните ремонти по ходова част и окачване , които са редовни, заради хубавия им асфалт и уникалната пътна настилка, по която си троша колата постоянно. Значи като трябва да се вземе дай, ама да се направи нешо за хората не. Ще свършите на бесилото събирачи на пари!
9
5
 
16
 
! Отговори
Подигравка преди 4 години
Много трудно било да ги хванат!? Който не си платил данъка повече от 2 години, служебно му отменете регистрацията.
8
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Рекета иска парите , независимо от всичко.Това че държава вече няма не е важно , важно е всяка стотинка да се събере, за да може после поръчки от бюджета да генерират комисиони.Баце взима , ама и плаща на началниците, а те също обичат парите , затова го и потупват , въпреки че е неграмотен и ***.
7
7
 
28
 
! Отговори
Мен преди 4 години
Айде сега някой да ми обясни, каква е връзката между плащането на данък мпс и техническото състояние? Свещи да си купят с тия данъци. За какво да ги плащам? За перки, надгробни стели, кърпене на трапове по току що асфалтирани улици и магистрали? 10 % ли? Я да смятаме и, + рушветите, стават повече от 90%! Е, кой ще дойде тук? В другите държави хората плащат и виждат реално за какво се харчат, а тук? Накупиха на чинките коли и таблети и юруш! Гарантирано от герб!
6
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Винаги са фирмени и са на кредит, най-често се водят товарни. Ползват се като лични и се менкат между познатите на шефа. Голяма рядкост е някой да извади 220 бона кеш за нова S-класа и след това да си зарежда без да иска фактура.
5
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А защо собствениците на мощни коли не карат автомобили, на които могат да си позволят данъчната тежест?
4
6
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А да видим и кога ще почнат да слагат и чипове подкожно, гати държавата. Утре човек няма може да се изпикае без предваритено селфи към администрацията. Цъфнахме и вързахме.
3
1
 
19
 
! Отговори
Нике преди 4 години
Колко пък да е трудно да се установят измекярите въпреки 2-та милиона?Нормалните хора с нормални коли са най-често изрязани. Могат да направят ръчна проверка на колите над 300 коня, които едва ли са повече от 20-30,000 и да хванат шмекерите.
2
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Два милиона ГТП на година. Значи горе-долу толкова са и регистрираните автомобили в България. Колкото до самите ГТП, преглеждат си каквото трябва според изискванията, но повечето хора са убедени, че не правят проверка или че трябва да си платят рушвет, за да минат прегледа. Добре ще е да прочетете какво се проверява, за да не пишете нелепици.
1
10
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нали знаете на кой са деветдесет процента от пунктовете за ГТП, дето освен да думкат печати, реално нищо друго не правят. На близки роднини на ченгета и даяджии, и още един два некорумпирани вида лежачи на държавна хранилка. Видите ли пункт за прегледи, който е затворил, значи там се е работило по правилата. Всичко друго, когато и да ги опандизят все е късно.