С 200 км/ч по магистралата. Само в Германия, но докога?

Да се ограничи ли скоростта? Темата отново е на дневен ред
55
С 200 км/ч по магистралата. Само в Германия, но докога?
Снимка: Reuters

По близо две трети от магистралите в Германия няма ограничения на скоростта. Такава свобода няма никъде другаде в ЕС. Сега темата отново излезе на дневен ред - да ограничи ли Германия скоростта до 130 км/ч?

Много германци държат да могат да карат автомобилите си с пълна газ по магистралите в страната. Все едно дали притежават Мерцедес, БМВ, Фолксваген или Опел. За тях няма нищо по-хубаво от това да се носят по аутобана със 180 км/ч, а и по-бързо, пише в свой анализ DW.

Още по темата
Силната коалиция на автомобилните производители, лобисти и любители на високите скорости досега е успявала да отхвърли всички опити за ограничаване на скоростта по аутобаните.

В Берлин спорят

На фона на дебата за сигурността и защитата на климата обаче въпросът за скоростта отново излезе на дневен ред. И предизвика разногласие в управляващата коалиция. Докато християндемократите (ХДС) и представителите на Християнсоциалния съюз (ХСС) са твърдо против въвеждането на ограничения за скоростта по магистралите, социалдемократите (ГСДП) искат въвеждането на генерална максимална скорост за движение по пътищата.

От ГСДП смятат, че това би намалило броя на смъртните случаи при катастрофи, както и на вредните емисии въглероден диоксид. Здравият човешки разум говорел в полза на генералното ограничение на скоростта, каквото отдавна е въведено в почти всички страни от ЕС. Разрешената най-висока скорост трябва да бъде 130 км/ч, настояват социалдемократите.

Това никак не се харесва на германския министър на транспорта Андреас Шойер от ХДС. Преди броени дни той изрази неодобрението си спрямо подновяването на дебата и написа в Туитър, че транспортното движение следва да се регулира "интелигентно, дигитално и гъвкаво - без забрани". Позицията му подкрепят и свободните демократи (СвДП). Според лидера им Кристиан Линднер, "забрани трябва да се налагат само там, където действително е нужно".

Не само социалдемократите са за въвеждане на ограничение на скоростта до 130 км/ч. За такова настояват и Зелените. Още миналата есен те внесоха съответно предложение. То обаче беше подкрепено само от Лявата партия. А останалите - ХДС, ХСС, ГСДП, СвДП и "Алтернатива за Германия" - гласуваха против.  оциалдемократите обаче промениха мнението си и ХДС и ХСС са наясно, че към момента не могат да постигнат мнозинство.

Тези две партии блокират възможността да се излезе най-после с решение по въпроса за ограниченията на скоростта, възмущава се Катарина Шулце, шефката на фракцията на Зелените в парламента на Бавария Катарина Шулце. Тя изтъква, че Германия е "единствената западна индустриална страна, в която по голяма част от аутобаните няма ограничения на скоростта.

80 жертви годишно заради бясно каране по магистралите

Сигурността по пътищата е важен аспект в дискусията. Полицейският синдикат е за въвеждането на ограничения.

Всяка година близо 400 души загиват по германските магистрали. Ако не се броят случаите, в които катастрофата е станала в участък с ограничена скорост или пък е била предизвикана поради употреба на алкохол например, то пак остават средно 80 смъртни случаи на година, виновни за които са шофьори, карали твърде бързо.

Зам.-председател на полицейския синдикат Михаел Мертенс изтъква, че ограничаването на скоростта има и възпитателен ефект. "С неограничените скорости по германските магистрали даваме лош пример на младите поколения и възпитаваме утрешните безразсъдни шофьори."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
2
 
! Отговори
Сметките са гадни: преди 4 години
Мемфисто - Филип, Баал - Симеон 2, Диабло - Джордж Другите вторични злини в Европа след визуален анализ ще станат ясни! Бира няма, пиене няма, ама ако стопляте посланията на визуалната култура са ясни: Лилит, Азмодан, Беляал, Андариел, Дуриел. Те са ясни в контекста на християнската култура. Или художниците се вдъхновяват от тия гадове или аз не довиждам. Май и двете твърдения са верни!
26
3
 
7
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Абсолютно същата статия, дума по дума, я четох вчера в друг сайт.
25
7
 
19
 
! Отговори
ясно преди 4 години
Навсякъде където има оциалист има ограничения.Изводът е ясен. Социализмът е туморът на обществото.
24
6
 
25
 
! Отговори
Един преди 4 години
Начи, колкото по-бързо караш, толкова по-бързо ще стигнеш и ще спреш да замърсяваш въздуха. Сметката е елементарна. Зелените тepopисти нахушиха, че стaдoтo е лабилно и натиснаха яко за високи данъци, такси и за въвеждането на всякакви ограничения. Ама както казах, стaдoтo е лабилно и вика: "Още! Още!"
23
3
 
15
 
! Отговори
Поредно преди 4 години
Доказателство, че каквото докосне правителството, само проблеми създава.
22
5
 
6
 
! Отговори
До 24 преди 4 години
24ъи,какви сметки правиш? Хората са го написали,чети. Става дума за всичко що е магистрала,без случаите с алкохол и без когато е катастрофа с превишена скорост в участък с ограничение- 400. 80 заради много висока скорост 25%.
21
6
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По груби сметки излиза, че магистралите без ограничение са цели 8 пъти по-безопасни.Странно би било да искат да сложат ограничение навсякъде... ама не се учудвам от нищо вече, тя Германия всячески се стреми да си затрие гражданите и да ги замени с мимюнu
20
0
 
14
 
! Отговори
АЗ преди 4 години
До бай ганюАз ще ти обясня! Всички автомобилно производители - не само от европа-си тестват моделите по немските аутобани!
19
22
 
4
 
! Отговори
Антигерманец преди 4 години
Тая държава още ли не е поделена между Полша и Франция.Тоя тумор отдавна трябваше да бъде отстранен.
18
0
 
3
 
! Отговори
АЗ преди 4 години
До Анонимен 17 не е задължително-но при намалена видимус се пускат!!!
17
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Става въпрос за смърт поради високата скорост-80 души. Общо на цялата магистрална мрежа са 400- общо,без значение къде. Така че излиза 25% заради висока скорост,не е въобще малко.
16
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
то статистиката сама говори доколко ограничението е довод2/3 от магистралите без ограничение 80 жертви1/3 с ограничение 320 жертви
15
14
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За който много бърза има самолети, влакове.
14
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Някой знае ли в Германия, която е доста по на север, дали е задължително шофирането целогодишно с включени ламби?
13
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи хората които умрат в участъците с ограничения на скоростта са 4 пъти повече от тези, които се трепят в участъците без ограничение?Явно не им стигат жертвите, щом искат да сложат ограничение навсякъде ;)
12
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най редовно си продухвам бавареца с 320 км у час. Ако въведат ограничение на скороста ще ходя на автопистата в Саарбрюкен там ще си житкам с 250 км у час. Баща ми не помни да е имало някога ограничение на скороста по немските магистрали но за нас младите ще въведат ограничението заради селфажиите на меркел. Много пакистанци си накупиха мощни автомобили и започна касапницата. Хем немогат да карат хем развиват високи скорости и се трепят като мухи.
11
2
 
25
 
! Отговори
АМ Хемус преди 4 години
А у нас ограничение 70 км/ч и до знака дремят в патрулката двама заплатаджий!
10
1
 
21
 
! Отговори
От Берлин преди 4 години
Движението по немските магистрали в последните 10 години се влоши тотално!Не мога да си спомня и един участък от 50 км, където да няма ограничение на скоростта!? Намсякъде строежи и радари... Мина хубавото време--сега движението е страшно натоварено и удоволствието да караш кола тук е почти 0.
9
3
 
30
 
! Отговори
лайф из лайф преди 4 години
елате да видите по нашите пътищааз си карам спокойно баварката с 130 по Хемус, което е пародия на магистралапокрай мен прелитат баничарки с 160-180 при ограничение от 130
8
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
УжасТ!

Спонсорирани публикации