С 200 км/ч по магистралата. Само в Германия, но докога?

Да се ограничи ли скоростта? Темата отново е на дневен ред
55
С 200 км/ч по магистралата. Само в Германия, но докога?
Снимка: Reuters

По близо две трети от магистралите в Германия няма ограничения на скоростта. Такава свобода няма никъде другаде в ЕС. Сега темата отново излезе на дневен ред - да ограничи ли Германия скоростта до 130 км/ч?

Много германци държат да могат да карат автомобилите си с пълна газ по магистралите в страната. Все едно дали притежават Мерцедес, БМВ, Фолксваген или Опел. За тях няма нищо по-хубаво от това да се носят по аутобана със 180 км/ч, а и по-бързо, пише в свой анализ DW.

Още по темата
Силната коалиция на автомобилните производители, лобисти и любители на високите скорости досега е успявала да отхвърли всички опити за ограничаване на скоростта по аутобаните.

В Берлин спорят

На фона на дебата за сигурността и защитата на климата обаче въпросът за скоростта отново излезе на дневен ред. И предизвика разногласие в управляващата коалиция. Докато християндемократите (ХДС) и представителите на Християнсоциалния съюз (ХСС) са твърдо против въвеждането на ограничения за скоростта по магистралите, социалдемократите (ГСДП) искат въвеждането на генерална максимална скорост за движение по пътищата.

От ГСДП смятат, че това би намалило броя на смъртните случаи при катастрофи, както и на вредните емисии въглероден диоксид. Здравият човешки разум говорел в полза на генералното ограничение на скоростта, каквото отдавна е въведено в почти всички страни от ЕС. Разрешената най-висока скорост трябва да бъде 130 км/ч, настояват социалдемократите.

Това никак не се харесва на германския министър на транспорта Андреас Шойер от ХДС. Преди броени дни той изрази неодобрението си спрямо подновяването на дебата и написа в Туитър, че транспортното движение следва да се регулира "интелигентно, дигитално и гъвкаво - без забрани". Позицията му подкрепят и свободните демократи (СвДП). Според лидера им Кристиан Линднер, "забрани трябва да се налагат само там, където действително е нужно".

Не само социалдемократите са за въвеждане на ограничение на скоростта до 130 км/ч. За такова настояват и Зелените. Още миналата есен те внесоха съответно предложение. То обаче беше подкрепено само от Лявата партия. А останалите - ХДС, ХСС, ГСДП, СвДП и "Алтернатива за Германия" - гласуваха против.  оциалдемократите обаче промениха мнението си и ХДС и ХСС са наясно, че към момента не могат да постигнат мнозинство.

Тези две партии блокират възможността да се излезе най-после с решение по въпроса за ограниченията на скоростта, възмущава се Катарина Шулце, шефката на фракцията на Зелените в парламента на Бавария Катарина Шулце. Тя изтъква, че Германия е "единствената западна индустриална страна, в която по голяма част от аутобаните няма ограничения на скоростта.

80 жертви годишно заради бясно каране по магистралите

Сигурността по пътищата е важен аспект в дискусията. Полицейският синдикат е за въвеждането на ограничения.

Всяка година близо 400 души загиват по германските магистрали. Ако не се броят случаите, в които катастрофата е станала в участък с ограничена скорост или пък е била предизвикана поради употреба на алкохол например, то пак остават средно 80 смъртни случаи на година, виновни за които са шофьори, карали твърде бързо.

Зам.-председател на полицейския синдикат Михаел Мертенс изтъква, че ограничаването на скоростта има и възпитателен ефект. "С неограничените скорости по германските магистрали даваме лош пример на младите поколения и възпитаваме утрешните безразсъдни шофьори."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
С един умрял Опел докато изредиш предавките и си със 130-150км/ч, та съм настройл ограничителя на 120(реални 115км/ч) .
6
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И да има ограничения пак никой няма да ги спазва. Тези които имат мощни коли така или иначе си карат Бързо. В България въпреки че нямаме много добри пътища пак има много хора които си поддържат 200++ км/ч. дори по двулентовите пътища. Просто съвременните коли от висок клас са много бързи и стабилни и скоростта изобщо не се усеща. Ускоряваш с лекота. Над 7 скорост при ниски обороти поддържаш 200км. а Мерцедес, BMW, Audi....а със 100км/ч все едно си спрял.
5
4
 
20
 
! Отговори
Teo преди 4 години
Ако това стане реалност, задръстванията ще се увеличат главоломно и индиректно вредата за околната среда ще е в пъти по -голяма. Отделно ... тези осемдесет човека ще са реално много повече, но индиректни заради влошения въздух и по-дългото време в автомобила, водещо до заседнал начин на живот.
4
14
 
13
 
! Отговори
бай ганю преди 4 години
шокиращо е че след толкова стотици смъртни случаи на година държава като германия все още си пасува относно ограниченияако загиващите са единственно превишилите скоростта може да се преглътне но ако поради техните действия загиват други разумно шофиращи и пътници то това е недопостимоако пресмтнем риска спрямо 10-те минути за които по рано пристигаме някъде карайки по бързо то със сигурност не си заслужавано все едно да се ограничи продажббата на огнестрелни оръжия в сащ-а дано ама надали
3
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не ги мисля имат магистрали карат да дойдат у нас и да опитат. Сигурно е, че ще ни обявят за луди самоубийци, че караме по такива пътища пък и си плащаме.
2
6
 
21
 
! Отговори
Гостенин преди 4 години
Едно удоволствие имаше за шофьорите във Европа: Да прекосиш Германия надлъж и на шир.Сега обаче социалистите посегнаха и на това.Явно според техните разбирания трябва да живеем подобно на зеленчуци.Което е кофти, нали?
1
6
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Магистралите по цял свят, трябва да се правят с цел висока скорост, да осигуряват такава възможност. Обратното е стъпка назад.

Спонсорирани публикации