Синдикалистите на Skoda: България и Турция са финалисти за завода

Все още не е ясно дали фабриката ще е под шапката на Skoda или на Volkswagen
23 май 2019 15:40, Бойчо Попов
89
Синдикалистите на Skoda: България и Турция са финалисти за завода
снимка: Ройтерс

Новата мултибрандова фабрика на Skoda ще бъде в Турция или България, след като двете страни бяха избрани от компанията майка Volkswagen за финалисти. В допълнение към автомобилите на Skoda, тук ще се произвеждат и други автомобили от портфолиото на Volkswagen Group. Това става ясно от изявление на синдиката на служителите на Skoda, публикувано в сайта им и цитирано в Bloomberg Terminal.

Πpeди няĸoлĸo ceдмици Ѕkоdа oбяви, чe oт пъpвoнaчaлнитe чeтиpи вapиaнтa ca ocтaнaли caмo двa, но не ги назова. Тогава германският Наndеlѕblаtt писа, чe оставащите дестинации ca Бългapия и Typция. И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. 

И двете страни имат редица предимства, твърди синдикалният лидер Ярослав Повшик. „Докато Турция има много добра инфраструктура, там политическата среда остава непредсказуема. България, от друга страна, е по-стабилна и е член на ЕС“, пояснява синдикалистът.

Във връзка с изграждането на новия завод синдикатите ще поискат от ръководството на компанията разяснения дали това ще засегне заетостта в Чехия и как новият завод ще допринесе за печалбата на компанията. Благодарение на новия завод концернът ще може да увеличи производствения си капацитет, тъй като в момента местните заводи са максимално натоварени. Според информацията в седмичното ведомствено списание (на заводите на Skoda в Чехия) все още не е сигурно, че новият завод наистина ще се ръководи от Skoda, защото в самия концерн дискусиите по темата продължават.

„Разбира се, ние се опитваме заводът да е под наш патронаж и въз основа на принципите на Škoda, но част от Надзорния съвет има различно мнение“, казва ръководителят на Škoda Auto Бернхард Майер.

През миналата година Škoda Auto достави 1,25 милиона автомобила по целия свят. Компанията управлява три производствени предприятия в Чешката република, има и производства в Китай, Русия, Словакия, Алжир и Индия, най-вече чрез смесени предприятия, както и в Украйна и Казахстан в сътрудничество с местни партньори. Групата е активна на повече от 100 пазара.

Припомняме, че преди 10 дни на годишното си Общо събрание германският концерн реши да започне конкретни преговори с „оставащите кандидати". "През последните месеци и дни сондирахме активно възможните държави, в които можем да построим новия си завод за няколко марки в Европа. Както решихме вчера в Надзорния съвет и Борда на директорите, започваме конкретни преговори с оставащите кандидати и скоро ще имаме решение", заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс в изказването си в рамките на годишното Общо събрание на акционерите на германския концерн в Берлин. Причината за решението е силното търсене на коли от марката Skoda, което е довело до натоварване на заводите на марката от 120%, поясни още Дийс, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
12
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Оня поялник Боко ще ги отблъсне.
12
7
 
19
 
! Отговори
България е ! преди 4 години
Турция е много несигурна политически за такава дългосрочна стратегическа инвестиция, за разлика от тях България е член на ЕС с перспектива да влезе в еврозоната !
11
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
гладна кокошка просо сънува... вано е предиизборите така, да има добри "новини"! Забелязвате ли,ч е тая седмица няма лошо новини, за разлика от обикновено?
10
16
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-голямата гордост за българите ! Ниските заплати и евтините ***
9
10
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това е целта ниска работна ръка с една дума казано РОБИ. Дали немец ще им работи за 400 евро на месец. Аз поне не познавам такъв. Ще продават автомобили и части за милиони а ще плашат смешни заплати. Нали уж сме европейци бе или само на хартия и да ни доят и унищожават.
8
7
 
21
 
! Отговори
Решено е преди 4 години
В България ще е ! Или на площадката Кремиковци, или до Пловдив !
7
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 3Очевидно не си способен да четеш и да разбираш. Къде видя Румъния в статията, не става ясно.
6
8
 
19
 
! Отговори
Дървин преди 4 години
Не е важно къде ще е този или онзи завод, като ги имахте кво ги направихте - разфасовахте ги на скраб. Важно е да има европейски средства за усвояване още 100 години. Да работят маймуните - да станат човеци.
5
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До номер 4: Някой насила ли ще те накара да работиш в тоя завод?
4
38
 
14
 
! Отговори
Енгелс преди 4 години
Дано да не е в България! Защо не си го направят в Германия и да си назначават гастарбайтери и бежанци, а искат нас да експлоатират и нашият въздух да тровят, на ангария да им работим..
3
22
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
синдикалистите по принцип немат мнение по тези въпроси, иначе със сигурност в Турция няма да е, а най-вероятно в Румъния
2
16
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Поне да са електрически автомобилите .
1
6
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Финалът ще се играе в Банкя, ще го предават на живо по нова тв.