Екологична ли е споделената електрическа тротинетка?

Жизненият им цикъл е от един месец до една година
5 юли 2019 19:30, Елка Василева
28
Екологична ли е споделената електрическа тротинетка?

Екологична ли е споделената електрическа тротинетка? Това трябва тепърва да се докаже, а в същото време този нов вид транспорт кръстосва градовете по света, информира Франс прес.

Какви са аргументите на компаниите оператори?

"Bird беше основана, за да допринесе за създаването на по-чист и по-гостоприемен свят, който поставя индивида пред автомобила", твърди американската компания за електрически скутери. Тротинетката "насърчава алтернативите на автомобила, намалява трафика, подобрява качеството на въздуха", според Bird.

Когато Бевърли Хилс реши да забрани електрическите тротинетки, Bird се обърна към съда в края на 2018 година, позовавайки се на нарушаване на екологичното законодателство.

Тротинетките на самообслужване имат нулеви вредни емисии и спестяват безкрайното търсене на място за паркиране, като могат да заместят пътуването с кола. Във Франция 70 процента от разстоянието от дома до работното място се изминава с автомобил, според данни на френския статистически институт.

"Микромобилностите могат на теория да покрият разстояние под 8 километра, което е от 50 до 60 процента от всички пътувания в Китай, ЕС и САЩ", твърди в доклад консултантската компания McKinsey.

По-малко автомобили? Не е съвсем сигурно

Според проучване на социологическа агенция сред близо 4500 души, които използват тротинетки в Париж, Лион и Марсилия, само 19 процента се придвижват с тях за работа или училище, а 42 процента са външни посетители.

Без тях 44 процента щяха да ходят пеша, 12 процента да се придвижват с велосипед и 30 процента - с обществен транспорт: така че този нов транспортен механизъм всъщност не е заменил съвсем автомобила. Според директора на службата за мобилност към Агенцията за управление на енергията Жереми Алмосни тротинентките засега не бива да бъдат изоставяни.

Фактът, че 50 процента от тях се използват за свободното време, може да породи въпроси, но също така може да облагодетелства интермодалността (между средствата за транспорт) и разбира се да подтикне хората да изоставят автомобилите, твърди той.

Жизнен цикъл от един месец до една година

Голямата въпросителна е около жизнения цикъл на споделените тротинетки.

"Днес не е възможно да кажем дали имат положително или отрицателно влияние върху околната среда, тъй като липсва анализ на жизнения цикъл", твърди транспортният инженер Денис Бенита.

Според някои доклади като направения според данни от Луисвил, Кентъки, жизненият цикъл е 28 дни, според други три месеца.

Компаниите, които оперират с тротинетки, полагат големи усилия, за да подобрят здравината им и да се опитат да достигнат прага на рентабилност.

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
1
 
! Отговори
ПорЦелан преди 4 години
Купих си сгъваемо колело от Декатлон. Алуминиева рамка, скорости. Седи ми в багажника на колата. Паркирам където мога и отивам където трябва. Примерно в Герман, покрай Панчарево до ВЕЦ Кокаляне, после обратно. В София има много стръмни места, шивани тротоари дупки и паркирани коли. В Париж съм виждал сутрин майки да си карат децата с тротинетки на детска градина, също така тротинетки заключени с катинари на оградите на шосето. Ама там е равно.
22
0
 
2
 
! Отговори
kreti преди 4 години
С тия *** карат където им падне без да спазват правила и си мислят че навсякъде са с предимство , даже и пред пешеходците , всеки втори *** турист е с тротинетка във Виена. Просто съм ги приравнил с ***.те тези с тротинетките .
21
0
 
2
 
! Отговори
kreti преди 4 години
За да се произведът батериите на една кола се хабят 18 000л вода която се смесва с химикали в южна америка , е...... ви и екологията и глупостите. Заради малоумието си ще направите половината земя пустиня. А колкото до тия тротинетки , се радвам че полицаите във виена ги глобяват за превишена скорост, Една *** украинка ми се удари вече в гумата на колата и падна , реши да ме псува на руски , докато не чу *** :) :) :)
20
1
 
1
 
! Отговори
redordead преди 4 години
Не е удачно сравнение с колело, защото колелото си е твое, хубаво е над 1000 лева, като няма горна граница и не познавам разумен човек, който да кажем ще отиде на кино или клуб и ще го заключи някъде си и да рискува да му го откраднат.Тротинетката я взимаш, стигаш докъдето си тръгнал и я зарязваш и не я мислиш дали някой ще открадне или не.ГОре долу като това да си със собствена кола и да се чудиш дали да пише или не или да си с такси и да не ти дреме...Ама Бай *** знае всичко...
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Знае ли някой колко е "екологично" производството на батериите им? А колко са екологични остатъците от амортизираните батерии? А, колко е екологично да спечелиш парите за едно такова возилце (те не са никак малко)? Нали трябва да правиш нещо неекологично, за да ги изкараш. И не само това де.Ама е МОДЕРНО, а щом е такова, то оправдания бол.Сега очаквам да ми наскочат разните му панелни IT-спецчета с минуси и нелепости.Не им се сърдя! Те не мислят.
18
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До хаха 7А и още нещо - кога и колко си карал такава, защото в Евопа масовонямаше, допреди 4-5 месеца?
17
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До хахаИмам такава от 2 години и мога да кажа, че са супер, особено, ако навън е станало 30+ по Целзии. Ако и падне батерията ... Амиии имам реални 34 километра пробег (но съм с по-скъп модел, повечето са с около 21-2 реално.) Говоря, да си карам на макс с 25 км в час и да минавам нагорнища, да спирам и да тръгвам постоянно. Ако ми се е налагло, да пътувам повече, често я зареждам на мясотот, до което съм карал, ама истината е, че в града, повече от 15 километра не са ми нужни, поне на мен.
16
3
 
6
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Някой пишат че с колело е по добре.След 3-4км каране в жегата в офиса ще миришеш на опосум бе.
15
1
 
4
 
! Отговори
Найлон Мъск преди 4 години
Разбипа се че не са екологични.Все пак не струват 50хил зелени банкноти
14
1
 
2
 
! Отговори
Boto преди 4 години
В момента съм в Италия. С тези тротинетки (тук Lime) е супер. Сваляш си апп показва ти къде са и колко са заредени. Отиваш, отключваш взимаш и си вършиш задачите после я оставяш и снимаш, че е правилно паркирана. Какви колела, какви 5 лева това е тротинетка под наем. Па не можело да се бута па някакъв щял да я усе*e. Еми затова ива 500+ ако тая не става подаваш съобщение - предишния получава наказание после и блокиране. Те тея инвеститори са по прости от бай *** он всичко знае.
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Някой тук изобщо наясно ли е, че не става дума за тротинетка от магазина, а за такава под наем? Наследник на колелата под наем Ofo, Mobike и т.н., които оставяш където решиш, без дори да заключваш, наследници на вече остарелите колела под наем Santander, които имаха специални паркинги?
12
2
 
2
 
! Отговори
до 11 преди 4 години
не писах го на Китайски Еко-Зелен Умен-Телефон и понеже пръстите ми са бързи, правя разбираеми и нормални грешки! Имаш ли реален аргумент или само с това може да ме атакуваш - няма да е ефективно!!
11
1
 
6
 
! Отговори
Бау преди 4 години
Имам 7 килограмова. Супер е, но ако пътя не е перфектен оставам без бъбреци ... Това силно ограничава къде да се кара.
10
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 9"прешзролзваема"Това на руска клавиатура ли е писано?Как е погодата в Петербург?
9
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Даа, наистина лошо е, че тежат твърде много, а и с тези гуми просто няма как човек да се придвижва на тях с бутане, ако свърши батерията. Колелото остава по-ефективно в този случай.
8
2
 
9
 
! Отговори
до 8 преди 4 години
на прав път си, наскоро гледах, зелените вегани и жедърчета за рекламират прешзролзваема паста за зъби или паста за зъби за многократна употреба. представи си собствените си зъби да миеш с това, дето си изплюл при предишното миене, а сега си представи друго лице да си мие зъбите с това. Изобщо, ако някой отново сложи ясна линие между психично болни и политическата им идеология и здравият разум, ни чака Ад на Земята!!
7
2
 
6
 
! Отговори
хаха преди 4 години
Тия калпави тротинетки се скапват за нула време, бавни са, обсега им е много малък и като ти свърши батерията не може да направиш нищо. Като падне капацитета на батерията и или като се прецака нещо по електрониката хвърляш цялата тротинетка на ***. Един качествен велосипед е супер надежден, може да се изминават големи разстояния с него, не си зависим от ел. мрежа, спокойно може да изкара 10-15г. като е достатъчно само да му се сменят консумативите щом се износят. Гуми, верига, касета...
6
1
 
4
 
! Отговори
Харесвам преди 4 години
Аз ги харесвам, ако не работех от единия край на София до другия, щях да си купя такава, но се налага да ходя с кола. В предишната ми работа, работех в съседен квартал и щеше да ми е идеална. Само зимата не могат да се ползват.
5
1
 
9
 
! Отговори
хаха преди 4 години
Тия тротинетки са абсолютна пародия. Няма НИЩО екологично или практично в тях.Един качествен съвременен велосипед е 100 пъти по екологичен и по ефективен.
4
1
 
3
 
! Отговори
Joko преди 4 години
Хайде сега и тротинетките ви криви.... Някои хора се чудят какво да пишат !