Електрическият скутер май бил по-вреден от пълен дизелов автобус

Прави се от метал и пластмаса - най- опасните за околната среда материали
119
Електрическият скутер май бил по-вреден от пълен дизелов автобус
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Електрическите  тротинетки стават все по-популярни в големите градове по цял свят, в това число и у нас, което предизвиква много дискусии. Основната е дали те трябва да бъдат регистрирани като обичайни превозни средства и съответно хората, които ги управляват да притежават необходимия лиценз и да носят отговорност за действията си.

Оказва се обаче, че проблемът с тротинетките на ток не е само с правилника за движение по пътищата. Група учени от Университета на Северна Каролина проведоха изследване, в което доказват, че те тези превозни средства са по-вредни за околната среда, отколкото е общественият надземен транспорт, ако той е напълно натоварен, пише Automedia.

Резултатите от изследването бяха публикувани в списанието Environmental Research Letter.

Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите, а също така и въздействието на материалите, използвани при тяхното производство,  транспортиране и събиране (в много градове те се дават под наем и съответно се оставят на различни места, което налага тяхното прибиране от фирмата, чиято собственост са). Оказва се, че електроенергията за тяхното зареждане е най-малкият проблем.

"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса. Те нанасят повече вреда, отколкото самото зареждане. Друг проблем е транспортирането на скутерите до зарядните станции, които на свой ред работят на пълно натоварване по цяла нощ. Повечето тротинетки не са с напълно разредена батерия, но въпреки това се товарят на товарни автомобили, които ги карат до зарядните станции, а тези машини също отделят вредни емисии", коментира един от авторите на изследването Джеремая Джонсън.

Изследователите са направили и любопитна класация на превозните средства, в която показват какви вреди нанасят те на околната среда. Оказва се, че използването на скутер (тротинетка) за придвижване в града е по-вредно, отколкото това на пълен с пътници дизелов автобус.

"Скутерите са ефективно решение на задръстванията в града, но не и на екологичните проблеми, тъй като те не оказват чак такова въздействие върху околната среда от страна на градската транспортна система, колкото се опитват да ни ги представят техните производители, както и компаниите, които ги дават под наем", е заключението на учените.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още по темата: скутеритротинетки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
12
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отново се манипулира народа. Един дребен скутер бил по вреден от един автобус. Това заглавие може да заблуди само децата от детската.
52
6
 
9
 
! Отговори
ЛОШО преди 4 години
До преди Тритонетките в София ходехме пеша в махалата и близкия магазин . Сега вече има *** на Тритонетка за раходка до кофите за *** - да си развеят дупетата пред съседите мъже .
51
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ми тя ситуацията е смешна. Наемам аз това чудо и минавам с него 5 км и го оставям на обозначено место. След мен тръгва един разнебитен камион с дизелов двигател от 200 коня за да иде да си върне обратно чудото. Аз с чудото ще мина 5 к. а камиона отиване и връщане 10км с пушещ двигател. Егати заблудата за чистия въздух.
50
4
 
8
 
! Отговори
тТт ДО 50 преди 4 години
Един автобус ти е 15-18 тона, една тротинетка да е 10 кг... Какво има да ставнявам?!
49
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да живей Лукойл, който ни продава най-евтиното, най-качественото и най-екологичното гориво в целия ЕС. Слава на Лукойл!!!
48
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ама разбира се, много по-вредна е, особено ако дизела се зарежда от Лукойл.
47
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Една тротинетка се използва ограничено време през деня, а дизеловия автобус се използва от рано сутринта до късно вечерта. Материалите за изработката им са определено количество и не зависят от продължителността на използването им през деня. Грубо един автобус трябва да се сравнява с над 10 хиляди тротинетки отчитайки и зимата и дъждовните дни.
46
3
 
8
 
! Отговори
До 49 тТт преди 4 години
Една тротинетка е един човек под 100 кг. Един пълен автобус са 60-100 пътника. Сравнявай!
45
7
 
15
 
! Отговори
тТт преди 4 години
"Ел. скутера се прави от метал и пластмаса". А сега де! То, защото, дизеловия автобус се прави само от дърво и стъкло и се движи само от водни изпарения, налЕ?
44
4
 
11
 
! Отговори
Край преди 4 години
Истината за София само в СИЛЕН градски транспорт. Трябва да е скъпо с кола в града и събраното от колите да се субсидира градския транспорт. Колите трябва да станат 1/3 от сегашните - само новички екологични коли. Това дето дизелови бангии без катализатори ще задръстват улиците е българска работа.
43
6
 
7
 
! Отговори
666 преди 4 години
Вие правите ли си сметката, че тротинетки могат и да се произвеждат във всеки един дърводелски цех за минути без пластмаса, само с дърво и алуминий или метал, по-евтино, екологично и здраво от пластмасата. Дърво ще порасне, пластмаса няма да изчезне. А за автомобил знаете ли колко ток се използва и работна сила. Проверете колко елемента има в един автомобил и от какво са. Пластмаса и метал. Масло антифриз, фреон, чистачки, стелки, гуми, всяка година, но батерията 7Ah им пречи.
42
3
 
13
 
! Отговори
Циник преди 4 години
Гледам пишат тука... Хора, които не виждат по-далеч от носа си.Това е като азбеста през 60 - 70те години... Супер нова технология, за изолация... Наблъскаха милиони тонове... И никой не знае колко народ се изтрови от него.Ако 99,9% от един дизелов автомобил подлежи на рециклиране..Много малка част от лития - в батериите може да се ползва отново... Милиарди тонове тежки отровни метали - вече са готови да изтровят природата - 30 000 Тесли х 480кг. Батерии всяка - 14 400 000 отрови...
41
6
 
13
 
! Отговори
Край преди 4 години
Най безвредно е с дизелов голф 3 без катализатор. По възможност да гори и масло и да е тунингован. Особено безвредно е като се кара с "дизела" дето го продава Гошо -парнаджията на детската градина в село.
40
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Използването на един велосипедист в София, води до замърсяване на въздуха, колкото от няколкостотин автомобила, заради факта, че на един велосипедист се падат няколко хиляди автомобила, които висят в задръстване, заради велоалеята. С тротинетките е същото плюс вредите заради батерията.
39
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всяко начало създава конфликт.Този конфликт ще е много жесток, защото едни хора владеят 95 % от всичко по света, благодарение на нефта и газа, на войните, които си измисля, за да напълни гушата си , да притиска народите за това, да ги тероризират и владеят.Електрическият двигател е трън в дебелия или супер кльощав зад.ник на онези, които два века побъркаха целия свят с алчността си.Ще се направят правила, всичко е въпрос на организация. Има голяма съпротива, тя не може да обори екологията.
38
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отделянето на част от платното за движение за велоалея, по която сега се движат в нарушение и тротинетките, води до по-големи задръствания и по-голямо замърсяване на въздуха. Това май не са го отчели при изследването. Няма да се учудя, ако замърсяването от тротинетките е не просто по-голямо, а в пъти по-голямо от замърсяването с този дизелов автобус.
37
2
 
8
 
! Отговори
МНЕНИЕ преди 4 години
Защо ЕС разреши вноса от Китай на Тритонетки ?Защо не разреши вноса на Електомобили за по 5 000 лева и с пробег 500 километра ?Защо не разреши вноса на Фотоволтаици по 5 стотинки Киловат ?Китай ще промени Света .Ама ако разреши - ЕС ще се срине , заради скъпите и неефективни Технологии .
36
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кой ще понесе отговорността, когато тротинеткаджията на скорост връхлети върху пешеходеца на тротоара или на пешеходната пътека? В такива случаи тротинеткаджии и велосипедисти бягат и как после да кажеш кой те е построил? Нямат номера като автомобилите, често са с противогаз и не му се вижда и лицето. Отделно, че са причина за по-голямо замърсяване на въздуха, защото затрудняват движението на останалите ППС.
35
6
 
5
 
! Отговори
мдаа преди 4 години
Ако изследването е поръчано от производителите на дизели или на гориво , очаквам ел.тротинетките да са много по-вредни от всичко вредно за човек-пушене ,захар , алкохол , тъщи и пр.
34
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никой не взима впредвид производството на тези тротоЛетки нито превозването им и прибирането всеки ден от различни места в градовете. Но иначе били много Екологични. Няма нищо екологично просто правят мангизи. Ел. автомобилите са много по замърсяващи като погледнете от каква пластмаса са направени. А за производството само на една батерия замърсяването на природата е по голямо от замърсяването на един автомобил за цяла година. Но като има наивници да вярват така щее.