Електрическият скутер май бил по-вреден от пълен дизелов автобус

Прави се от метал и пластмаса - най- опасните за околната среда материали
119
Електрическият скутер май бил по-вреден от пълен дизелов автобус
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Електрическите  тротинетки стават все по-популярни в големите градове по цял свят, в това число и у нас, което предизвиква много дискусии. Основната е дали те трябва да бъдат регистрирани като обичайни превозни средства и съответно хората, които ги управляват да притежават необходимия лиценз и да носят отговорност за действията си.

Оказва се обаче, че проблемът с тротинетките на ток не е само с правилника за движение по пътищата. Група учени от Университета на Северна Каролина проведоха изследване, в което доказват, че те тези превозни средства са по-вредни за околната среда, отколкото е общественият надземен транспорт, ако той е напълно натоварен, пише Automedia.

Резултатите от изследването бяха публикувани в списанието Environmental Research Letter.

Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите, а също така и въздействието на материалите, използвани при тяхното производство,  транспортиране и събиране (в много градове те се дават под наем и съответно се оставят на различни места, което налага тяхното прибиране от фирмата, чиято собственост са). Оказва се, че електроенергията за тяхното зареждане е най-малкият проблем.

"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса. Те нанасят повече вреда, отколкото самото зареждане. Друг проблем е транспортирането на скутерите до зарядните станции, които на свой ред работят на пълно натоварване по цяла нощ. Повечето тротинетки не са с напълно разредена батерия, но въпреки това се товарят на товарни автомобили, които ги карат до зарядните станции, а тези машини също отделят вредни емисии", коментира един от авторите на изследването Джеремая Джонсън.

Изследователите са направили и любопитна класация на превозните средства, в която показват какви вреди нанасят те на околната среда. Оказва се, че използването на скутер (тротинетка) за придвижване в града е по-вредно, отколкото това на пълен с пътници дизелов автобус.

"Скутерите са ефективно решение на задръстванията в града, но не и на екологичните проблеми, тъй като те не оказват чак такова въздействие върху околната среда от страна на градската транспортна система, колкото се опитват да ни ги представят техните производители, както и компаниите, които ги дават под наем", е заключението на учените.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още по темата: скутеритротинетки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
2
 
8
 
! Отговори
до 32 преди 4 години
Разбира се, че в един автобус има по-малко метал и пластмаса. Защото един автобус не се сравнява с 1 тротинетка, а с толкова на брой, колкото хора побира един автобус... сега сравни един автобус с минимум 70-80 тротинетки и пак помисли.
32
0
 
4
 
! Отговори
До 33 Алф преди 4 години
Казваш, че с твоите Ел.джаджи изминават по 300 хиляди км на година. Я пак.
31
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За електрическите автомобили отдавна се знае, че са по-вредни от автомобилите с ДВГ и беше въпрос на време някой да се сети и за тротинетките и да направи изследване. Освен по-голями вреди за екологията, тротинетките предизвикват и голям стрес в пешеходците, когато профучават по тротоара покрай тях
30
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вредно средство за придвижване е всяко, от което не печелят арабите, руснаците, американците, германците и повечето фирми в първата десетка в света.Скоро електрическите скутери и въобще всяко електрическо превозно средство ще бъде обявено за враг номер едно на планетата и ще се забрани.
29
4
 
10
 
! Отговори
Алф преди 4 години
Това изследване е пълн глупост от 10години имам електро велосипед и от 7 електро кола. За велосипеда до сега съм дал 1000лв за батерии като лифепо4 батерията ми е на 6години и върви като нова освен това и колата и колелото по някои път ги зареждам с слънчев панел. Ако бях на бензин щях да съм изгорил 25-30000лв
28
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Прави се от метал и пластмаса - най- опасните за околната среда материали"===Щото в автобуса няма метал и пластмаса и в автобуса не са в по-големи количества, нали?Разработката на технологиите за електрически превозни средства в момента също носи вреда на околната среда, може би в същата или дори по-голяма степен. Но това не значи, че не трябва да се върви в тази посока. Просто технологиите за изработка трябва да се подобрят, особено що се отнася до батериите.
27
3
 
12
 
! Отговори
Пловдивчанин преди 4 години
Поредното платено изследване от противниците на тротинетките и производителите на бензин и дизел! Нима автомобилите не изпалзват метал и пластмаса, а електрамтомабилите ток? Така,че "група учени" могат да докажат всичко , за което им се плаща!
26
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не разбирам агресията спрямо тротинетките. На кого толкова пречат?! Вероятно, преди 120 години е имало същото реване от страна на каруцарите срещу автомобилите. Такава е човешката приаода, всяко ново нещо се посреща на нож и се мрънка до небесата колко е лошо, вредно, творение на дявола...Искаме или не, бъдещето на градското придвижване е градския транспорт и малките, индивидуални транспортни средства на ток...а не БМВ 535d, нов внос.
25
1
 
20
 
! Отговори
Сандо преди 4 години
То щото колите с ДВГ се берат от дърветата,и не са от метал и пластмаса.*** малоумната статия.
24
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Трънът в дирниците на тези латексови продукти е че с 3лв. се изминават 100 км.Така макар и за 4-5 месеца в годината няма да се плащат скъпите билети за гр. транспорт, горивата за МПСтата, независимо от това, че реално погледнато броят на смелчаците, дръзнали да яхнат подобно возило, не е кой знае колко голям!От друга страна пък нашите юнаци, издкачащи из зад храстите с палка в ръка веднага съзряха нов източник на аванта! А що се отнася до тези с фирмите за тротинегки под наем да си преразгледат
23
1
 
14
 
! Отговори
Ай сиктир! преди 4 години
Ами като чета статията, ако заменя думичката "тротинетка" с "Tesla" или "електромобил", тя май пак ще си звучи по същия начин, че даже цифричките могат доста да се завишат!!!Защо тогава да си купувам "Tesla"?И защо тогава, след като всички електрически превозни средства са толкова вредни, са толкова скъпи?
22
0
 
12
 
! Отговори
Бау преди 4 години
Заради група *** не спазващи правилата, тротинетките станаха най-лошото нещо на света ... Това си е просто колело с мотор ... Нищо повече.
21
5
 
17
 
! Отговори
666 преди 4 години
Колонкаджиите на Лукойл се втурнаха да защитават дизела, за да не им изстинат работните позиции. На тротинетки те не можете да им бършете стъклата и да им искате стотинки. Няма зимни, летни гуми, да ги събирате и да ги палите. Покрай тези тротинетки много па.плач ще фалира, от там идва квиченето.
20
1
 
18
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 4 години
"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса"Щото разбира се в дизеловия автобус няма метал и пластмаса. Изобщо не виждам смисъл от подобни изсмукани от пръстите изследвания (товарели тротинетките на автомобили, с които ги пренасяли, бла-бла) Металите, пластмасата и тока за електрическите превозни средства не се произвеждат в центъра на града, където живееш и дишаш. Иначе и тролеите и метрото може би не са супер еколгични.
19
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ае стига с вашите глупости. Сигурно и от самолет замърсяват повече? На арабите не им се иска да караме на ток и плащат за всякакви такива абсурдни проучвания.
18
14
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
тротинетките са поредна либерална простотия , само показва колко е лесно да накараш хората да вярват в каквото пожелаеш. безмозъчния скот цъка в фацебук и прави каквото му кажат
17
1
 
23
 
! Отговори
Бай Марко преди 4 години
Ами произвеждайте КАРУЦИ тогава, вашта маа. Екологични дървени части... екологичен двигател - конче или магаренце ... екологична енергия направо от природата ...А за най фанатичните еко активисти - ходете пеш . Гаранция до 3-4 години петите ви ще станат като на хобити . Груби и окосмени за да ви топлят през зимата . И природата ще бъде спасена . Амин .
16
0
 
14
 
! Отговори
БПФ преди 4 години
До Читател.Екоталибанците ще кажат, че когато ходиш с крака или караш колелце, много се загряваш, потиш се като Веско Маринов, отделяш топлина и загряваш планетата, а ако вземеш и да пр.днеш - отделяш метан, а това е страшно. Не разбраха ли всички, че с екоталибанската пасмина управия по мирен път няма?
15
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не трябва да се говори само за производствените щети на тесла и електрическите скутери. Всички съвременни автомобили се произвеждат целенасочено да бъдат еднодневки. Немските автомобили имат обикновено базова гаранция от две години. И Меркел плямпа как трябвало да се намали консумацията на бензин и дизел вместо да ги задължи да имат гаранция от по 10-15 години.Въпросът за гаранцията на автомобилите практически отсъства от политическите дискусии.
14
4
 
19
 
! Отговори
Пешеходец преди 4 години
След като на трЮтинетките се изчислява дори вредните емисии при производството им, ЗАЩО НЕ СА ИЗЧИСЛЕНИ и вредите от добиването на материали за производството на дизелови автобуси, вредните вещества отделени при производството им и вредните емисии от производството на енергиятА нужна за произвеждането на тези автобуси . Плюс нарастващото отделяне на вредни газове с увеличаване на амортизацията .......Групата учени да си го набие ГРУПОВО ......