Електрическият скутер май бил по-вреден от пълен дизелов автобус

Прави се от метал и пластмаса - най- опасните за околната среда материали
119
Електрическият скутер май бил по-вреден от пълен дизелов автобус
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Електрическите  тротинетки стават все по-популярни в големите градове по цял свят, в това число и у нас, което предизвиква много дискусии. Основната е дали те трябва да бъдат регистрирани като обичайни превозни средства и съответно хората, които ги управляват да притежават необходимия лиценз и да носят отговорност за действията си.

Оказва се обаче, че проблемът с тротинетките на ток не е само с правилника за движение по пътищата. Група учени от Университета на Северна Каролина проведоха изследване, в което доказват, че те тези превозни средства са по-вредни за околната среда, отколкото е общественият надземен транспорт, ако той е напълно натоварен, пише Automedia.

Резултатите от изследването бяха публикувани в списанието Environmental Research Letter.

Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите, а също така и въздействието на материалите, използвани при тяхното производство,  транспортиране и събиране (в много градове те се дават под наем и съответно се оставят на различни места, което налага тяхното прибиране от фирмата, чиято собственост са). Оказва се, че електроенергията за тяхното зареждане е най-малкият проблем.

"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса. Те нанасят повече вреда, отколкото самото зареждане. Друг проблем е транспортирането на скутерите до зарядните станции, които на свой ред работят на пълно натоварване по цяла нощ. Повечето тротинетки не са с напълно разредена батерия, но въпреки това се товарят на товарни автомобили, които ги карат до зарядните станции, а тези машини също отделят вредни емисии", коментира един от авторите на изследването Джеремая Джонсън.

Изследователите са направили и любопитна класация на превозните средства, в която показват какви вреди нанасят те на околната среда. Оказва се, че използването на скутер (тротинетка) за придвижване в града е по-вредно, отколкото това на пълен с пътници дизелов автобус.

"Скутерите са ефективно решение на задръстванията в града, но не и на екологичните проблеми, тъй като те не оказват чак такова въздействие върху околната среда от страна на градската транспортна система, колкото се опитват да ни ги представят техните производители, както и компаниите, които ги дават под наем", е заключението на учените.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още по темата: скутеритротинетки
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
73
4
 
24
 
! Отговори
Абсурд преди 4 години
От девет кладенеца вода извадиха
72
5
 
28
 
! Отговори
Странно, странно.... преди 4 години
....излиза, че 15 кг ел тротинетка, изработена от метал и пластмаса е екологически вредна, а 1, 3 т електромобил, сътворен от същите тези материали, е истински балсам за екологията....Ти да видиш чудеса!
71
6
 
23
 
! Отговори
дядо йоцо гледа преди 4 години
До минувачТоест електроавтомобилите се правя от неправилна стомана и пластмаса, а дизелите от правилна стомана и пластмаса. Ъхъ.
70
2
 
11
 
! Отговори
минувач преди 4 години
Пичове, това важи и за електрическите автомобили. Намерете анализи, в които се описва, дали са Environmental Friendly, понастоящем и ще осъзнаете за какво иде реч.
69
10
 
6
 
! Отговори
мазепа преди 4 години
Газ пикаят някои ''учени'' и ''журналисти'' - еничари на ''великая и необятная''
68
7
 
8
 
! Отговори
Николай Малинов преди 4 години
От Копринка: ние от партия русофили се обявяваме против тротинетката като превозно средство. Всеки с тротинетката е буржуй. Призоваваме за партизанска борба срещу престъпниците използуващи тротинетки, врагове на народа и монархофашисти. На борците против капитализма ще раздадем карти за отстъпка на Лукойл.
67
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Невероятно идиотско съчинение.Не мога да повярвам колко плиткоумни пропаганди вървят.
66
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Един двуосен автобус тежи около 10 тона без товар и пътници. Тротинетките тежат различно, примерно средно 10-12 кг, но тези дето ги дават под наем, тежат повече, има и по-леки. Автобусът изминава поне 500 пъти повече километри от тротинетката, с примерно средно 40 пътника. Излиза, че материалите за производството на 1 автобус трябва да се сравнят с материалите за производството на 20000 тротинетки.
65
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Истината е, че хората не си купуват/наемат тротинетки защото са екологични, а защото им е по-удобно (бързо, лесно, евтино) да ги ползват. Никой в БГ ( а и на много други места) не се интересува колко екологични са тротинетките заради екологията. Виж, за да спести от гориво, паркинг, поддръжка и пр. да. Между другото, за да може човек да направи обстоен анализ на влиянието им трябва да има доста информация и да е специалист в няколко области. Затова такива изследвания се правят от екипи
64
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите.-------------Браво, бе!Най-сетне!!!Тези "оЧени" откриха Америка!!!!Сега остава да признаят и вредата от така наречената "Зелена Енергия" и ще ги призная за Учени!!!!!!!!!!!
63
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Те нали ги знаете тия проучвания след това ще излезе друго коренно различно а после 3-то което оборва първите 2 и т.н като с кафето например и т.н
62
5
 
12
 
! Отговори
Рекет преди 4 години
Искаме си дизеляците с рязaните катализатори.Учените в Северна Каролина едва ли са чували за практиката ни с катализаторите.Статията е част от кампанията по изнудване на фирмите, предоставящи тротинетките - първо беше проблемът с КАТ, сега и това. Докато не финансират предизборната кампания на ГЕРП, няма да ги оставят намира. В случая въобще не става дума за екология.
61
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За батериите се използват редки елементи като кобалт, кобалт има само в Конго, а там има война, освен това замърсява почвата... Трябва да се търси друго решение
60
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
1 човек 1 тротинетка. 1 пълен автобус 100 човека. Значи сравняваме поне 100 тротинетки с 1 автобус. Автобусът върви 18 часа на ден, тротинетките най-много 1 час. Значи сравняваме поне 1800 (100х18) тротинетки с 1 автобус. Автобусът се използва 1 година, тротинетката най-много три месеца заради зимата и дъждовете. Значи сравняваме поне 7200 (1800х4) тротинетки с 1 автобус.
59
4
 
6
 
! Отговори
манго преди 4 години
Толкова неграмотен и шашав народ , а всички са спецове .....браво !
58
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Очакван резултат. Всеки здравомислещ човек и без това изследване и сам може да стигне до същия извод. Изненадващото е, че има хора, които не го разбират.
57
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Колкото и парадоксално да звучи на онези 80%, тротинетките са по-вредни от този автобус, даже и без да се включат още много фактори, които са в полза на автобуса. Не разбрах само защо онези 80% сравняват една тротинетка с един автобус за времето, през което тротинетките може да се движи, а не променя 10000 тротинетки с 1 автобус.
56
9
 
16
 
! Отговори
LoSho преди 4 години
Чета, чета, чета ... толкова глупости в една такава статия и в едно такова проучване !!!! УАУ !!! Трябва да си пълен ***, за да повярваш и на 1% от тези безумни констатации. Малко по-сериозно, г-да учени !
55
12
 
11
 
! Отговори
az преди 4 години
Хора, разпространявайте истината, че тротинеткаджия е равно на ***. Нека спасим няколко деца.
54
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тротинетката е предпоставка за замърсяване на въздуха. Шофьорите трябва постоянно да натискат спирачки и след това да дават газ заради опасно движещи се тротинетки. До като не се направят алей само за тях те определено са вредни за въздуха в София. Стига сте ни тровили имитирайки загриженост.