Фолксваген, Мерцедес…. Как старата германска слава залязва

Предстои мащабно съкращаване на работните места в целия автомобилен бранш
7 дек 2019 14:06, Елка Василева
120
Фолксваген, Мерцедес…. Как старата германска слава залязва
Снимка: архив, Reuters

Магистралите, Мерцедес, БМВ, Фолксваген и Ауди: споменаването им кара сърцата на мнозина германци да се изпълват с гордост. Но символите на германската слава и блясък постепенно избледняват.

След като Фолксваген и БМВ обявиха драстични съкращения на персонал, към тях се присъедини и концернът „Даймлер", който произвежда марката Мерцедес. Според автомобилния експерт професор Фердинанд Дуденхьофер предстои мащабно съкращаване на работните места в целия автомобилен бранш. Пред радио „ffn" Дуденхьофер каза, че само в провинция Долна Саксония до 2030 година могат да бъдат закрити 40 000 работни места. По негови сметки от германското автомобилостроене ще отпаднат общо 125 000 души, пише Дойче веле.

Долна Саксония е най-силно засегната

Преструктурирането на бранша ще засегне особено сериозно провинция Долна Саксония, казва Дуденхьофер. Автомобилостроенето е най-важният индустриален сектор и най-големият работодател там. Около 250 000 души са заети пряко или косвено в този бранш. Редом с Фолксваген ще бъдат засегнати също компании като МАН и поддоставчика на части „Континентал".

Нуждата от намаляване на персонала според Дуденхьофер е възникнала поради сегашната американска митническа политика, както и тенденцията за преминаване към производство на електромобили. Електрическите автомобили се нуждаят от значително по-малко части, отколкото колите с двигател с вътрешно горене, затова са необходими и по-малко работници за производството им. Скоростна кутия също не е необходима.

„Оптимизиране на предприятията"

Програмата за намаляване на разходите в концерна „Даймлер" за идните три години ще доведе до съкращаване на повече от 10 000 работни места в цял свят. За да икономиса 1,4 милиарда евро от разходите за заплати, щутгартският концерн смята да не запълва вакантните места, да въведе съкратен работен ден за хората пред пенсия и да предлага обезщетения на онези, които доброволно напускат.

Тези ключови моменти бяха договорени от ръководството и синдикатите. Не всички подробности са окончателно уточнени, но едно е сигурно: предвидено е до края на 2029 г. да няма съкращения на реални работни места. Пред инвеститори в Лондон главният изпълнителен директор Ола Калениус вече обрисува в общи черти плановете за намаляване на разходите.

Гледната точка на „Даймлер“ е,  че броят на служителите (178 000 само в Германия) е твърде голям, което намалявало конкурентоспособността. И точно в настоящия момент „Даймлер“ е длъжен да осигури средствата, нужни за развитието на технологии на бъдещето - електромобилността и безпилотните автомобили.

Нуждата от свежи пари идва в неподходящ момент: Глобалната автомобилна индустрия не е в цветущо здраве, има проблеми с производството и продажбите, концернът трябваше да плати милиардни глоби заради скандала с дизеловите автомобили. Придържането към въведените от Европейския съюз по-строги норми за нивата на въглеродния окис при новите модели също ще струва много пари.

Доставчиците са под натиск

Когато сметките на автомобилопроизводителите излязат криви, част от тях плащат доставчиците. Така на „Бош“ се налага да закрие 500 работни места. При „Континентал“ става въпрос за около 20 000 работни места в цял свят. Компанията заяви, че по този начин отговаря на намаленото автомобилно производство и растящото дигитализиране на работните процеси.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
2
 
10
 
! Отговори
Слав Караславов преди 4 години
Проф. Дуденхьофер е ценен като голям експерт в своята област, в интервюто пред ДВ той обаче посочва само един от проблемите за западането на отрасъла. Подкрепям становищата на някои от по-долу изказалите се колеги, че качеството на под слогана Made in Germany предлагания продукт все повече се отдалечава от представите на потребителя. Все по-често се налага автомобил. гиганти да връщат от пазара цели партиди за появили се дефекти. Един бивш президент на ФВ го грози затвор заради дизеловата афера
24
15
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 22ОТ Голф 2 са произведени сигурно 60-70 милиона бройки.А от ладата колко? 2 милиона дали има?Та явно Светът не мисли като тебе. Което не значи, че твоето мнение не е важно...за тебе си.
23
5
 
0
 
! Отговори
Каршермен преди 4 години
Според мен бъдещето е на каршеринга!
22
1
 
12
 
! Отговори
Ваш Баце преди 4 години
Да ама пък изгряват българските автомобилостроители.
21
6
 
1
 
! Отговори
До 14 преди 4 години
Каршеринга няма да стане от раз. Постепенно. Днес много хора имат коли и няма смисъл от шеринга, но утре като се замислиш колко ползваш колата и колко плащаш за това ще видиш, че каршеринга е по-изгоден. Постепенно като се появяват повече коли за шеринг ще има и повече клиенти. В момента също имаш каршеринг, но се нарича рент а кар и не е много удобен. Въпреки това процъфтява. Авто производителите ще са принудинени да спрат продажбите на коли да започнат да ги шерват. В ИТ на това му викат Облак
20
7
 
7
 
! Отговори
до До 2-Сталин преди 4 години
има нещо вярно в написаното от теб, но самите италианци са призналу че от всичките лицензни версии на фиат 124 в Испания, Турция, Ю Корея ,руската се оказва на добра. Между нова Лада 2106/7 и нов дървен голф 2, взимам ладата без да се замислям, все пак бъбреците не да за ден два. И друго от 10 години никой не произвежда класики в Толиати, там вече се разпорежда Рено/Дачия като Лада
19
0
 
13
 
! Отговори
гого преди 4 години
нещо заглавието пак не отговаря на съдържанието. Това че някой се оптимизира какво общо има с тръпката на феновете на марката по магистралите....смеххх за кой ли път
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дойде времето на тунингованите електрокари и затова. Скоро ще им дойде пак времето - ще трябва да пренасят батерии, че влаковете няма да смогват.
17
12
 
8
 
! Отговори
До 2-Сталин преди 4 години
Жигули в Европа с името Лада Това е развален ФИАТ-124,кола на годината 1966 от Италия.Руснаците получиха лиценза през 1970 и почнаха да го произвеждат в гр.Толиати,та до днес. Ти на колко годинки си бе Сталин?
16
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Асен ИлиевТочно тези дни си включих подгряването на седалките и ми беше много гот.Що си против него?Колата ми е за 800лв на месец.
15
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ДончоТочно вчера гледах слушалки Sennheiser за 55990лв. Това преди или след поевтиняването е?Само ги гледах де. Но се почувствах поласкан, че Гугъл има добро мнение за мене и ми предлага такиви реклами. Лятото пък цяла седмица ми предлагаше яхти в ценовия диапазон 5-10 милиона евро.
14
1
 
9
 
! Отговори
aa преди 4 години
дрън дрън та пляс. поредната криза започва, другото е Пи Ар технологии за баламурници
13
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 12Много го говорят каршеринга, ама нещо не вярвам да се случи.
12
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Kopeйcĸaтa Нуundа Еlесtrс ce гoтви дa пpoдaдe дъщepнoтo cи дpyжecтвo в Бългapия. Oт oфициaлнo cъoбщeниe нa ĸoмпaниятa дo мecтнaтa фoндoвa бopca cтaвa яcнo, чe дpyжecтвoтo иcĸa дa ce ocвoбoди oт вcичĸи aĸции нa пpoизвoдитeля нa тpaнcфopмaтopи и peгyлaтopи "Xюндaй Xeви Индъcтpиc Ko. Бългapия".
11
1
 
2
 
! Отговори
Дончо преди 4 години
Немските Hi-Fi аудиофилски слушалки Sennheiser HD и Bayerdynamic DT също яко поевтиняха.
10
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
големия пазар е Азия. А там немска кола е някаква екзотика.
9
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много подвеждащо заглавие. Все едно само немските производители страдат от свиването на пазара. Всички страдат японци, корейци, французи и американци. Няма как колите да станат бързооборотни стоки и всяка година да си купуваш нова. Всички градове се задъхват от трафик. От друга страна идва поколение, което ще ползва предимно car sharing. След 20 години да притежаваш автомобил ще изглежда странно, защото ще можеш да си наемеш кола, която стои пред блока или офиса. Днес порше, утре рено, ...
8
16
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До СТАЛИНВсички продадени лади за 50 години са по-малко отколкото фолксваген продава за 1 година.Даже и русофилите не карат лада.ВАЗ дори в русия има под 10% пазарен дял.
7
5
 
5
 
! Отговори
Щерю преди 4 години
Инженер бай Ганев тия немски брички може да ги прайй с вързани очи...
6
14
 
8
 
! Отговори
Ха, ха,ха,хааааааааа преди 4 години
"Лада -нива " , ама нещо всеки бега на БМВ и Джип...ха,ха,хаааааааааа...Що така ,бе...?!Тя и "Ладата" не е руска впрочем...!