Метро, автобус? Велосипедите изместиха градския транспорт

Нараства търсене на електрически колелета
62
Метро, автобус? Велосипедите изместиха градския транспорт
Снимка: Bloomberg

Все повече хора предпочитат да използват велосипед вместо личния си автомобил по улиците на редица градове в Европа, пише Bloomberg в свой анализ.

Още преди пандемията търсенето на велосипеди бе голямо от страна на потребители, които се стремят да опазват околната среда. Но сега рискът от заразяване с коронавирус в автобусите или метрото прави велосипедът още по-привлекателен за потребителите и така преходът към масовото използване на велосипеди се ускорява.

Появата на електрически велосипеди, които поддържат висока скорост чрез електрическия мотор, премахва елемента на умората за колоездача. Ето защо велосипедът става все по-предпочитан от повечето потребители след премахването на ограничителните мерки срещу Covid-19.

Междувременно правителствата поддържат тази тенденция, като предлагат стимули при покупката на електрически велосипед от 100 евро до 1500 евро. Много градове, сред които са Берлин и Лисабон, разширяват пространството за велосипеди. В двата града ще се обособят 1500 километра велоалеи, което е обещано от местните власти зарад коронакризата, отбелязват от Европейската федерация на колоездачите.

„Хората искат самоподдържаща се и устойчива мобилност. Това е промяната в обществото“, коментира Сюзан Пуело, която е в ръководството на компанията за електрически велосипеди Pierer Mobility. По думите ѝ коронавирусът дава огромен тласък на прехода към електрически велосипеди.

Нарастващото търсене дава сила и на някои нови услуги като Swapfiets. Базираната в Амстердам компания, която предлага велосипеди под наем, обяви плановете си да стъпи на пазара в Лондон, Милано и Париж до края на тази година. Групата предприема този ход, тъй като нарастващото търсене на електрически велосипеди по време на пандемията увеличи клиентската ѝ база до над 200 хил. души.

„Коронавирусът само допринася за взимането на подобно решение, но не е основната причина. Всъщност повечето хора осъзнават, че велосипедът е най-добрият вид транспорт“, смята Оно Хиге, управляващ директор в Swapfiets.

По време на ограничителните мерки срещу коронавируса в Германия гражданите са прекарали два пъти повече време в колоездене спрямо нивата от преди пандемията, обяснява Стефани Кроне, експерт в Германската асоциация на велосипедистите ADFC. В магазините в страната се наблюдава безпрецедентен бум на продажбите на велосипеди.

Още по темата четете на bloombergtv.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вчера писаха, че немците не изневеряват на автомобила си. Днес пишат за велосипеди. Голям смях.
34
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Според една статистика с градски транспорт на работа отиват:80% от работещите в София80,6% в Букурещ34% средно за столиците на държавите в Западна Европа
33
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Интересното е, че в България автомобилите се използват много по-малко в сравнение със Западна Европа. Примерно по критерии изминати километри с личен автомобил на,човек от населението, изоставаме около 20-25 пъти от средното ниво на Западна Европа, но някои са си втълпили, че автомобилите са прекалено много и това е. Велосипедът има силно ограничен кръг от хора, които могат да го използват и за България не са решение. Велоалеите водят до по-замърсен въздух, заради създадените от тях задръствания
32
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много сме далеч от Европа.За бъгарския селянин е престиж да е с кола,дори да е на тридесет години.А кой град в България не е населен с мързеливи селяни.
31
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Къде са тези градове в Европа които предпочитата велосипед, велосипедистите са много на рядко, на 100 коли един велосипедист, даже и по малко.
30
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В градовете на Европа улиците са задръстени с автомобили които пъплят на първа с 5-10 км и пушат защото на улиците въведоха едно платно, даже някъде и две за другата посока за велосипедисти, от 4 лентови станаха 2 лентовеи, от двулентови - 1 лента. Велосипедистие са единици, но за това пък са като хомосексуалистите - нахални, агресивни, не спазват правилата и смятат че всеки им е длъжен, защото те видите ли - спасявали планетата моля ви се!
29
2
 
7
 
! Отговори
А бе преди 3 години
В българските големи градове е смъртоносно опасно да караш велосипед...Проблемът с изпотяването е решим с ел. колело-на отиване с ток,на връщане-тренинг с *****лите.Иначе наистина автомобилите са абсурдно много.
28
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Интересно зимно време у нас не виждам ни един ентусиаст на колело да върти ***.дали, що така???
27
2
 
1
 
! Отговори
Фен преди 3 години
Уау, верно ли си го видял това, не вярвам:):):)
26
7
 
6
 
! Отговори
Селяндур преди 3 години
Само да ви светна, че великите колоездачи във Виена редовно секат пътя на автобуси от градския транспорт, возещи минимум 50 човека. Застават пред автомобили при червен светофар, в последствие пречат на трафика да се изтече от кръстовището. Знам от 2-та пъти ходене по Европата, ръйш ли...
25
5
 
6
 
! Отговори
Хм преди 3 години
Абе явно натам отиват работите - ел. скутери и велосипеди в центровете на градовете. В Лондон масово се увеличиха колоездачите. В центъра , с велосипед или ел скутер си по-бърз от автомобил, толкова много светофари и задръствания има, че средната ти скорост с кола е макс. 15мили/час. Принудих се да си взема мотор, за да ходя на работа навреме. Но се ослушвам сега за електрически такъв. Лошо няма, и аз се чудя , как някои си вземат 2.5 тонен джип, за да ходят с него до работа.
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименЕй големия шеф, явно не си се качвал на колело през живота си.
23
1
 
3
 
! Отговори
Селяндур преди 3 години
"Корона-вирусът ще сложи начало на нова епоха в развитието на човечеството.""Корона-вирусът е най-хубавото нещо, което се случвало в историята на човека.""Заедно с Корона-вирусът вървим напред към светли бъднини."Спите ли още????
22
1
 
1
 
! Отговори
Оня без коня преди 3 години
А тук какъв ти е стимула да си купиш електрически велосипед, защо няма помощ, субсидия, нещо.. а, чакайте, те оставиха майките и бащите на България да изнемогват от немотия, аз говоря за субсидия за някаква лична прищявка - гъвкава персонална мобилност... айдидье...
21
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Българинът отново разбира повече от европейците Дори обяснява причините европейците да карат толкова велосипеди.Голям разбирач...от 2 пъти ходене в Еврооа.с Уизеър.
20
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 19Пич,ако съм ти шеф и ми дойдеш с велосипедът в офисът да ми смърдиш цел ден на пор защото си решил да пестиш пари за бензин повече не работиш там разбра ли?Това дали съм мъж или жена няма значение.Ти не усещаш как смърдиш ама смърдиш.Ако си се къпал вониш от 2-3 метра.Ако не си е къпал от 6-7 метра.Така прави велосипедът.
19
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 18Явно си много изнежена ЖЕНА, щом за 10 минути "яко" ти се струва и се потваш, че чак и засмърдяваш. Отии на лекар, ама се изкуъпи преди това уе,... ЖЕНААА!
18
17
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Е да де ама в България велосипед карат предимно клошари,роми и разни с психични отклонения.И кво? Яко въртиш пед**ите и отоваш в офисът смърдящ на пот и чорапки?Е тва е.Супермен.А тва колко велосипеди карали в чужбина е смехотоворно.В белите държави за 3 месеца се продават толкова автомобили колкото в Бг за 10 години.
17
6
 
9
 
! Отговори
Bb преди 3 години
Жалко, манталитета на българина е да кара 30 годишна кола и да се мисли за цар
16
2
 
6
 
! Отговори
Българ преди 3 години
Затова през соца не даваха на *** и пульо да имат автомобил.