Неприятности застигнаха и Еърбъс: Луфтханза отменя полети заради проблеми

Съкращенията ще засегнат общо около 100 полета на седмица
22 яну 2024 15:30, Нели Христова
19
Неприятности застигнаха и Еърбъс: Луфтханза отменя полети заради проблеми
Снимка: БГНЕС

Германският авиопревозвач "Луфтханза" (Lufthansa) намали графика на полетите си през пролетта заради проблеми с реактивни двигатели, засягащи част от нейните самолети "Еърбъс" (Airbus), летящи на средни разстояния. Това съобщи ДПА, цитирайки изявление на авиокомпанията, пише БТА.

В резултат на това "Луфтханза" вече няма да лети от Франкфурт до Клуж-Напока и Тимишоара в Румъния от 1 март, заяви авиокомпанията в отговор на запитване.

С промяната в лятното разписание на компанията вътрешните полети Франкфурт- Фридрихсхафен и Мюнхен - Лайпциг, както от полетите от Франкфурт до австрийските дестинации Инсбрук и Линц, също ще бъдат прекратени от 31 март.

Очаква се съкращенията да засегнат общо около 100 полета на седмица.

По-рано главният изпълнителен директор Карстен Шпор заяви, че 64 самолета на "Луфтханза" са засегнати от проблеми с двигателите, произведени от "Прат енд Уитни" (Pratt & Whitney), дъщерна компания на американската "Ар Ти Екс корпорейшън" (RTX Corporation). Те трябва да бъдат инспектирани от "Луфтханза техник" (Lufthansa Technik).

Много двигатели на "Прат енд Уитни", монтирани в самолетите на "Еърбъс", преминаха през поддръжка, заради микроскопични пукнатини, свързани с наличието на метален прах.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
1
 
! Отговори
Христо Христов преди 3 месеца
До 6 "Ако някой има неприятности, това са Луфтханза и компанията-производител на двигателите." - мда, сигурно съм про'с'т, че си мисля така, но според мен - всички авиокомпании имащи този модел двигатели и ... Пътниците.
16
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Не ми харесва двигателя като идея . И Къв е смисъла да правиш пластмасови лопатки на сравнително малък вентилатор като имаш огромно и тежко желязо къвто е този планетарен редуктор . Радуктора е от никелови сплави за да не разжясва от загряването а никела е по тежъл от желязото -Pratt & Whitney намали експлоатационните граници на предните главини на PW1500G и PW1900G редуктор с турбовентилатор (GTF) компресор за високо налягане (HPC), след като беше открита прекомерна корозия по време на рутинен основен ремонт и FAA планира да наложи промяната.
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
*Еърбъс на германския производител MTU са проблемни.* Е много са зелени, металите се извличат от руда, полезни изкопаеми. Е нема да летат, американските двигатели са стабилни. Немските са вложени във всеки втори самолет "Еърбъс" от модела A320neo..:))
14
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Видях го този двигател . Двигателя е с редуктор . Това означава високооборотен . Не ми харесва това . По голямо износване на горещата част . Има голям вентилатор но пък е сравнително хладе. Няма турбина за ниско налягане и охлаждане на горещата част . Редуктора е 3 към 1 . Двуконтурност 11 към 1 ( най големите сега са 12 към 1 ) Не е добра идея според мене . Руския ПД 14 е по добър заради липсата на редуктор и по ниски обороти и по малко износване.От 10 години не могат да си изкарат живота тия.
13
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
<Проблемът произтича от наличието на метален прах,използван при направата на двигателите на Прат енд Уитни за самолетите Airbus от модела А320нео.През юли стана известно,че 1200турбини в двигателите на самолетите за средни разстояния на Еърбъс на германския производител MTU са проблемни.Корпорацията DAX в Мюнхен,заедно с американски партньор Pratt & Whitney,произвеждат двигателите PW1100G-JM,вложени във всеки втори самолет "Еърбъс" от модела A320neo>Е немско качество:))
12
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Сегашните пластмасови самолети са с пето поколение двигатели . Те се отличават с това че са яко нафраскани с електроника която дава информация в реално време . Ако някой от наще хвърчила го запалят и форсират на компютръа на някой див.ак в Каната ще се появят разни числа . Ако не се харесат тези числа на див.ака или на компютъра може да го пратят за ремонт дори без нужда . Не знам дали е от електрониката но проблема стая фирма е от дълги години . Двигателите бързо се скапват .
11
3
 
1
 
! Отговори
Еърбъс, не бяха ли преди 3 месеца
на Бойнг, а? А те пък не закриха ли производствено-ремонтната фабрика в РФ? Какво сега, няма инДЖинери и механици ли? Да извита малко китайци, без съмнение ще откликнат с огромен ентусиазъм :D
10
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
И наще купили точно от тия ласмасови самолети с калпави двигатели . Амааа нищуу то членството ши ва опрай :)))
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Проблеми или съботажи, за да не се лети.:))
8
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Така, ако о'време се беа орентирале къмъ Ту-та и Як-ове, металъ щеше да е здрав и як и немаше да имат никакви проблеми.
7
1
 
10
 
! Отговори
бл преди 3 месеца
То даже е написано в статията че става въпрос за американски двигатели. Въпросът тук за статията е дали се касае за обичайната неграмотност или за платено плюене по Airbus.
6
0
 
8
 
! Отговори
бл преди 3 месеца
Очевидно е, но все пак да поясним за родните журналисти. Airbus и Boeing произвеждат само самолетни корпуси (криле, фюзелажа, опашка) но не и самолетни двигатели. Двигателите от даден производител се монтират по избор на авиокомпанията, в съответствие с държавни и т.н. норми и, разбира се, често под политически натиск. Ако някой има неприятности, това са Луфтханза и компанията-производител на двигателите.
5
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
То американците какво ли качествено са произвели? --------- Аааааааааааааа не така, имат си "свободен" газ много скъп ноооооооооооо свободен. Имат и печатница на долари ----- не стават за тоалетна хартия, но хора от бг си ги събират. И май до там.
4
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
То американците какво ли качествено са произвели? Май само манипулирането и промиването на мозъци им е полукачествено
3
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Евала. Пак като не е военен транспортен самолет каквито снимки обикновено слагат. Имат напредък.
2
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Нещо съвсем не разбирам за какво става въпро по немските авиолинии - първом спряха полети предполагамо заради лошо време, после спряха полети заради леден дъжд, сега спират полети заради двигатели...
1
0
 
25
 
! Отговори
Евала преди 3 месеца
Като прочета неграмотно заглавие или видя неадекватна снимка в този сайт съм наясно, че авторка е ,я Камито, я Нелито, я Стелката - все титани на журналистиката. Самолетът от снимката е Боинг 747.