45% от децата имат проблеми с учебния материал

Специален подход при дислексия и дисграфия иска Такева
18 апр 2013 18:41,
92
45% от децата имат проблеми с учебния материал
Янка Такева. Снимка: архив Булфото

Около 45% от децата в детските градини и училищата имат проблеми при възприемането и възпроизвеждането на учебния материал заради дислексия и дисграфия. Това показват изследвания от 2009 г. до края на 2012 г., съобщи  председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева.

Днес Такева обърна внимание на децата с РВВ - различно възприятие и възпроизводство, в образователната система.

По нейни думи те нямат видими проблеми и не се възприемат като деца с  специални образователни потребности и се обучават по общоприетата методика. Децата с РВВ най-често имат дислексия и дисграфия.

Според председателя на учителския синдикат те са “кротички“, но трудно се справят с писането и с учебния материал, особено с разказвателните предмети, при които уроците са структурирани.

Децата с РВВ рано напускат образователната система, защото не могат да се справят с учебния материал, обясни Такева.

По думите й Министерството на образованието и науката, Националния институт за квалификация на учителите и университетите трябва да обърнат повече внимание на деца с подобни затруднения.

Според Такева е необходимо да се промени изцяло методиката за преподаване на деца и ученици с РВВ, както и подходът на самите учители към тях. Студентите по педагогика трябва да имат четиримесечен практически стаж, а не както е сега – едномесечен, посочи тя. По нейни думи квалификацията на настоящите учители трябва да съдържа и новите методи, подходи и средства за работа с деца и ученици с РВВ.

Не можем да стоим безучастни, защото 83 процента от гимназистите ни завършват средно образование и това е изключително нисък процент за България, заяви Такева. Според нея една голяма част от незавършващите средно образование имат проблеми с РВВ на учебния материал.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


92
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
7
 
! Отговори
Тъпчо преди 11 години
Затъпяваме бавно, затъпяваме бавно...,неусетно почти. Много видимо аз, много видимо азпо-невидимо ти...
45
1
 
4
 
! Отговори
Ама преди 11 години
Нека да сложат една пробна матура на някои сайт да прочетете какви глупост има вътре. Да видите какви глупости са сложили.
44
0
 
10
 
! Отговори
до 46 преди 11 години
Това е лъжа, защото човешкият мозък има способността да забравя нещата, които не използва. Или може би като се съберете с приятели си говорите за карбоксилни групи, полинуклеотидни вериги, равнозакъснителното движение на телата...Ако е така, ще се радвам да се съберем да си поговорим за лимеси и ролята на неперовото число в живота на човека ;)
43
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До коментар 40Не позна. Някои колеги редовно им дават пари и храна, мислейки, че ромите ще оценят жеста. Защо го правят? Има всякакви хора сред учителите - и наивни, и заблудени.
42
5
 
2
 
! Отговори
Ole преди 11 години
До АнонименСпомням си всичко и благодарение на това, което научих направих успешна кариера в чужбина след 1997 година. Това, че ти си бил *** си е твой проблем!
41
1
 
9
 
! Отговори
Евро Блудница преди 11 години
Сегашното образование е неадекватно. Като няма хляб, яжте интернет !!!
40
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За тези, които са учили преди 1989 година, да кажат колко неща си спомнят от наученото. Как може човек да има мотивация да учи 12 години нещо, което не му трябва в живота? Българското образование е само теория и приказки открай време. Ученикът няма мнение в час, предаването на знания е еднопосочно. Изобщо не се стимулира творческото мислене, не се толерират опити да изкажеш мнение. И това е обяснимо - все пак моделът е от времето на комунизма, където не е било редно да имаш мнение.
39
0
 
5
 
! Отговори
БТ преди 11 години
Тая пак са гласи за министерството
38
5
 
9
 
! Отговори
до анонимен 24 преди 11 години
Колежките ти не извиняват отсъствията на ромчетата от съжаление, а от загриженост за своите работни места.Защото ако ги изключат от училище - намалява броя на учениците, а оттам и на учителите. Така че не ми се правете даскалите на толкова загрижени и милозливи. Водени от вашите си бакалски сметки ги бутате тия от малцинството да изкласят.
37
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
А как да учиш ***, турчета и българчета заедно в един клас от 26 деца - децата се квалифицират така - неграмотно и незаинтересовано, после средно грамотно, умно и много умно - на кое дете да обърнеш внимание! Как по едни и същи учебници да преподаваш на деца с различна степен на усвояемост. Трябва да има различни учебници и паралелките да се сформират по успех. Иначе умното и неграмотното скучаят, средно умните работят и накрая имаме едно НИЩО
36
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ей Такева, ето ти една задача:Една пръчка има два края. Две пръчки и половина колко края имат?
35
2
 
8
 
! Отговори
0 преди 11 години
Uchebnicite sa palni s gluposti. Za 4 klas materiala po matematika sbornik palen s logicheski zadachi,koito injineri nemogat da reshat, ta edno dete li. Pobarkaha decata!!!!!!
34
0
 
24
 
! Отговори
Иван преди 11 години
До ХахПриятелю/ко/, учителите са най-малкия проблем. Всички се съобразяват със законите и наредбите и те дават рамката от която не може да се избяга. И най добрия учител е учител , но не е магьосник. Даже освен учител е и родител и социален работник и психолог и какво ли още не. Най големият проблем е дисциплината - оттам идва всичко. И разбира се наредбите - не може *** да не може да чете и пише и да е в 5 клас.(до 4 клас не се повтаря). И на какво и как да го учиш в 5 клас.
33
1
 
19
 
! Отговори
jojo преди 11 години
Целта на властимащите е да се пишат по-трудни учебници , да бъдат децата на по-ниско интелектуално ниво , да може в БЪДЕЩЕ КАТО ПОРАСТНАТ ДА ГИ УПРАВЛЯВАТ ПО-ЛЕСНО!
32
3
 
21
 
! Отговори
мое даскало преди 11 години
Децата са ***, лишени са от мислене, не се притесняват да изрекат глупост, те дори не осъзнават това. Разсеяни са, играят с GSM в час, ако искаш да им го вземеш, казват "Няма да го дам". Ако не им угодиш на желанието за оценка пишат жалба в инспектората и ти идват на проверка. Гониш го от час - то казва 'Няма да изляза'. Идва *** и почва да заплашва и да вика. Същото прави и така наречения "Елит'. Учебната програма и учебниците не ги бива. Е питам аз, как учителя да си върши работата?
31
2
 
25
 
! Отговори
ттн преди 11 години
Такева, причината за неусвояването на учебния материал не е в учениците, а в лошо написаните учебници - огромен по обем учебен материал, написан на академичен стил от професори, доценти и др. подобни . Много дълги и неразбираеми уроци. Такева, не е ли възможно нещата да се поднесат кратко, точно и ясно? Или целта е друга.
30
0
 
14
 
! Отговори
До Учебник преди 11 години
От земеделските продукти ли получаваме мляко и кожи? Божеееее, събери си вересиите, Божееееееее!!!! Как ще уча сина си, като тръгне на училище, как ще му обясня подобно безумие???? Освен дело срещу страната в Страсбург за нарушаване правото на образование
29
4
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Не децата са *** и не разбират. Материалът ви е *** и не струва. Оставете безумните методики и върнете образователния материал и методики отпреди 1989г.
28
0
 
3
 
! Отговори
Kitty преди 11 години
А хората с дискалкулия? Те не са ли важни?
27
3
 
20
 
! Отговори
бб преди 11 години
Как едно време нямаха а материала беше толкова голям и подробен,сега само с картинки и проблеми имат.*** деца но децата не са виновни ние сме детето още не е за детска градина има феисбук,играе Кънтър страик.И знае за какво му служи ***.Няма контрол 2 клас живеех в германия съучениците ми телевизия да гледат питат и гледат само определен канал не повече от 30 мин,А тука ставаш Планета върти чалга,цял ден