"Ванеса" - виновни и невинни

Украинският транспортен министър твърди, че причина корабът да потъне са бизнес интереси на собствениците; „Борд Марин“ отричат
5 яну 2008 16:34,
35
"Ванеса" - виновни и невинни
Снимка на кораба "Ванеса", направена от НТВ /Русия/
Бизнес интереси на притежателите на българския товарен кораб „Ванеса“ са причина за потъването на кораба, на който имаше 11 моряци.

Това мнение изказа украинският транспортен министър Йосиф Вински, цитиран от ИТАР-ТАСС.

По думите му корабът е получил две предложения за изтегляне, но капитанът отказал помощта.

„Явно такава е била заповедта на собствениците, решили да икономисат пари за спасителна операция. Именно икономиите доведоха до трагедията“, посочва Вински.

Той отбеляза, че екипажът е бил уведомен за възможно влошаване на метеорологичните условия, и че няма да може да се излиза в морето.

Собственикът на фирмата „Борд Марин” обяви, че са получили подробна оперативна справка за взетите от капитана решения.

Първоначално капитан Мирослав Костадинов отказал да отплава от украинското пристанище Бердянск заради силен вятър със скорост 15 метра в секунда. „Ванеса” е напуснал пристанището в 23,45 м. руско време, когато вятърът е бил попътен със скорост 8-10 метра в секунда, твърди Дойчин Дойчинов.

Още при първия сигнал за бедствие в 2 часа през нощта опитният български капитан е поискал от украинците незабавно да изпратят хеликоптер.

От фирмата-оператор на кораба „Ванеса” категорично опровергаха информацията на украинското министерство на извънредните ситуации, че са отказали да разпоредят на екипажа да върне кораба на пристанището след предупрежденията за настъпваща буря.

Междувременно двамата български експерти, изпратени да се включат в разследването на инцидента с "Ванеса", пристигнаха в руския град Темрюк.

Румен Симеонов и к. п. д. Желю Вълков разговарят с българския консул Любомир Попов за по-нататъшните им действия на място.

Досега само един член на екипажа на „Ванеса“ е спасен – вторият механик Николай Димитров, разпознати са телата на двама моряци - Георги Желев и Петко Момчев.

Днес спасителите видяха сал, но все още не е ясно дали на него има моряци.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
0
 
! Отговори
пипелота преди 16 години
не се карайте.Това е глупаво момчета.Живота е кратък.Единия от екипажа е 1-ви братовчед на татко.Преди време свако ми беше на този кораб,както и на кораба Елена,когато се случи нещастието.И почти съм сигурна,че всичко е планирано.И двата ,,кораба,, са на един и същи собственик.Все още се надяваме да са оцелели.Моите съболезнования на семействата на починалите.
33
0
 
0
 
! Отговори
стан преди 16 години
дали "Ванеса" или "Хера" все едно и също. Бог да ги прости моряците. съболезнования на бизките им. лошо, много лошо.
32
0
 
0
 
! Отговори
Anya преди 16 години
Poznavam Kapitana Miroslav, razkoshen dobur umen i otgovoren muj.Priyatel na muja mi. Poznavam i Adrian. Dobro momche istinski priyatel .Ne sum go vijdala yadosan vinagi usmihnat s ogromni sini ochi. Vse mi e pred lizeto. Zyal jivot moryak. Da molim gospod da gi postadi tyah i semeistvata im! Bog da prosti veche zaginalite momcheta!
31
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
бургас се пише не бургаз!!!!!
30
0
 
0
 
! Отговори
бачо Ачо преди 16 години
Хера нали беше потънала вследствие сблъсък с турска подводница? Петима бяха загинали, а останалите 14 човека от екипажа бяха изчезнали мистериозно? После се оказа че са били живи и затворени в Турция, после били прехвърлени в Италия, някой от Бургаз ако ги познава има ли си на представа какво става с тези хора и къде са те сега, върнали ли са се в България?
29
0
 
0
 
! Отговори
Митьо преди 16 години
Искаше ми се да видя сериозни коментари!На някой плавал на Ванеса или бургазлия например.За мен причината за потъването,доколкото може да се каже така,в случай, че част от корпуса стърчи над водата,ако е вярно разбира ,се е разместването на рулоните с ламарина и пробив на корпуса от двата борда,само така корабът ляга на равен кил на дъното.Оттук нататък обаче отговорността за оцеляването на екипажа е само на "опитния " капитан.Сигурен съм,че след показанията на оцелелия механик за действията на екипажа,ще видим голямо разминаване с добрата морска практика,че и с елементарната морска култура.Понеже разследването се води от заинтересовани лица от Морска администрация,няма да е обективно и всичко трябва да мине през Морски арбитражен съд за да няма повече такива случай като Хера и Ванеса-и двете трагедии имат общ корен-действията на капитана и корабособствениците.
28
0
 
0
 
! Отговори
moreplavatel преди 16 години
интересна теза. нямало да може да си намери работа и за това не бивало да отказва на корабособственика. а сега на дъното на морето ще си намери работа от воле......освен това да напомним, че освен БГ корабособственици и оператори, вече има и други такива на пазара. е искат много да им работят, но пък няма идеални хора на тоя свят.Много скоро нормален изпълнителски и моряшки състав няма да се качва по подобни корита, защото кой ще е луд да си рискува живота, вместо да плава под гръцки флаг да речем, на кораби с нормално техническо състояние и добра поддръжка...
27
0
 
0
 
! Отговори
utrecht преди 16 години
Разбира се,че капитана е отказал на два пъти помощ,защото така му е било наредено.Поискаш ли спасителна операция и напуснеш ли кораба,той остава за спасителите и по тази причина спасителните операции излизат луди пари.На корабособственика не му пука-кораба и товара са застраховани,моряците също-много важно,че няколко човека може да загинат.Само невежа и наивник би повярвал на думите на корабособственика.Повечето ни екипажи и офицери са много кадърни,но ме съмнява,че някой капитан би престъпил заповед на корабособственика и би изоставил кораб без неговото разрешение.После този човек много трудно би си намерил работа и това е най-малкото,с което може да се отърве.
26
0
 
0
 
! Отговори
пламен стефанов пет преди 16 години
Няма нужда от коментиращи хора.Имаме полза само от действащите .Докажете истината чрез показанията на останалия жив свидетел на събитието .Направете правилните изводи и затегнете пролуките във всички нормативни документи наблюдавайте тяхното приложение в практиката .Който е правилно да обезчети близките на загиналите и занапред не правете компромиси в бизнеса .Такива допускайте само в семейния си живот и никъде другаде в която ида е област на практиката.
25
0
 
0
 
! Отговори
SREBROVA преди 16 години
Alchni za pari!Mainata im na morqcite nali shte lapnem nqkoi lev-za men taka sa rasajdavali.Ne im e za parvi pat.Qzak za hubavite hora ot ekipaja.Poklon pred svetlata im pamet!!!Saprugi i maiki tarsete im otgovornos.Moite saboleznovaniq!
24
0
 
0
 
! Отговори
Mehmed - TYrciq преди 16 години
Скъпи приятели,Предложението ни към вас е за сформиране на инициативен комитет и откриване на набирателна сметка и събиране на подписка за възстановяване на паметници, свързани с партията и въоръжената борба на българите срещу фашизма. Нека всички желаещи да се включат в инициативата да направят подписка и в своя град да ни пишат на fikov***bsm-bg.org за да им изпратим формуляр. Събраните подписи ще бъдат връчени началото на септември 2008г на министъра на културата от инициаторите и представители на градовете организирали такива подписки. Подкрепете ни ! Да възстановим историческата си памет!!
23
0
 
0
 
! Отговори
AZ преди 16 години
Щом собственика на фирмата е наредил на Капитана да не се връщат и са отказали спасителна операция(от алчност и безотговорност) е доказателство,че Капитаните ни са кадърни!Ако собственика не беше сигурен в способностите на моряците ни,нямаше да им нареди да продължат..Ние българите сме така-от нищо умеем да правим нещо!ГОСПОД ДА ИМ Е НА ПОМОЩ!
22
0
 
0
 
! Отговори
Вангелис преди 16 години
Силно съм склонен да вярвам на украинският транспортен министър. Най-вероятно е точно това причината за потапянето - бизнес интереси.А и този го видях по телевизията на фирмата Борд Марин, на мошеник ми прилича.
21
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
S towa ministerstwo na transporta i towa prawitelstwo shte stawa samo po-zle. I GWA i DIK sa gola woda.
20
0
 
0
 
! Отговори
Best for the best преди 16 години
Нищо ново под слънцето .Сигнала за бедствие се подава в последния момент когато се вижда ,че кораба потъва само така ще мине за сметка на застрахователите в противен случай ако бъде спасен кораба спасителите имат права над него за да си го откупувето му зависи от тобара и стойноста на кораба в случая милиони кой иска да изгуби милиони
19
0
 
0
 
! Отговори
Morz преди 16 години
Jlako za mom4etata,..Tova deto kazvat 4e vjatar s skorost 15m/s 6te napravi takava burja 4e da potopi korab..., ne go vjarvaite!Po verojatno razmesten tovar ili tehni4eski neizpravnosti po staroto korito.
18
0
 
0
 
! Отговори
fea преди 16 години
Жалко за момчетата погубили живота си да изкарат някой лев за прехраната Колкото и да са професионалисти старата техника си е стара!Такива са и самолетите ни.Миналото лято пътувах с една фирма превозвач бг самолет,на който в Хелзинки туристите не искаха да се качват.Беше кошмарен на вид отвън и от вътре.Получихме стрес ,когато не можа да отцепи 20 мин.Беше с изкъртени седалки ,масички ,а пък обслужващите го баби над 50 всяваха кошмар.оТ ТОГАВА СЪМ СЕ ЗАРЕКЛА В БГ САМОЛЕТ ДА НЕ СТЪПВАМ !Много фирми си пълнят гушите и рискуват живота на хората със стара техника.Съвсем бг качество .
17
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
sТова го има само в България, на тия не им стигна гаврата с кораба ЕЛЕНА преди 4 години ами сега и с този, дано ГОСПОД да ги накаже, че от алчност да спестят пари кораба потъна и 10 души загинаха, колко струва една спасителна операция да не е милиони :(
16
0
 
0
 
! Отговори
преди 16 години
Естествено, че от българската частна фирма са виновни. Наемат или купуват кораби, които стават само за скраб и с връзки и пари ги узаконяват. После и като се добави алчността на същите фирми и ето ги жертвите. Само че последици за виновните няма да има, защото отчасти на никой не му пука, отчасти нормативната база е безмислена.
15
0
 
0
 
! Отговори
Mehmed - TYrciq преди 16 години
Скъпи приятели,Предложението ни към вас е за сформиране на инициативен комитет и откриване на набирателна сметка и събиране на подписка за възстановяване на този и други паметници, свързани с партията и въоръжената борба на българите срещу фашизма. Нека всички желаещи да се включат в инициативата да направят подписка и в своя град да ни пишат на fikov***bsm-bg.org за да им изпратим формуляр. Събраните подписи ще бъдат връчени началото на септември 2008г на министъра на културата от инициаторите и представители на градовете организирали такива подписки. Подкрепете ни ! Да възстановим историческата си памет!!