Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове

Българинът трябвало да се научи да си харчи парите там
Обновена: 12 май 2011 17:07 | 12 май 2011 17:02,
390
Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове
При откриването моловете са пълни, но после потребителите намаляват. Снимка: Архив Булфото

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас по време на конференцията BalRec, която се проведе в сряда.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна, ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението.

Наред с това обаче трябвало да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване.

В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазини, които търси.

Заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване, трябва да се разсее, посочи Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев допълни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко.

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, разясни той.

Още новини
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


390
Още по темата: моловепазаруване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
274
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
никой не те затрива ако не изписваш целия линк, ама ти от къде да знаеш.
273
3
 
18
 
! Отговори
NIAKOI преди 13 години
AZ SI PAZARUVAM OT INTERNET SAMO OT U.S.A. I ENGLAND. POLU4AVAM KA4ESTVENI , MARKOVI DREHI , OBUVKI , AKSESOARI NA MNOOOOGO PO-NISKI CENI OT NA6ITE MENTACI. S UDOVOLSTVIE BIH VI NAPISAL SAITOVETE , NO 6TE ME ZATRIAT , PORADI NARU6ENIA NA TAPITE PRAVILA . V IZMISLENITE VI MOLOVE VLIZAM SAMO DA PIA KAFE . TOVA PRAVI LI ME NEKOLTUREN !?!
272
1
 
34
 
! Отговори
Боби преди 13 години
Кое да харчим в моловете, средната заплата от по 400-500 лева ??? Това е доста "странен" материал при условие, че покупателната способност на българите е най-ниска в Европа, а цените са ни европейски :( !
271
0
 
16
 
! Отговори
Волф преди 13 години
Diana/264/е до болка права.Жалкото е,че такива невероятно измислени мениджъри,си позволяват да дават мнение за българския купувач.Мнозина ще се съгласят с мен-българина е клиент и купувач мечта,когато е със що-годе нормални доходи.
270
0
 
29
 
! Отговори
ШОПА преди 13 години
Питaт мe кaквo мoжeш дa правиш?- Moa дa одим у мол.- Дpугo?- E, пa мoa и дa нe одим.
269
0
 
30
 
! Отговори
Панчо преди 13 години
Участниците в дискусията да ходят да се снимат/да не кажа нещо по-вулгарно/.Те ще ме учат на култура на пазаруване.Всеки купува това което му харесва и което може да си позволи.Ако някой от тях е собственик на МОЛ и печалбите му не отговарят на очакванията проблема си е само негов.Но нека не ни вменява безкултурие и нихилизъм.Жалки сте господа.
268
1
 
6
 
! Отговори
до 274 преди 13 години
Защото самата държава стои зад това.Нали всички ги усигуряват на минимална ,а получават повече.Един *** пример от бюрата по труда.Ако работодател назначи безработен който е бил повече от година.Държавата му плаща заплатата и осигуровките.Те такова животно нема другаре.Тези ги разправяйте у детската градина.
267
1
 
14
 
! Отговори
Биляна преди 13 години
Защо данъчните от НАП не сложат по един данъчен в големите вериги за дрехи и обувки като в моловете поне за един ден до касовия апарат и няма да повярват за какви обороти става въпрос...трият си оборотите всяка вечер, издават касови бележки , но те са само хартийки без отчет( има програми и услугата струва 500 лв на месец)...както направиха на морето с дискотеките.
266
0
 
33
 
! Отговори
некултурен преди 13 години
Аз купувам от там, където ми е по-евтино. А в моловете всичко е по-скъпо заради високите наеми. Така че търсете си причината в алчността ви, а не "некултурния" българин.
265
1
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Култура на пазаруване, баси и тъпнята :))) ами дигаите гълъбите и си търсете друг народ подходящ за вашата култура :)Аз пък предпочитам да пазарувам от малки магазини, предпочитам да се храня в традициони български кръчми, и да си купувам хляба и месото от традиционна бъ;гарска бакалия, а вие културните дето искате да ми възпитавате култура на пазаруване си заврете МОЛовете и ТриперМаркетите във **** :)Такава е моята култура, като част от народ с 1300 г. история.
264
0
 
15
 
! Отговори
червена МУТРА преди 13 години
Верно е,че са низко културни.Я пробвах и на Чукчетата Хладилници да пробутам ама не рачат щот са некултурне.У Япония и кмпИтре Правец продавах ,ама и те прости и захлупени.Че ги държим без заплати и безработни до като се научат да пазарят от моловете.Аман от кофти матри'ал.Че и банките ми че преебат.Рекох ,залагай дупе и тегли да си купиш червени прашки и фъргай тез килоти.После че ми ги върнеш от *** на магиртралата ама не рачат *** да стават.100 *** x 5 лева на ден са си 500 лева.Ко искат не схващам?Преебаха сичкио бизнес кат стискат кълките!Те че ми стават капиталистки с шепа вълна.Ай сиктир беее........
263
0
 
24
 
! Отговори
Културен преди 13 години
Аз моловете ги ползвам по следния начин - оглеждам, харесвам си разни неща, пробвам номера, цветове и т.н. и после от съответните онлайн магазини си ги поръчвам, доставят ги за без пари до БГ и ги имам в повечето случаи за по-малко от половината сума!!! Това е разлика в пъти дами и господа!! Тея верно си вярват, че хората като овце ще ходят да им купуват нещата..... Смешници!! Българите са доста по-хитри и оправни и затова вече пазаруват осношно онлайн. :-Р
262
1
 
20
 
! Отговори
Киро преди 13 години
Тия са безсрамници, циници!!! Такива глупости не бях чел никога, така да се обижда българския потребител, а те разчитат на него. Заслужават никой, ама никой да не стъпва в тия молове , мавзолеи на алчноста прането на пари! Няма мол на който да е ясен собственика, всичко е на ошфорни фирми, които източват парите от България. Търговците които имат магазини там, са пълна скръб, турци, гърци и араби с поставени лица като управители на фирмите им...всяка вечер си трият оборотите и не плащат данъци...
261
0
 
13
 
! Отговори
jj преди 13 години
"Хората сами избират" - те са си стигнали до изводите...Проблемът на моловете са много излъскани марки, които продават смъкнати и раздърпани парцали във всякакъв ценови клас. Покрай тях и достъпните и хубави марки губят.
260
3
 
32
 
! Отговори
д-р Хаус преди 13 години
Нямаме култура на пазаруване... Едно време Иво Недялков като се появи в България го питаха кое най-много го е шокирало в България и той каза, че бил потресен от факта, че българите не знаели как да използват всички прибори в ресторант. После обра сума ти народ, осъди и България в Страсбург, че заради пирамидата му го били затворили и сега си е жив и здрав някъде ***... И тия сега - те ни пробутват *** на тройни цени и ние сме им криви, че не ги щем.
259
1
 
26
 
! Отговори
Macbeth преди 13 години
Явно участниците на конференцията са от Каспичан.Търговски Център ЦУМ, които не се различаше особено от съвременните Mall-ове е построен през 50-те години на 20 век. Колкото до "културата на пазаруване" на българина произтича от това, че доходите му не позволяват по-висок стандарт.
258
2
 
17
 
! Отговори
дядо йоцо преди 13 години
1/само адмирации за предния коментар.Напълно съм съгласен че там цените са доста по-ниски в левова равностойност в сравнение с бг моловете.ДДС то ли е виновно?Там те си нямат ДДС но имат щтска такса.2/бг моловете са празни поради една простичка причина че хората нямат пари за да ги харчат в моловете.Борбата е за оцеляване а не за пазарене.
257
0
 
47
 
! Отговори
Diana преди 13 години
Хахаха! Ще умра от смях! Я да видим чия култура е ниска.. Те предлагат 2-3 пъти по-скъпи дрехи в сравнение със САЩ и Англия, на хора с 10 пъти по-нисък стандарт на живот, настроиха 10 Мола и сега не пазарували българите там защото имали ниска култура!?!?! ХАХАХАа.... в какъв измислен свят живеят тея!! Затова аз основно през Интернет си купувам неща вече - хем маркови, хем по-евтини, хем по-качествени... Та чия култура е по-ниска пак?...
256
1
 
14
 
! Отговори
Кърлеж преди 13 години
Ми искам още молове!Тея не ми стигат.Тогаз ще почна да си харча парите по моловете на РъБъ
255
1
 
24
 
! Отговори
wewcef преди 13 години
onzi den снимах мол-а в нашия квартал в ЮСА-то. "пентагон мол" се казва. е честно има хора по 3, сравнение със снимката към статията. обаче да започнем с другите неща:по всяко време на годината във всички магазини има поне 30-40% намаление на различни стоки.цените без намаленията са в ПЪТИ по-ниски измерени в левовата им равностойност.абе кво да говорим - България е рай за търговците.купуваш нещо за 1 лев и го продаваш на някой "мацка" за 35лв минимум.докато има риби ще има и рибари :-(