Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове

Българинът трябвало да се научи да си харчи парите там
Обновена: 12 май 2011 17:07 | 12 май 2011 17:02,
390
Ниска "култура на пазаруване" държи празни родните молове
При откриването моловете са пълни, но после потребителите намаляват. Снимка: Архив Булфото

Моловете у нас нямат достатъчно потребители, тъй като на българина е необходимо време да свикне да пазарува в тези нови търговски формати. С други думи, нужно е той да повиши културата си на пазаруване. Това мнение изказаха участниците в дискусия, посветена на бъдещето на търговските центрове у нас по време на конференцията BalRec, която се проведе в сряда.

Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна, ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението.

Наред с това обаче трябвало да се повиши и културата на пазаруване, за да може потребителите да свикнат да пазаруват в моловете.

Според Драгиев, макар в по-малка степен, в София също все още има потенциал клиентите, които не са добре запознати с моловете, да започнат да използват и тази възможност за пазаруване.

В провинцията обаче има още по-голямо разминаване в нивото на „културата на пазаруване“ с това на столичани. Там търговският център все още не е толкова познат и за да се повиши неговият потенциал, потребителите трябва да свикнат да го използват, смята той.

Стефан Косев, управляващ партньор в Regent's Property Advisors и бивш изпълнителен директор на веригата хипермаркети „Пикадили“, също каза, че е необходимо време, докато потребителят свикне с новите формати – да обходи един мол, да се ориентира в него и да може да намира по-лесно конкретните магазини, които търси.

Заблудата, че молът у нас е скъпа дестинация за пазаруване, трябва да се разсее, посочи Симона Първанова, директор "Бизнес развитие" в консултантската компания Forton International. По думите й много от моловете предлагат продукти във всякакви ценови сегменти, за потребители с различна покупателна способност.

Косев допълни, че става дума за „приоритетно пазаруване“, при което потребителите, в зависимост от своя вкус, разбиране и приоритети, избират дали да пазаруват по-евтини или по-скъпи продукти и за кои точно видове продукти да отделят повече пари и за кои – по-малко.

Хората сами избират дали да си купят скъп кашкавал или скъп автомобил, разясни той.

Още новини
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


390
Още по темата: моловепазаруване
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
67
 
! Отговори
бай културния преди 12 години
Ниска ни била културата?! Ами хайде да спрем да се храним, за да им купуваме *** на завишени цени.
13
0
 
51
 
! Отговори
sir John преди 12 години
често посещам City II Mall в Брюксел и мога да ви кажа, че няма нищо общо с Българските. Там действително всякакви хора пазаруват, като изключа богашите разбира се.
12
0
 
42
 
! Отговори
boro преди 12 години
Ще харчи ако има,ама май НЯМААААААААААААААААААААААААА.............
11
1
 
75
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
объркали сте не е ниска култура , а ниски заплати
10
53
 
5
 
! Отговори
столичанин преди 12 години
Хубаво нещо са моловете, на едно място е събрано много нещо и човек пазарува по-бързо с по-малко разкарване. Обаче нашенския манталитет да се цепи стотинката на две, е това което пречи да се развива търговията. Дано с времето да се оправи малко културата на хората у нас.
9
3
 
28
 
! Отговори
Бай Танас преди 12 години
Според Драгия Драгиев, мениджър Управление на активи в GE Capital Real Estate Central&Eastern Europe, от една страна, ниското потребление се дължи на сравнително по-ниските доходи на значителна част от населението.И от друга от безобразните надценки на НАГЛИТЕ ТЪРГОВЦИНали Драгия-бати селското име-тоя е некой натегащ се провинциалист
8
1
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
бръкнах си в носа и извадих ***! Същото, каквото е и по витрините в моловете!
7
1
 
74
 
! Отговори
ishmael преди 12 години
хахаха ниска култура!?Хората нямат пари бе еи културните! хаха
6
1
 
60
 
! Отговори
ku4eto преди 12 години
///Ниска "култура на пазаруване" опразнила родните молове///Българинът трябвало да се научи да си харчи парите там///..........АКО МУ ОСТАНАТ СЛЕД П;АЩАНЕТО НА ДАНЪЦИ ОСИГУРОВКИ,ТОК ВОДА ТЕЛЕФОН.....А АМИ ТО ЗА ХРАНА ОТ ЗАПЛАТАТА НЕ ОСТАНА ЩЕ КАРАМЕ НА ДУХОВНА
5
1
 
95
 
! Отговори
шефа преди 12 години
Колкото и промити мозъци да са българите, като нямат пари, какво искате да пазаруват! Първо ни фалирате, после строите молове и се чудите що са празни :)
4
1
 
99
 
! Отговори
Венелин преди 12 години
ХАХАХАХАХАХА..бухахахааСложете я тая новина в червено моля, отгоре да се вижда отдалеч.Да може да развеселява хората :). По-смешно нещо не бях чел скоро.
3
3
 
84
 
! Отговори
Бай Танас преди 12 години
Хахахахаххахаоздрави от мен-Ще четете кногата ГЛАД-всичкитеПазарувам САМО от чужбина онлайКато си свалите 350% надценка може да мина да напраа едно кръгче да вида какво предлагатеАдиооооо
2
34
 
3
 
! Отговори
# преди 12 години
нека пленето започне сега!
1
2
 
111
 
! Отговори
Иво преди 12 години
Добре. Аз ще се науча да харча там. 800лв. на месец. Една тениска- 80лв. Една заплата = 10 тениски. Безценно.