Счупена греда и срязана гума довели до ада на "Тракия"

16 юни, четвъртък, ще бъде ден за национален траур в страната
Обновена: 15 юни 2011 15:46 | 15 юни 2011 11:33, Екип на Dnes.bg
297
Счупена греда и срязана гума довели до ада на "Тракия"
Снимка: БТА

Счупена греда на автобуса и 15 см напречен разрез на задна дясна гума са предизвикали тежката катастрофа на АМ „Тракия“, при която загинаха осем души. Това е показал първоначалният оглед на превозното средство, съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски.

В автобуса, пътувал по линия София–Бургас, е имало 26 души. 16 са ранените, като двама са в тежко състояние. От загиналите са разпознати трима души, като сред тях има 14-годишно дете, потвърди министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов.

По думите му вече е образувано досъдебно производство срещу неизвестен извършител и са назначени необходимите експертизи.

Катастрофиралият автобус е 23-годишен и е минал технически преглед на 8 март, с което му е издадено разрешително, че е годен да извършва превози.

43-годишният шофьор, управлявал автобуса по време на инцидента, не е употребил алкохол, са показали експертизите. 

Тахошайбата пък е показала, че автобусът не се е движил с превишена скорост, направил е необходимата почивка, спазил е законовите изисквания, съобщи още министър Московски. 

Мобилни екипи на министерството в Бургас проверяват отношенията и документацията между фирмата превозвач „Ентуртранс“ и фирмата, чиято собственик е автобусът „Бургас тур“.

Фирмата "Ентуртранс" ООД  е обявена в несъстоятелност, съобщи адвокатът на собственика Калина Тодорова. Собственик е турският гражданин Ениз Ченгел.

Заради обявената несъстоятелност не е ясно какво ще се случи с обезщетенията на пътниците, пътували в злощастния автобус. Те все са пак били в правото си да заведат граждански искове, заяви адвокатът.

Заради обявената несъстоятелност всички лизингови луксозни автобуси били иззети.

Още по темата

Министърът на транспорта Ивайло Московски съобщи, че ще инициира промени в закона за максимално допустимата възраст на превозните средства, извършващи масови превози.

Инспектор на ДАИ, проверяващ „Ентуртранс“, съобщи, че на фирмата са й били налагани актове най-вече за неспазване на работното време. Такъв акт е получил миналия месец и шофьорът на автобуса, но сегашните данни показват, че времето за почивка е било спазено.

Към МВР-Пловдив има отворени две телефонни линии – 032/932 280; 032/932 281, на които може да се получи информация за пострадалите и загиналите.

Заради тежката катастрофа МС обяви 16 юни, четвъртък, за ден за национален траур. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


297
Още по темата: катастрофата на Тракия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
242
0
 
27
 
! Отговори
Демон преди 12 години
Докато всеки трети шофьор у нас е за психиатрия, ще е така. Я тръгнете по пътя София - Бургас примерно и си направете труда да преброите колко коли ще ви изпреварят с бясна скорост. Всеки един от тях е потенциален убиец. А колко полицаи вземат рекет или май въпроса е колко не вземат. Ето това са истинските причини.
241
0
 
5
 
! Отговори
до 249 преди 12 години
Възрастта на автобуса я обявиха по новините и тя е 23 години според КАТ. не се изказваи неподготвен.
240
1
 
9
 
! Отговори
ivza преди 12 години
Бог да прости мътвите.Ние живите трябва да направим необходимото да няма такива трагедии.Едно от нещата е ограничение на възрастта на автобусите по тези линии да не надвишава 15 години.Драконодски мерки по отношение на изправността-прегледи, ограничители на скорост и т.н.
239
2
 
5
 
! Отговори
Sr. преди 12 години
Какви са тези глупости, че автобуса е 23 годишен. Кой провери и констатира това. По снимките този модел автобуси се произвеждат от към 2000г.
238
0
 
14
 
! Отговори
Ивелина преди 12 години
Повечето превозвачи у нас си правят каквото си искат и са ненаказани знаете защо - а турските такива, те освен всичко, пълнят касата на Доган, за да може той да дерибейства- навремето си бях взела билет от ЮНИОНИВКОНИ - от София до Марсилия- ами за по-накратко минахме през Холандия, при това там се раздаваха по пътищата разни пакети на тъмни балкански субекти. Какво повече да си говорим...? От тогава пътувам със самолет, и то вече и не с България Еър, защото тях ако почна да критикувам пък...
237
9
 
5
 
! Отговори
с. преди 12 години
Жалко за загиналите!Относно автобуса не сте прави!какво като е на 23 години!?Ако е поддържан както трябва и е минал не на фиктивен,а на действителен технически преглед няма никакъв проблем!Старите коли са много по-здрави от новите!Факт!Падам си по ретро коли и карам основно такива!В момента карам разкошен ситроен с ходроактивно окачване!Независимо,че е на повече от 20 години е в перфектно техническо състояние!Никакъв проблем няма с него!Мног по-здрав е то днешните кочини!
236
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Икарусите в София са на 23 г. То разбира се и шофьорът има вина, че се съгласява да кара такъв таралясник.Снимах с gsm-a си остановката в един 120.Мръсно, овехтяло.Шумът е непоносим.Кога ще ги сменят?
235
3
 
5
 
! Отговори
SILANCE преди 12 години
243,и в Бяла шофьорът беше турчин ...
234
0
 
5
 
! Отговори
gruh преди 12 години
За жалост такива неща се случват и то не само в България, а в далеч по-уредени страни. И все пак, ако железниците поне малко приличаха на западните по пътищата щеше да е много по-безопасно и никой нямаше да се качва на 20-годишни автобуси...
233
2
 
25
 
! Отговори
prost 4ove4ec преди 12 години
ТУРСКАТА МАФИЯ,КЪВ Е ТОЗ СОБСТВЕНИК НА 21г. ВСИ4КИ ЗНАЕМ ТЕХНИЧЕСКИТЕ ПРЕГЛЕДИ СА АЛА- БАЛА ...ТЕЗ ГУМИ СИГУРНО СА 5-6 СЕЗОН И ИЗТЪРКАНИ КАТО ПЛАТНЕНКИ...УЖАС !!!! БОГ ДА ГИ ПРОСТИ ПОЧИНАЛИТЕ...ОБЩО ВЗЕТО НЕВИДИМИ СА ПЪТИЩАТА БОЖИИ.НЕЗНАЕМ КОГА ЩЕ НИ ИЗВИКА СВ. ПЕТЪР...АРЕ СЪС ЗДРАВЕ
232
0
 
7
 
! Отговори
emos преди 12 години
Повече от час чета компетентни мнения и все повече се убеждавам ,че в България има не само 7000000 тренери по футбол но още повече разбирачи от транспорт.Много вярно е ,че в Германия след 10г. се изхвърлят автобусите ама друг път.Точно след 5г всяка една автобусна фирма се опитва да се отърве от автобуса защото клиентите започват да се мръщят и оборота намалява значително.Но има една малка разлика,че в Германия не можеш да намериш превозвч който да работи за по малко от2евро на километър.
231
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
АВТОБУСИТЕ ДА СА ДО 10 ГОДИНИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!НА 23 ГОДИНИ ТОЙ НЯМА ЗДРАВО МЯСТО ,А НЕ САМО ГРЕДА
230
0
 
17
 
! Отговори
шофьор преди 12 години
Катастрофиралият автобус е 23-годишен и е минал технически преглед на 8 март какво да му е здраво на този 23 годишен автобус.жалко за хората.жалко.......
229
0
 
25
 
! Отговори
rich49 преди 12 години
Всяка неделя от 19 часа пътувам от Разград за Русе с автобус на фирма "Искра-98" Рс. Много ученици и студенти се качват от автогарата в Разград и нито веднъж не им дойде на ума на тези гумени глави, че поне в този час да пуснат по-голям автобус, а то микробусче с около 15 места поема всички около 40-50 от Разград, всички наблъскани като консерви вътре и още по-лошото е че как за тези 20 години откакто пътувам един път не ни спря КАТ за проверка на претовареността и дали хората са таксувани.
228
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Всички превозачи карат като луди и видите ли "график гоним" а не возим хора. Толкова ли струва човешкия живот - глоба за шофьора от шефа или изгонване от работа.Е какво да искаме от нашата мила радина такива са ни законите и оправата!!!
227
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Като пътувах с влак до Гърция, вътре в купрто един грък разказваше как с български автобус се е прибирал до Солун.Шофьорът е карал като луд.
226
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Който е карал по магистрала в чужбина (или даже по междуградски път в чужбина) ще разбере, че това тука не са нито магистрали, нито пътища.Защо смятате, че F 1 прави състезание по улиците на Монте Карло.
225
0
 
21
 
! Отговори
гррр преди 12 години
Последният път в който пътувах с автобус по линията София - Бургас шофьорът караше с превишена скорост в тъмницата, докато си лафеше с познат, изпревари цистерна в участък, където беше забранено, а аз само се молех да стигнем живи. Оттогава никакви автобуси, или кола или влак. То гаранция никъде няма, ама тия превозвачи са ненормални. Само не мога да си спомня фирмата дали не беше Ентур или Ивкони
224
2
 
25
 
! Отговори
1 преди 12 години
Вън турските фирми ментета от България. Докога ще ги търпим тук. Да се реализират в Турция. Тук не е разграден двор. Не трябвя да им се издават разрешителни за дейност в България.
223
0
 
16
 
! Отговори
Отворете си очите преди 12 години
Българите трябва да осъзнаем, че всяко едно човешко действие или бездействие води до необратими последствия за цялото човечество. За този инцидент може да е виновен всеки един от нас. Може и да не сте съгласни с мен, но това е самата истина. Съдбата на даден човек не е лично негова, тя се гради на базата на решенията, които всеки един от нас взима във всеки един момент.

403 Forbidden

Forbidden

You don't have permission to access this resource.Server unable to read htaccess file, denying access to be safe