110 влака замръзнаха по гарите на България

Синдикатите предупредиха за масови нарушения в деня на стачката
24 ное 2011 13:16,
313
110 влака замръзнаха по гарите на България
Снимка: Impact Press Group

Към 10.30 часа от 123 влака в цялата страна, които по разписание е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 110, съобщиха от стачния комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа".

В 8 часа днес започна безсрочната ефективна стачка на работниците и служителите от българските железници. Нито един влак не е тръгнал от Централната гара в София от началото на стачката. От 78 влака, които са били в движение преди 8.00 ч., са спрели 74.

Във Варна шест превозни бригади са били подменени с резервни. Началници на гарите са поели функциите на ръководители движение, пише в съобщението.

Синдикатите алармираха, че се нарушават нормативните актове на БДЖ, както и правилата за безопасност на движение.

Например влакът "Чайка експрес" от Бургас за София се движи от началника на влака, въпреки че бригадата кондуктори са обявили, че стачкуват.

В драстично противоречие с правилата за безопасност на движението директорът на НК "Железопътна инфраструктура" е разпоредил в Горна Оряховица стачкуващият ел. диспечер да бъде заменен с друг служител без необходимата квалификация и правомощия по организация на движението.

Още по темата
24 ное 2011 07:00
246

Стачкуващият служител остро се е възпротивил, че тези действия застрашават живота и сигурността на пътниците, което принудило директора да отмени своята заповед. В Плевен стачкуващи служители също са заменени с други. Те добавят, че същият натиск и закононарушения са приложени и в Пловдив.

На гара Костенец началник влака на експреса Пловдив-Враца е заявил, че стачкува, но машинистът е потеглил, въпреки че не му е подаден сигнал "готово".

Синдикатите съобщиха още, че в цялата страна са изпратени заплашителни писма с обратни разписки до членове на стачните комитети, в които се твърди, че стачката е "незаконна" и има заплахи за дисциплинарно уволнение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


313
Още по темата: стачкавлакове
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
208
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Тази стачка е най-лесния начин да се отсвири БДЖ-то и да се даде път на частния сектор.Каквото сам си направиш, никой не може да ти направи. Сбогом държавни железници!
207
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Разбирам ги аз синдикатите! С уволнение на работниците ще загубят много членски внос, който сега БДЖ им го събира!
206
0
 
3
 
! Отговори
тим преди 12 години
до 201 да има но железопътния път е държавен и те си плащат за това на държавната компания да но всичко се управлява и контролира от държавните компани на железниците и не случаино работещите там хора са с статут на държавни служители
205
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Преди 20 години повечето хора пътуваха междуградско с влак, а сега повечето пътуват с автобус. При такава драстична промяна не може в БДЖ да работят толкова хора, колкото преди 20 години!
204
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Да стачкуваш по време на криза е все едно да пушиш цигара в/у буре с барут?!
203
4
 
5
 
! Отговори
антиЕС преди 12 години
герб си заминават,оказаха се доста посредствени
202
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Там ви стяга чепика, това стана ясно на всички -че искате и БДЖ да приватизирате.И БДЖ искате да прилапате.И пощите.И какво още ?И камъните изяжте на тая държава гербави нанаядени ***.
201
6
 
2
 
! Отговори
до 195 преди 12 години
И навсякъде железниците са държавни.--Да не си чел пак наръчника на марксистко-ленинския партиен агитатор. Направи едно проучване и ще установиш, че е пълно с частни жп компании.
200
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Какво означава-незаконна стачка??? Аз не знам някъде по Белият свят (вземете) Гърция, Италия,Франция или Великобритания) стачките да са били обявявани за незаконни !!! Стачката е за това да се противопоставя на управлението на фирма или държава !!! Когато се стигне до пазарлък ,както го искат нашите "Управници" , това вече не е стачка !!! Хората който окупираха "Уолстрийт" да не би да стачкуват със съгласието на държавата??? Тук някой умира от страх ,че тази стачка може да прерастне в Националнаи да се искат оставки или предсрочни избори,за това натиска е толкова голям !!! Кокала е сладък Дами и Господа !!!
199
4
 
11
 
! Отговори
дедо преди 12 години
Подкрепям стачката, нека да прерасне в национална с искане за оставка на правителството, щото вече не се трае тоа геноцид върху народа. 97 година зимата така го изгониха Виденов сега е ред на Борисов, абсолютно некимпетентен премиер с измислен финансов министър. 2012 да осъмнем с ново правителство за да спасим хората.
198
2
 
11
 
! Отговори
Данъкоплатец преди 12 години
Предпочитам да плащам за БДЖ, отколкото за Цветановото крадливо МВР.Подкрепям пичовете от железниците.Това е пътя!
197
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
182, в много държави има частни ЖП транспортни фирми, като започнеш от Великобритания, където има само частни ЖП компании, но същото е положението и в Швейцария, а в повечето европейски държави има успоредно частни и държавни ЖП фирми.Товарните ЖП превози в 80% са частни в Европа!
196
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Когато наляха милиони пари от бюджета за безсмислена магистрала до Перник що не ревахте бе??? Тук сега някой мухъл ми се загрижил, че от данъците му дотирали БДЖ... *** народ, ей, ***....
195
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Браво Борисов! Разбираме стремежа ти да ни върнеш към каруците:))))
194
0
 
0
 
! Отговори
НФБ преди 12 години
движат ли се влаковете
193
9
 
1
 
! Отговори
Конспиратор преди 12 години
Зад стачката стои Гоце Първанов. Шефът на БДЖ Владимир Владимиров е негов кадър - председател на младежката организация на БСП от 1998 до 2002 г. Умишленото свръхарогантно поведение на Владимиров на преговорите със синдикатите доведе до стачката. Изглежда такава е повелята на политическия труп Гоце Първанов
192
0
 
8
 
! Отговори
timi преди 12 години
нали знаете че пътищата които се строят се правят с пари от данъците на всеки и тези пари от данъци ще стават все повече от както ни намлиха еврофондовете наполовина до 2014 та като теглиме чертата какво излиза един път пари от данъци зада се построят после пари от винетки след нова година ще го осетят и автомобилните превозвачи като влезе новия акциз на нафтата и на горивата заложен в новия бюджет като стане 3.50 4 лева литър нафта тогава пак ще говориме но за фалита на автобусния превоз тогава
191
1
 
8
 
! Отговори
но комент преди 12 години
Не лъжи ,гербер!Не е вярно че пътищата и магистралите се самоиздържат от винетките!въпрос на държавна политика е да се дотира евтин и екологичен транспорт, затова всички държави по света поддържат железници, и никоя държава не си е затворила железниците.И навсякъде железниците са държавни.Така чрез евтиния транспорт освен другото се подкрепя и конкурентоспособността на икономиката.въпрос е ина регионално развитие, и на национална сигурност.
190
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
187 -Колко ефективна! като БТК, Балкан, Кремиковци:)) Като коя ефективна:))) БТК колко данъци преки внася, знаеш ли:))) Я виж какво е внасяло БТК преди приватизацията и какво внася сега:)))
189
0
 
7
 
! Отговори
До 179 преди 12 години
***, дай един пример за път, който се самоиздържа от винетки!!! По пътищата няма кой да ти дотира частни транспортни фирми, ***.

Спонсорирани публикации