Обемите, в които съществува БДЖ в момента, едва ли са необходими на държавата, отчете министърът на транспорта Ивайло Московски.
По думите му в момента най-важното е железопътният транспорт да бъде спасен, а "ако успеем да го постигнем, ще има дългосрочна стабилност“.
Московски заяви още, че реформата в БДЖ е свързана основно с оптимизация в пътническите превози.
"Товарните превози ще бъдат приватизирани, това е единствената възможност да се привлече свеж капитал в железниците“, уверено обяви Московски и продължи:
"Сега един километър железопътна инфраструктура се поддържа от 4,3 души, целта ни е това да се сведе до средноевропейското ниво, което е 2,5 човека.“
Същевременно стана ясно, че стачката в БДЖ продължава с 63-ма протестиращи.
И днес има преговори между част от ръководството на холдинга и представители на синдикатите.
До споразумение се стигна само в "БДЖ - Товарни превози", където се очаква подписване на колективен трудов договор и превеждане на авансите.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.